Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvordan vite om man spiser nok mat?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-04-08, 13:05   #1
Sannasol
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 52
Innlegg: 16
Sannasol er på en erverdig vei

Hvordan vite om man spiser nok mat?

Jeg driver egenkomponert lavkarbodiett, og jeg synes det er så himla vanskelig å vite om jeg spiser nok.

Har holdt på i 3 uker nå, og kjenner at jeg har tatt av litt (på klærne, for badevekta er kasta forlengst).

Dette er en typisk dag for meg:
Frokost: 2 egg og 3-4 skiver bacon, 4 cherrytomater og agurk, eller en frokostpannekake av cc, egg og havregryn.

Lunsj: En skål med salat, agurk, paprika, et halvt egg, reker/kylling, oliven, peanøtter og fetaost. Olje over.

Middag: en kyllingfilet, eller en kotelett eller et fiskestykke eller litt kjøttdeig, grønnsaker (auberginer, squash o.l) og salat.

drikke: Vann, et par kopper kaffe, og 4-5 kopper grønn te.

Er dette nok for en dag? Jeg er av og til sulten på kvelden.

Synes det er kjempevanskelig å vite om jeg spiser nok og riktig og alt det der......

Hva sier dere som har en del erfaring nå?

Sannasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 13:13   #2
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan vite om man spiser nok mat?

hvorfor spiser du ikke om du er sulten på kvelden?? Ingen grunn til å be kroppen om å gå på sprebluss..ta litt cottage cheese, bær og mandler om kvelden? Eller en smoothie?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 13:51   #3
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan vite om man spiser nok mat?

Hei Sannasol! Jeg synes maten din ser veldig grei ut, men det kan være vanskelig for oss "andre" å si noe om det er nok eller ei i og med at du følger en egenkomponert lavkarbodiett.
For meg som går på ketolysekuren, så er det veldig greit - jeg skal spise mellom 15 og 20 karb'er pr. dag.
Har du satt noen grense på karb'er selv? Skal du være i ketose osv.? Jeg bare spør litt jeg sånn at flere kanskje kan hjelpe til her.

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 20:46   #4
Sannasol
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 52
Innlegg: 16
Sannasol er på en erverdig vei

Sv: Hvordan vite om man spiser nok mat?

Nei, jeg har egentlig ikke satt noen grense på karber. Men holder meg unna søtstoff i den grad det er mulig. Har egentlig ikke satt meg noe mål å være i ketose, til det spiser jeg antageligvis for lite fett tror jeg.

Er det lurt å spise om kvelden liksom? Litt?

Har nå nettopp vært på foreldremøte på skolen og sendt forbi meg utallige kakefat.... gådd.... det er hardt.

Sannasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-04-08, 20:55   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan vite om man spiser nok mat?

Jeg syns det er viktig å spise litt når du er sulten. For ellers så tror kroppen at du sulter den, og vil gå på sparebluss. Det er ikke bra.

Lag deg en salat av tomater, litt olje og basilikum. Det er næringsrikt, godt og metter på en lett måte

Sitat:

Har nå nettopp vært på foreldremøte på skolen og sendt forbi meg utallige kakefat.... gådd.... det er hardt.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Effekt av Atkins litajenta Lavkarbo generelt 26 25-01-06 16:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no