Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Erfaringer med rehabiliteringsopphold for overvektige?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-13, 01:38   #1
Denderlion
Nytt Medlem
 
Denderlion sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Innlegg: 6
Denderlion er på en erverdig vei

Erfaringer med rehabiliteringsopphold for overvektige?

Hei!

Jeg har nå fått tilbud om rehabiliteringsopphold og lurer i den forbindelse på om noen har erfaringer med dette?

Jeg får selv velge mellom tre steder: Tonsåsen i Valdres, Evjeklinikken i Evje (ved Kristiansand) og Hjelp24 ved Ringerike.

Er spesiellt interessert i å høre om noen her på forumet har erfaringer fra noen av disse stedene?

Denderlion er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter en kostholdsfilosofi som passer for meg Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 12:16   #2
pepita86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 41
pepita86 er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med rehabiliteringsopphold for overvektige?

Har sev vært på Røros.
Fantasisk plass med fantastiske mennesker.
Jeg dro dit med mål om å lære meg å trene, lære å trives med det og lære å ha lyst til å gjøre det.
Og det har jeg absolutt klart
Er ikke lenger skummelt å dra å trene, dørstokkmila er en dørstokkmeter, pausene mellom hver økt er dager istedet for måneder og jeg gleder meg til vær økt
Det er en fantastisk fælelse å tørre å være på treningssenter, tørre å gå på timer, ikke bekymre seg for at alle ser på osv

Men vekta gikk ikke ned så mye i de to årene jeg hadde periodevise opphold der.
For min del ble det litt for sløvt i forhold til kosthold. Det jeg hadde problemer med var mengde, ikke type mat. Og det var tilnærmet ingen mengdekontroll der, og dermed vanskelig å styre seg og vanskelig å lære nye vaner i forhold til mengder.
Ett år etter jeg var ferdig der begynte jeg på lavkarbo, og endelig klarer jeg å spise fornuftige mengder mat. Jeg klarer endelig å styre meg, unngå søtsaker og overspising. Og jeg går ikke lenger sulten hele tiden slik jeg gjorde på kostholdet vi lærte der.

Men den erfaringen og lærdommen jeg fikk med trening der, den kunne jeg aldri fått andre steder, så den var gull verdt

pepita86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overvektige ektemenn Gracella Nyheter / media 47 15-10-12 18:34
Rehabiliteringsopphold+fars rettigheter Disen Generell diskusjon 3 19-03-12 22:50
Kun for veldig overvektige? RaniE Ketolysekuren 13 31-03-11 17:56
Overvektige er mer humørsyke ... Nerthus Nyheter / media 13 26-09-10 22:14
Diskriminerting av overvektige! guro Generell ernæringsdebatt 1 25-10-05 20:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no