Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Lavt stoffskifte, men nok hormoner?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-10-04, 13:47   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Lavt stoffskifte, men nok hormoner?

Siden jeg har lest om endel som har stoffskifteproblemer, men blodtprøvene ser ok ut, så tenkte jeg at dette kunne være av interesse!

http://www.dr-overbye.no/default.asp

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-10-04, 13:56   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Takk for bra link, Lise! Skal finlese senere - nå har jeg bare "skumme-brillene" på meg

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 14-10-04, 14:32   #3
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Meget bra, på tide noen tar tak i dette.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 14-10-04, 19:47   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Flott link dette !! Jeg har tatt utskrift og skal følge med på siden. Ved neste legebesøk tenker jeg det skal presenteres en del papirer ja, - sammen med det jeg har samlet fra før blir det en anselig bunke !

Takk Lise

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-10-04, 02:18   #5
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Veldig flott, skal huske å stikke innom igjen om en ukes tid.

Kjenner godt til Dr. Øverbye, da han hører til i Arendal. Min mor har mast på meg lenge om at jeg må bestille time hos ham fordi han er så flink med stoffskiftesykdommer. Hun har selv hypothyreose, og har vært overbevist om at jeg må ha det samme, og hun har blitt like fortvilet hver gang jeg har latt meg overtale til å mase på en lege om å ta prøve, og resultatet er normalt.

Av og til skal man høre på mammaen sin, og jeg angrer litt for at jeg ikke har gjort det når det gjelder Dr. Øverbye. Jeg tror man kan bli frisk av lavkarbo-mat, men det hadde vært kjekt med en diagnose først, siden det liksom ikke skal være mulig .

Selv mener jeg etter å ha lært litt om PCOS at det like godt kan være det jeg har/har hatt.

Uansett, nå spiser jeg ganske gode mengder mat og går ned i vekt, så sånn sett kan det være akkurat det samme. Føler meg frisk nå, kurert av riktig og hormonbalanserende MAT

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-10-04, 05:24   #6
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Bevares, Nalana, hva du vet og kan!

Ord her som jeg ikke aner noe om..
Men jeg har det problemet at legen min ikke vet om at jeg gjør dette. Jeg vurderte det slik at jeg er frisk og fin, og legen min er sånn at hvis mannen min går dit og hoster, så får han en ukes sykmelding. Hvis jeg går dit og er kjempedårlig, må jeg slåss for å få 3 dager utenom egenmeldingen. Nå skal det sies at jeg tror legen er blitt litt bedre etter hvert, men det er ikke bare jeg som har den opplevelsen, dette er en familelege, så min søster m/stor familie har tilsvarende problemer.
Poenget er i alle fall at det kunne ikke falle meg inn å konsultere legen min om dette. Jeg bare VET at han ville ha sagt at Atkins er farlig og alt det der. Så det gidder jeg ikke.
For å si det rett ut - han har ikke hjulpet så mye før, annet enn å si gjentatte ganger og hver gang at han syns jeg skulle slutte å røyke.
Hadde jeg kommet til ham med Atkins, tror jeg han hadde sagt at han ikke ville anbefale det, og at alle vet at det er farlig. Og at jeg burde slutte å røyke, selvsagt.
Nå er det jo det at jeg ikke er dum. Derfor fant jeg ut at med min medisinske historie kunne jeg godt gjøre dette uten å få noen målinger først. Frisk har jeg alltid vært. Har aldri hatt høyt blodtrykk eller noen andre problemer. Derfor tenkte jeg at jeg driter i å gå til legen først, for han vil bare anbefale meg å gå på lavfett-diett. (Klok av skade, tror jeg det kalles.)
Så jeg gjorde det likevel, gitt! Og virket det? 24 kg lettere på 6 mnd, og bevare meg vel så mye friskere!Om 14 kg er jeg på en BMI som sier at jeg ikke lenger er overvektig. Det er mitt mål. Har veldig mye diabetes i familien. (1 bror, 1 nevø, 2 søskenbarn på morssiden og 1 på farssiden. Er det ikke da på tide å ta forholdsregler?)
Så beklager dr. --, jeg stoler ikke på deg. Jeg føler meg derimot aldeles så mye bedre enn på mange år! Det har jeg IKKE klart ved å gjøre det jeg vet du ville anbefalt meg... Og hva sier det om tilliten at jeg ikke en gang konsulterer deg?
Kort og enkelt, jeg tror ikke han ville ha hatt sans for lavkarbo!
Men det har søren meg jeg!!!

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-04, 14:01   #7
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av




Dette er bare såååå bra Karin. Nesten synd du ikke tok diskusjonen med legen din først uansett om du ikke ville høre på ham.

Du får heller fortelle ham klart og tydelig nå i ettertid, at det er Atkins kostholdet som har gjort deg så slank og frisk, og gjerne vente til han har sagt at alle prøver er helt flotte og at du nå er sunnere enn på lenge

Synes nesten vi skjylder Atkins å stå på litt for det han har jobbet for, og være stolte av at vi spiser lavkarbo

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-10-04, 23:01   #8
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Karin

Du har sikkert god grunn til å være misstroisk til legen din, men min erfaring er at leger er stort sett positive til Lavkarbo dietter for de forstår mer hvordan kroppen virker enn en ernæringsekspert gjør. (huff for en setning)
Det var faktisk en bekjent av meg som er lege som var mitt forbilde, Han kan spise fire store biffer på en gang, bruker alltid mye smør og oljer i matlgingen men holder seg unna godterier, kaker og andre hurtige karbohydrater. Saltstenger er det eneste snopet han unner seg. Og det er ingen som er så frisk og rask som det han er.
Jeg fikk faktisk min fastlege til å starte på Atkins diett. Ikke bare startet han selv men han holdt også to kurs med dietten.
Jeg tror ikke du har noe å frykte med å ta opp kostholde med din lege

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 16-10-04, 12:47   #9
turid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Akershus
Alder: 50
Innlegg: 149
turid er ny på veien

Spennende, spennende...

__________________
Hilsen Turid

På vei tilbake til seg selv..
turid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet fase 2 Svar med sitat
Gammel 20-10-04, 18:12   #10
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Kanskje er det noe i det Nille og Kristian sier, det er kanskje bare jeg som er altfor mistroisk. Får se hva jeg gjør.

Men hvis det fins leger som skjønner dette, syns jeg de skulle snakke litt høyere.
Det er jo bare de som ikke vet noe, som kommer på trykk! Som vi har sett utallige eksempler på! De få andre drukner i hylekoret.

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-04, 23:49   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Karin

Kanskje er det noe i det Nille og Kristian sier

Hva var det jeg sa ???? Husker ikke helt jeg, - har vært i febertåka noen dager

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 12:42   #12
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs
Question

Sv: Lavt stoffskifte, men nok hormoner?

Hei Lise

Vet du om dr. Øverbye har fått nye nettsider? Jeg kommer ikke inn på denne siden..

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Siden jeg har lest om endel som har stoffskifteproblemer, men blodtprøvene ser ok ut, så tenkte jeg at dette kunne være av interesse!

http://www.dr-overbye.no/default.asp

Blir kjempeglad for svar altså :-) Tenker at noe må være stein galt med disse hormonene mine.

Ha en god dag
Hilsen Dilly

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 17:16   #13
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte, men nok hormoner?

Nei, det vet jeg desverre ikke noe om, og siden dette er en tre år gammel tråd, så husker jeg ikke hva som sto på siden bak lenken her heller ...

Men det ser ut som at sidene hans er nede og at det skal komme nye? Dersom jeg går dirkete til dr overbye .no, så står det "welcome to dr overbyes future site".

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 08-08-07, 18:23   #14
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavt stoffskifte, men nok hormoner?

Her kan du se det som er lagret på archive.org:
http://web.archive.org/web/200603160...dr-overbye.no/

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-08-07, 00:30   #15
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Lavt stoffskifte, men nok hormoner?

Tusen takk for svar

Jeg må innrømme at jeg ble litt nysgjerrig på dette, og søkte rett og slett på dr. Øverbye på Google. Et av treffene der var nettopp denne 3 år gamle tråden her inne. Så derfor ramlet jeg inn her.

Og nå kom jeg også inn på selve teksten fra den gangen, tøft...

Jeg har bestilt time hos ham nå. Spent.

Klem Dilly

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 16:58
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 05:52
Fryser-dårlig forbrenning? Anne Generell diskusjon 16 14-05-04 17:25
Atkins + lavt stoffskifte = ikke bra?? Iset Stoffskifte / hormonproblemer 2 20-03-04 00:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no