Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Forhøyet alat

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-10-10, 13:44   #1
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Forhøyet alat

Fikk nettopp vite at alat er forhøyet til 55. Sist jeg fikk det sjekket var prøvene fine. Bør jeg være bekymret?
Drikker ikke mye vanligvis men ble litt hvitvin på terrassen i sommer.
Fikk påvist lavt stoffskifte i januar 2010 etter å ha gått opp flere kilo på svært kort tid. De kiloene sitter bom fast. Gikk ned noen kg på lavkarbo kost for endel år siden men vet ikke om jeg trør prøve det nå med tanke på de økte verdiene. Har også forhøyet kolestrol på 6,7.


Sist redigert av Miriam : 03-02-11 kl 14:04.
Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 14:03   #2
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forhøyet alat

Håper fortsatt på svar. Kan de økte leververdiene ha noe med stoffskiftet å gjøre? Eller er det andre grunner til at de har økt litt? Nevnte inntak av hvitvin sist sommer Drikker kun litt vin ellers i helgene så jeg tviler på at det er grunnen.
Skal på kontroll i neste mnd og er redd for at de har økt ytterligere.
Må nevne at jeg før jul brakk foten og 8 uker etter så er den ikke grodd. Foten blir lett iskald så det er tydelig at blodsirkulasjonen ikke er på topp. Tror det også kan ha noe med stoffskiftet å gjøre.
Jeg ønsker fortsatt å prøve lavkarbo men vet ikke om jeg tør. Savner en lege e.l her i byen som kan noe om dette.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 14:06   #3
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Forhøyet alat

mine prØver gikk ned etter jeg begynte med Lavkarbo... de lå på over 170...hva er asat da ?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 14:16   #4
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forhøyet alat

Av en eller annen grunn er asat ikke tatt siden februar 2010 og da var både asat og alat fine og lå godt under grensen.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 14:25   #5
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Forhøyet alat

Ok. Mine prØver har sunket jevnlig etter jeg begynte med dette.. men sÅ oppdaget dem svulster pÅ leveren sÅ nÅ tror jeg dem steg litt... jernnivÅet mitt sank ogsÅ.. det var 766 fØr lavkarbo, nÅ under 250

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 11:26   #6
Tanita
Nytt Medlem
 
Tanita sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4
Tanita er på en erverdig vei

Sv: Forhøyet alat

Sliter med det samme selv og legen min har ikke hatt noe forklaring. Men lyset gikk opp for meg da jeg hørte en diabetes spesialist ved Fedon Lindberg klinikken si at her ser vi forhøyete leverprøver som er vanlig hos pasienter med magefett/insulinresistens. Vi finner ofte fettlever hos disse pasientene. I Dr. Hexebergs bok skriver hun også mye om forhøyete leververdier som går ned med lavkarbokost/vektnedgang.

Tanita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 12:02   #7
Miriam
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 138
Miriam har en fantastisk aura rundt segMiriam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forhøyet alat

Opprinnelig lagt inn av Tanita, her.

Sliter med det samme selv og legen min har ikke hatt noe forklaring. Men lyset gikk opp for meg da jeg hørte en diabetes spesialist ved Fedon Lindberg klinikken si at her ser vi forhøyete leverprøver som er vanlig hos pasienter med magefett/insulinresistens. Vi finner ofte fettlever hos disse pasientene. I Dr. Hexebergs bok skriver hun også mye om forhøyete leververdier som går ned med lavkarbokost/vektnedgang.

Jeg er insulinresistent og jeg fikk også svangerskapsdiabetes/preeklampsi/bekkenplager i siste svangerskapet. At jeg skulle få sv diabetes kom svært overraskende på meg da jeg ikke var overvektig og hadde et sunt kosthold. Jeg har alltid før vært meget slank og aktiv men etter siste svangerskapet kom det ene etter det andre av plager og komplikasjoner.
Jeg nevnte innledningsvis i denne tråden at jeg sist vinter fikk påvist lavt stoffskifte etter å ha vært svært dårlig samt at flere kilo kom på og la seg over magen på meget kort tid. Har 10-12 kg for mye. Ser jeg har skrevet feil på alat. Det skal være 58. Det er jo ikke noe særlig forhøyet men jeg har alltid hatt så fine prøver.

Miriam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo! Har 8-10 kg som sitter som spikret men nå skal de av. Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 13:17   #8
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Forhøyet alat

Ved lever sykdom er den gjerne alat oppe på et par tusen.

Vist ASAT og bilirubin er normal så er det ingen grunn til bekymring. Få målt ASAT og bilirubin

Selv har jeg ALAT på 300...

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Prolaktinnivå forhøyet lolliduck Stoffskifte / hormonproblemer 22 29-09-11 20:30
Transfett, mettet fett og forhøyet kolesterol Impulsiw Spørsmål og svar 277 17-09-08 13:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no