Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Fransk løksuppe med chili! (bilde)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-08-10, 17:01   #1
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Fransk løksuppe med chili! (bilde)

Fransk løksuppe er vel noe av det enkleste man kan lage fra det franske kjøkken. Og så godt...

Jeg lagde en vri med chili, som jeg syns ble veldig god.

Du trenger til 4 porsjoner:
2 store, gule løk
2-3 hvitløksfedd
1-2 rød chilipepper
1dl kremfløte
Smør
Olivenolje
4 kjøttbuljongterning
7dl kokende vann
Salt & pepper

Fremgangsmåte:
Rens og del løken i to. Skjær den så i skiver. Hakk hvitløken fint. Fres dette sammen i en kjele med masse smør og litt olje. Mens dette steker/putrer i smør-oljeblandingen, kok opp vann og rør ut 4 kjøttbuljongterninger. Jeg har brukt de fra Toro, de små. De er vel litt mer konsentrert enn de fra Knorr.

Krydre løken med masse pepper og en god dæsj salt. Skjær opp chilipepperen med frøene inni (du kan ta de ut om du syns det blir veldig sterkt med) og ha oppi kjelen. Hell over buljongvannet, og la koke litt. Så tilsetter du til slutt 1 dl fløte og lar det småkoke i 5-6 minutter.

Bon appetit!

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 21:46   #2
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Fransk løksuppe med chili! (bilde)

Løksuppe er noe av det beste jeg vet. Skal ikke være noe problem å kutte ut loffskiva. Nå sies det at løk inneholder endel karbo, men jeg anser løken å ha så mange positive sider så jeg tror et måltid med løksuppe vil gå helt greit. Jeg har ikke prøvd med chili, men har brukt hvitløk og timian i min. Jeg ville ha brukt Jacobs kyllingfond istedenfor buljongterning.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 23:25   #3
kthxbye
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 39
Innlegg: 37
kthxbye er på en erverdig vei

Sv: Fransk løksuppe med chili! (bilde)

Laga denne i kveld, og opplevde at den ble for salt. Klager ikke på oppskrifta, var nok jeg som var litt uforsiktig. Men noen som har tips til hva jeg kan ha oppi for å kontre saltsmaken?

Fin oppskrift forresten.

kthxbye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 23:36   #4
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Fransk løksuppe med chili! (bilde)

Den så fantastisk ut! Har drømt om løksuppe en stund nå...

Regner ikke med du har en potet liggende.. men jeg har hørt at om man putter en potet så trekker den til seg for mye salt.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 00:05   #5
kthxbye
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 39
Innlegg: 37
kthxbye er på en erverdig vei

Sv: Fransk løksuppe med chili! (bilde)

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Regner ikke med du har en potet liggende.. men jeg har hørt at om man putter en potet så trekker den til seg for mye salt.

Ja, jeg så det sto en plass. Men jeg har selvsagt ingen potet liggende, hehe.

kthxbye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 10:18   #6
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Fransk løksuppe med chili! (bilde)

Opprinnelig lagt inn av kthxbye, her.

Laga denne i kveld, og opplevde at den ble for salt. Klager ikke på oppskrifta, var nok jeg som var litt uforsiktig. Men noen som har tips til hva jeg kan ha oppi for å kontre saltsmaken?

Fin oppskrift forresten.

Det går an å spe ut med litt mer vann, eller ha oppi litt splenda el.lignende.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 15:59   #7
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Fransk løksuppe med chili! (bilde)

Denne suppa var bare helt fantastisk god!

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Løksuppe Iselilja Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 07-02-10 23:51
Fransk Fryd mettogglad Middag 0 16-01-10 20:36
Fransk mat Grovsnus Spørsmål og svar 2 16-09-09 13:20
Fransk lakseform Iset Middag 1 14-03-08 23:59
Fransk dressing Iset Annen mat 0 06-05-04 13:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no