Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Hvor finner jeg (SB-oppskrifter)

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-10, 18:29   #1
cammi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 8
cammi er på en erverdig vei

Hvor finner jeg (SB-oppskrifter)

oppskrifter til mat på SB-dietten?? Noen som kan gi meg noen tips. Mistenker at det blir mye egg- skinkeretter, salat og slikt... er dressinger fy-fy??? Kan man blande dip-mix i yoghurt naturell?? Tenkte jeg skulle prøve å lage blomkål- og brokkoligrateng en dag, men aner ikke hva jeg kan bruke i stedet for hvit saus....

cammi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 07:45   #2
Tonje85
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 149
Tonje85 er på en erverdig vei

Sv: Hvor finner jeg

Hei

Det er mange oppskrifter i boka, så den anbefaler jeg deg å kjøpe før du begynner. Jeg synes i alle fall at den var til stor hjelp. Hvis ikke er det mange deilige oppskrifter her inne på forumet. Jeg lager mye av det samme jeg har laget tidligere, men tilpasser oppskriftene etter hvilke matvarer som er tillatt. Også bruker jeg søkefunksjonen her inne og får mange gode tips. Squash eller aubergine i stedet for pasta, oopsie til pizzabunn, hamburgerbrød og lignende.

Til frokost lager jeg oopsie eller proteinbrød. På den måten får jeg brødskiver til frokost.

Dressing lager jeg av mager kesam. Jeg ville ikke ha brukt dressingmix, da den inneholder masse sukker. Men finn krydder du selv synes smaker godt. Litt majones kan du blande inn, litt ketshup uten sukker. Salt, pepper, karri, paprika, kun fantasien setter grenser.

Når det gjelder blomkål og brokoligrateng kan du vel enten bruke cottage cheese. Det bruker jeg i stedet for hvit saus i lasagne i alle fall. En blanding av cc, melk og egg kan jeg tenke meg blir godt. Søk på oppskrift her på forumet, det er sikkert mange gode tips her...

Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 08:32   #3
anette76
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 48
Innlegg: 287
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Hvor finner jeg

Det er også veldig godt å bruke Philadelphia ost i blomkålgrateng
Gir en veldig fyldig smak.

Masse fine oppskrifter rundt om her inne ja , bare tilpasse fettinnholdet litt i forhold til LCHF oppskriftene.
Under middagstråden vår ligger mye godt!

Hvis du googler South Beach diet kommer du til de amerikanske sidene og der er det mye godt.. Eller bare slipp fantasien løs
Jeg lager veldig mye av oopsiene..Bruker de i steden for skiver til kvelds , grei lunsj hvis jeg er på farta (ellers spiser jeg salat og middagsrester til lunsj) eller som pølsebrød!

__________________


anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 20:05   #4
cammi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 8
cammi er på en erverdig vei

Sv: Hvor finner jeg

Tusen takk for svar. Idag har faktisk gått veldig bra. Men jeg har vært mer sulten enn jeg pleier. Spiste salat med skinke og LITT hvitost til frokost 06.30. To timer senere spiste jeg på jobb, det samme. Jeg spiste to speilegg med skinke og hvitost til lunsj. Til middag hadde jeg kyllingkjøttdeig blanda med tomatpure, krydder og vann sammen med cc og salat.. Nå i kveld har jeg spist egg og bacon ( micro), cc og salat. Jeg aner ikke hvor mye jeg skal spise, men har jo spist en god del idag..

cammi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finner ikke oppskrifter, jeg ... annama Middag 5 02-09-09 22:53
Oppskrifter, hvor finner jeg det? Jannicke Ketolysekuren 2 23-08-09 20:48
Jeg finner ikke lavkarbo-pølser i Oslo. Hvor finner jeg de? miss_chica Ketolysekuren 8 28-05-09 22:08
hvor finner jeg oppskrifter? tattooholica Spørsmål og svar 1 21-07-08 17:16
Hjelp! Finner ikke oppskrifter fra Hjemmet 6/12 mam Kake/dessert og snacks 3 24-12-04 00:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no