Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Omega 6

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-11-11, 20:04   #1
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Omega 6

Jeg leste i Allers at man burde spise mindre Omega 6 dersom man har betennelser i kroppen, men det sto ingenting om hvorfor? Noen som kan forklare?

I tillegg kunne jeg tenkt meg å vite hva som er klassiske omega 6 matvarer?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:05   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Omega 6

Ikke helt min sterke sider eller dette med omega ditt og datt, men det går vel litt på forholdet mellom omega 3 og 6. Jeg bruker så lite majones( og planteoljer generelt) for å unngå for mye omega 6. Også tar jeg ekstra omega 3 fordi jeg ikke har sjans til å få i meg nok omega 3..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:13   #3
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Omega 6

Mener det er en del i kjøtt, melvarer og solsikkeolje (det jeg kom på i farten) Man bør balansere omega 6 med omega 3, som regel er det lettere å få i seg omega 6 med de matvarene folk flest spiser, og da bør man få i seg linfrøolje, fisk, tran e.l. for å få i seg litt omega 3 også.

Det er en del snakk i media, og forsking, på en del på autoimmunforsvarsproblemer som leddbetennelser, hudsykdommer, "lekk tarm" osv, uten at jeg egentlig skal kalle meg for kompetent på området. Jeg har tidligere slitt med atopisk eksem og astma, og faren min har MS, så jeg prøver å forebygge med omega 3. Det har hjulpet på huden i det minste.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:22   #4
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Omega 6

Ok, så det å ta omega 3 utligner omega 6?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 21:34   #5
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Omega 6

Se disse vidoene: http://www.youtube.com/watch?v=Iev9_6piwM4

Tror det er fem stk


http://fitnessbloggen.no/omega3-omega6-balanse/

http://fitnessbloggen.no/omega-3-og-...-i-kostholdet/

http://fitnessbloggen.no/omega-3-optimal-dose/

http://dinmat.adressa.no/Temasider/A...t-fra-ett-fett!

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Omega 3 Diwa Lavkarbo generelt 5 19-05-11 11:54
Omega 3-6-9? kamp Generell ernæringsdebatt 25 15-01-11 17:00
Omega-6 og omega-3 gir fedme, diabetes, hjertefeil og kreft? arvid g Generell ernæringsdebatt 0 14-04-09 07:52
Omega 3 bærrgen Ketolysekuren 2 13-02-08 09:35
Omega 3 Fridolina Nyheter / media 0 31-07-06 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no