Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Åpent brev til Torkil Andersen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-09, 20:24   #101
Misty
Seniormedlem
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.112
Misty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snill

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Så dersom nan bor et sted som etter man har flytta dit blir et belastet område, så skal man slutte å gå ut av huset sier du altså?
Dersom man deltar i et prosjekt hvor resultatene legges på internett skal det være greit at alle til all ettertid bruker innholdet i prosjektet til sin fordel? Fordi man "Burde skjønt bedre" da det ble publisert?
Hvis du setter fra deg bilen på gata og noen stjeler den, bør du altså skylde deg selv siden du var dum nok til å eie bil, siden alle veit at biler blir stålet?

1 . Nei, men man KAN la vær å gå ut alene om kvelden...
2. Det er ikke greit, det har jeg aldri sagt, men man skal ikke bli overrasket over at det kan skje. Og at det KAN skje, bør man ta høyde for. Det er ikke alle nettsteder med publiserte bilder, som tar affære når feil påpekes heller.
3. Eh..... DEN skjønte jeg ikke.

__________________


Misty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketogen kost - igjen Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:27   #102
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Jada man risikerer både det ene og det andre dersom man ikke murer seg inne og ikke utsetter seg selv for farer - og fritt frem for alle som ønsker å leve slik.

Dersom en av dere opplever at hele journalen deres hadde blitt publisert et annet sted i cyberverden - så bør dere altså ikke reagere for dere burde ha visst bedre enn å legge inn tanker og tekst i en nettjournal! DERIMOT - hvis en av dere snyter på skatten og blir oppdaget og blir straffet - DA er det deres egen skyld og ingen andres.

Dette handler om hvilke metoder som blir brukt i markedsføring og ikke om hvor dum/uvøren vedkommende som legger ut bilder er!

  Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:29   #103
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Må støtte photo, isabella og carisma her (uten å si at det har så mye med Torkil å gjøre, det er å trekke det for langt). Å si at alle må oppføre seg på de kriminelle sine premisser, er den samme logikken som ligger bak det å frita voldtektsmannen for ansvar fordi offeret gikk utfordrende kledd...

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:29   #104
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

3. Eh..... DEN skjønte jeg ikke.

Du sier at man bør regne med at innhold man legger på nett blir stjålet, siden det er "vanlig". Ergo bør man da også regne med at bilen man parkerer utenfor huset sitt blir stjålet, siden biltyverier er vanlig.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:30   #105
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Hvis man vet at det har vært flere overfall i et bestemt område, så er det tåpelig å utfordre sjebnen ved å gå der alene en kveld.
Hvis man er redd for at bilder av barna våre blir misbrukt, legger man ikke ut bilder av barna nakne (uansett situasjon) på nett.
Vil man ikke se bilder va seg selv i en annnen situasjon enne det de var ment for, legger man dem ikke åpent på internett.

Så enkelt kan man ta ansvar.

Så om vi følger denne logikken så er Torkil helt uskyldig? Ofrene burde visst bedre enn å legge bildene i et forum hvor de visste at han lusket rundt? De burde jo skjønt at de fristet Dr. Torkil over evne til å laste dem ned til pc-en sin for å selge flere ketolysepiller og bøker? De får skylde seg selv. Tok ikke ansvaret sitt i denne situasjonen, gjorde de vel?


Sist redigert av Chunky : 09-02-09 kl 21:56.
  Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:33   #106
Misty
Seniormedlem
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.112
Misty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snill

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er jo ikke det jeg snakker om! Dette blir jo litt utenfor trådens tema, men om man hele tiden skal legge opp handlingene sine sånn at man tilrettelegger for andres oppførsel, så gir man utøvere av kriminalitet rett!

Opprinnelig lagt inn av isabella, her.

Interessant innspill og jeg må si meg enig med Photobscura her.

Hvilke samfunn får vi da, dersom alle skal legge livet sitt opp fordi det finnes mennesker som ikke kan "oppføre" seg?

Dersom jeg hele tiden skal være redd for at noen kan misbruke meg/mine eiendeler/mitt renomme (eller rykte) hva slags liv får man da? Jeg tror på loven om tiltrekking ,law of attraction, og dermed at jeg også da vil tiltrekke meg akkurat det jeg er mest redd for.

Jeg sier ikke at en ikke skal bruke "common sense" (på godt norsk ) men å leve livet på andres premisser blir jo å begrense livet sitt.


Så....hvis det er masse innbrudd i området man bor, så skal man IKKE anskaffe seg alarm og ta sine forhåndregler, for da gir man kriminelle rett?? Er det virkelig det dere mener?

Jeg mener at det å ta forhåndsregler ikke gir kriminelle rett, man må ikke bli så opptatt av friheten at man ikke ser at man i visse tilfeller har best av å beskytte seg og sitt og sine.
Hvis man VELGER å trosse advarsler, eller velger å ikke beskytte seg der man kan, så er man som sagt tidligere i beste fall naiv.
Verden er blitt så skakk-kjørt at vi ikke har råd til å være så naive.

Jeg beskytter meg med boligalarm, jeg går ikke på utrygge steder alene på kvelden/natten, jeg legger ikke ut bilder av barna mine uten klær, og jeg legger ikke ut bilder av kroppen min noe sted. Pokker heller - jeg tar ansvar for at jeg ikke opplever å bli "misbrukt" på nett eller andre steder.
Andre får selvfølgelig velge å gjøre det på sin måte, men for meg blir det feil å "syte" i etterkant.

For å spore litt inn:
Torkil har "jukset" ved å bruke bilder han ikke hadde noen rett til å bruke, dette har han beklaget og rettet oppi.
Albertine har lagt inn bilder i en tråd som omhandlet ketolysekurens resultater. Hun har ikke fått de resultatene på ketolyse - ergo har hun også "jukset". Kan ikke se at det er beklaget......


(Ja, jeg vet at jeg var banal nå....)

__________________


Misty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketogen kost - igjen Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:34   #107
Misty
Seniormedlem
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.112
Misty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snill

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Du sier at man bør regne med at innhold man legger på nett blir stjålet, siden det er "vanlig". Ergo bør man da også regne med at bilen man parkerer utenfor huset sitt blir stjålet, siden biltyverier er vanlig.

Okey, derfor forsikrer man bilen sin.
Man kan forsikre bildene sine også, ved å la vær å legge dem ut offentlig.

__________________


Misty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketogen kost - igjen Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:34   #108
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Opprinnelig lagt inn av isabella, her.

Interessant innspill og jeg må si meg enig med Photobscura her.

Hvilke samfunn får vi da, dersom alle skal legge livet sitt opp fordi det finnes mennesker som ikke kan "oppføre" seg?

Dersom jeg hele tiden skal være redd for at noen kan misbruke meg/mine eiendeler/mitt renomme (eller rykte) hva slags liv får man da? Jeg tror på loven om tiltrekking ,law of attraction, og dermed at jeg også da vil tiltrekke meg akkurat det jeg er mest redd for.

Jeg sier ikke at en ikke skal bruke "common sense" (på godt norsk ) men å leve livet på andres premisser blir jo å begrense livet sitt.

Takk!

Klart vi har alle ansvar for våre handlinger, akkurat dèt handler ikke om skyld.
Sånn, nå har jeg sagt det jeg har å si om denne saken. Tilbake til tema

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:36   #109
Misty
Seniormedlem
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.112
Misty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snill

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Opprinnelig lagt inn av Chunky101, her.

Så om vi følger denne logikken så er Torkil helt uskyldig? Ofrene burde visst bedre enn å legge bildene i et forum hvor de visste at han lusket rundt? De burde jo skjønt at de fristet Dr. Torkil over evne til å laste dem ned til pc-en sin for å selge flere ketolysepiller og bøker? De får skylde seg selv. Slemme jentene! Tok ikke ansvaret sitt i denne situasjonen, gjorde de vel?


Les de andre innleggene mine også, så ser du at det ikke er det jeg mener.
Og les resten i tillegg, så du ser at Torkil har beklaget, han har innrømmet en feil her.
Vi gjør da feil alle sammen, med større eller mindre konsekvenser? Hva annet kan man gjøre enn å rette opp og beklage?
Hva er det dere ønsker av mannen?

__________________


Misty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketogen kost - igjen Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:38   #110
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

OK, en ting til; Jeg har innboforsikring, og jeg springer ikke rundt i områder som er utsatte halvnaken og gjør meg tilgjengelig for overfall jeg heller da, det er jo ikke det som er poenget. Poenget er at skylden kan aldri ligge hos meg dersom noen utøver noe kriminelt på min person! Om noen skulle mene det motsatte så får man vel bare ta seg en titt i Norges lover. Jeg tror ikke det er noen hjemmel for å stjele fra eller overfalle naive mennesker

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:40   #111
Misty
Seniormedlem
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.112
Misty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snill

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Hvis det er kriminelt, så synes jeg at det er mer seriøst å anmelde det , enn å syte om det her.

__________________


Misty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketogen kost - igjen Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:43   #112
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Hvis det er kriminelt, så synes jeg at det er mer seriøst å anmelde det , enn å syte om det her.

Dette angår medlemmer på lavkarbo.no, så hvorfor ikke.
Men klart, dersom noen føler at overtrampet er stort nok, så synes jeg ikke man skal nøle med å anmelde det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 20:59   #113
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Dette sporer av ganske mye.

Nå er han plutselig kriminell, og det dras fram analogier som voldtekt og overfall...

Det er LOV Å DRITE SEG UT. Det har DU (alle) gjort også.

Vel, vel - jeg elsker jo drama, og det er fint å se at forumet består av oppegående mennesker med meninger og ikke bare den evinnelige "kyss, klapp og klemmen".

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:07   #114
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Les de andre innleggene mine også, så ser du at det ikke er det jeg mener.
Og les resten i tillegg, så du ser at Torkil har beklaget, han har innrømmet en feil her.
Vi gjør da feil alle sammen, med større eller mindre konsekvenser? Hva annet kan man gjøre enn å rette opp og beklage?
Hva er det dere ønsker av mannen?

Jeg tror ikke noen ønsker noe mer av Torkil enn den unskyldningen han kom med i sin fjerde post.

Denne tråden i seg selv er jo en ganske hard straff. Når man googler Dr. Torkil Andersen i fremtiden er det ikke lenger bare rosenrøde ketolysehistorier som dukker opp, men også den kommersielle baksiden hvor uskyldige forumdeltakere har blitt brukt for å selge flere piller (allerede nå ligger denne tråden inne på topp 10 hvis du googler "Torkil Andersen")

Men det jeg virkelig ønsker er at denne tråden skal bli stor og skremmende og klistret, til skrekk og advarsel for alle som måtte prøve seg på noe lignende. Det hadde heller ikke gjort noe med en prinsipiell diskusjon om forumets holdning til kommersielle aktører. Jeg håper (dessverre) også at diskusjonen om misbruk av personlig informasjon på Internett har skremt en og annen her inne fra å legge ut personlige bilder i fremtiden.


Sist redigert av Chunky : 09-02-09 kl 21:57.
  Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:08   #115
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Så....hvis det er masse innbrudd i området man bor, så skal man IKKE anskaffe seg alarm og ta sine forhåndregler, for da gir man kriminelle rett?? Er det virkelig det dere mener?

Å skaffe alarm vil ikke hindre meg i å leve normalt. Det begrenser ikke livskvaliteten min. Ikke det som var poenget med det jeg skrev.
Eneste problemet er hvis jeg har enda en tallkode å huske på

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Jeg mener at det å ta forhåndsregler ikke gir kriminelle rett, man må ikke bli så opptatt av friheten at man ikke ser at man i visse tilfeller har best av å beskytte seg og sitt og sine.
Hvis man VELGER å trosse advarsler, eller velger å ikke beskytte seg der man kan, så er man som sagt tidligere i beste fall naiv.
Verden er blitt så skakk-kjørt at vi ikke har råd til å være så naive.

Forskjellige mennesker - forskjellige tilnærminger til livet. Jeg er faktisk opptatt av friheten min. Det betyr ikke at jeg nødvendigvis bevisst utsetter meg for fare.

Våre syne på verden er også forskjellige - ja det finnes "skakk-kjørte" mennesker, holdinger, handlinger i verden. Men jeg velger å fokuserer på det/de som er positive. Jeg fokuserer på det som kan være med å gjøre verden mindre skakk kjørt. Uten at jeg derimot tror jeg er så veldig naiv.
Jeg ville synes det var trist om jeg så på verden som så skakk kjørt at det jeg hele tiden måtte tenke beskyttelse, forhåndsregler og det som kan være utrygt.

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Albertine har lagt inn bilder i en tråd som omhandlet ketolysekurens resultater. Hun har ikke fått de resultatene på ketolyse - ergo har hun også "jukset". Kan ikke se at det er beklaget......
(Ja, jeg vet at jeg var banal nå....)

Her synes jeg ikke bare du er banal - her synes jeg du treffer under beltestedet faktisk!

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:08   #116
Misty
Seniormedlem
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.112
Misty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snill

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Opprinnelig lagt inn av Chunky101, her.

Jeg håper (dessverre) også at diskusjonen om bruk av personlig informasjon på Internett har skremt en og annen her inne fra å legge ut personlige bilder i fremtiden.

Her er vi hvertfall enige, jeg villle tatt bort "dessverre" også.

__________________


Misty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketogen kost - igjen Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:18   #117
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Her er vi hvertfall enige, jeg villle tatt bort "dessverre" også.

Jeg skrev dessverre fordi jeg synes det er trist at man ikke skal kunne publisere bilder som kan være en motivasjon for andre, uten at noen tar seg til rette og bruker dem til et helt annet formål. Dessverre for dem som blir utnyttet og dessverre for dem som ikke lenger får tilgang til en viktig inspirasjonskilde. Men du ville tatt bort dessverre? Ok.

  Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 21:19   #118
Misty
Seniormedlem
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.112
Misty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snillMisty er virkelig snill

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Opprinnelig lagt inn av isabella, her.

Men jeg velger å fokuserer på det/de som er positive. Jeg fokuserer på det som kan være med å gjøre verden mindre skakk kjørt. Uten at jeg derimot tror jeg er så veldig naiv.
Jeg ville synes det var trist om jeg så på verden som så skakk kjørt at det jeg hele tiden måtte tenke beskyttelse, forhåndsregler og det som kan være utrygt.

Man kan velge å fokusere på det positive samtidig som man tar sine forhåndsregler. Og det er et faktum at man som et ansvarlig menneske i dag må tenke på ting og scenarioer som kan være utrygge.

Det var en eller annen her som sa at disse bildene like godt kunne (og kan ha) havnet på et eller annet useriøst nettsted for amerikanske slankepiller. Det er mer kriminellt enn at noen gjør en beklagelig feil.....

__________________


Misty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketogen kost - igjen Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 22:02   #119
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Opprinnelig lagt inn av Misty, her.

Jeg hadde tenkt å holde meg unna, men here I go...

kjekt at svaret mitt fikk deg til å engasjere deg så fælt da

uansett om man burde visst osv, så synes jeg det er en flau greie å ta bilder, uten tillatelse. SPESIELT siden man skal være en seriøs person, med en seriøs bedrift. Og skjønner ikke helt hvorfor det ble gjort på den måten, når det finnes 100 mennesker man kan spørre, hvor heeelt sikkert noen hadde sagt ja.

Kjempeflott at de ble fjernet. Men de som fikk bildene av sine kropper, kledd for det meste i undertøy, klistra ut over en ganske aktuell side. De må vel få lov til å reagere litt på det, uten å bli stempla som uansvarlige og korttenkte fordi at de burde skjønt at det kom til å skje. Bare av den grunn at det er muligheter for at det kan skje?

Er mye som kan skje her i verden. Noen på denne siden kan bli kraftig provosert over å lese noe du skriver og søke deg opp for å ta deg liksom. Du lar vel ikke være å skrive av den grunn?

Handler vel om respekt? Og at verden generelt ikke har respekt for andres person, eiendeler, eiendom osv osv, det er vel ingen god unnskyldning eller noe som betyr at ALLE skal oppføre seg sånn?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 22:21   #120
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Jeg forstår begge sider veldig klart.. At selvfølgelig var det IKKE ok å knabbe bildene, uansett regler eller ei.. Samtidig er det jo viktig å ta litt forhåndsregler.. At bildene ble missbrukt kom egentlig ikke som ei bombe.

Når det er sagt, det er veldig lett å preike når det ikke er MINE bilder som ble lagt ut!
Jeg hadde selv blitt forbanna, spesielt når det er snakk om slike intime bilder, mange står jo i bare undertøyet..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 22:57   #121
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Virker som at Torkil og Albertine har gjort seg ferdige med dette...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 23:00   #122
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Et av mine første innlegg her på forumet var om skuffelsen over at folk ikke kunne begynne på lavkarbolivsstil før "boken var kommet i posten" eller før "de hadde fått lønn slik at de kunne kjøpe ketolysetablettene". Prøvde å råde til at dette kunne man gjøre uten å bruke penger på det og betale slankeindustrien mer penger. Det ble ikke tatt nådig opp her på forumet, for Torkil er jo velgjøreren som bare vil andre vel.

Er dere fremdeles overbevist om at det ikke er kommersielle interesser som er drivkraften? Hele denne saken overrasker meg desverre ikke i det hele tatt og unnskyldningen såvel som lovforståelsen er helt borti veggene. Bilder man selv har tatt og lagt ut, skal ikke brukes av andre uten samtykke. Punktum. For nøye gjennomgang av regelverket, se www.clara.no som er Informasjonssentral for opphavsrett og klarering. For fotos på internett, se
http://www.clara.no/guide/mursten.ht...rk=G%E5&frisok=

  Svar med sitat
Gammel 09-02-09, 23:38   #123
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Dette sporer av ganske mye.

Nå er han plutselig kriminell, og det dras fram analogier som voldtekt og overfall...

Det er LOV Å DRITE SEG UT. Det har DU (alle) gjort også.

Vel, vel - jeg elsker jo drama, og det er fint å se at forumet består av oppegående mennesker med meninger og ikke bare den evinnelige "kyss, klapp og klemmen".

Ja, det var ikke sånn sett meninga å spore så voldsomt av, men jeg måtte bare reagere på en sånn argumentasjon, sorry, men det der ligger nesten i ryggmargen.

Ellers er det meste sagt, og nok sagt for min del i alle fall

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 00:59   #124
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Flott at Albertine tok dette opp. Håper at det ordner seg for den ekelte, men jeg har faktisk lært ganske mye om nettet ved å lese denne tråden! Det er meget aktuelt for oss her å diskutere dette synes jeg, for vi deler slike sensitive og personlige ting med hverandre. Så jeg fikk meg en vekker her. Er det ikke nettetikk vi egentlig snakker om her? Alt handler ikke om lover og regler, men om respekt.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 12:21   #125
Cap.
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Hordaland
Alder: 57
Innlegg: 10
Cap. er en juvelCap. er en juvelCap. er en juvel

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Hmm, oppsummerer mitt forvirrede hode litt :

Torkil har:
1. det som på godt bergensk heter "dritte på draget"
2. fullt ansvaret for det han har gjort
3. kommersielle interesser av å delta på forumet
4. vert og er til stor hjelp for veldig mange av oss her inne
5. beklaget tabben og hatt vett til å forlate tråden i tide
6. tapt mye anseelse som må bygges opp igjen sten for sten

Håper likevel at Torkil fortsatt vil dele av sin store kunnskap om emnet her på forumet, for selv om han tjener på dette ønsker vi vel å høre hans profesjonelle meninger om kuren(e) og problemene våre?

Vi andre har:
1. lært at vi bør være mere kritisk til publisering av bilder på internett
2. lært at misbruk skjer (bevisst eller ubevisst) og at dette må vi lære av
3. stor medfølelse med de som er rammet av dette
4. fortsatt tro på ketolysekuren
5. plikt til å holde tråden på et seriøst nivå
6. evnen til å tilgi?

Jepp, hjalp litt å summere Tror det kommer til å gå bra med alle sammen jeg

Keep on trucking

__________________
Totalbilde etter to årKetolysekur fra 5/1.08
Cap. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra usikker til ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Torkil P. Andersen sitt soya (ketolyse)brød xeena82 Ketolysekuren 8 25-08-08 22:41
0,8 g k pr skive: Torkil P. Andersen sitt soya brød (ketolysebrød) xeena82 Bakst 9 25-08-08 10:29
Åpent hus - torsdag 25. januar janmesi Lavkarbo generelt 5 23-01-07 09:52
Åpent Brev Til Sylvia Brustad janmesi Lavkarbo generelt 5 28-02-06 09:37
Åpent brev til biskopen Albertine Livets lyse side 12 14-04-05 22:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no