Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-07-11, 13:42   #1
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien
Talking

Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Då var tida komen for at eg kan skriva om fødselen min.
Og eg må starta med at det var heilt fantastisk, samt at eg er så glad for at eg planlagde heimefødsel!

Tysdag 26.07 gjekk me og la oss som vanleg i 23 tida. Framleis to dagar til termin den 29.07, men eg kjende ikkje antyding til at noko kom til å skje denne natta heller.
Me hadde oss no ein runde med sengehygge, utan håp om at det ville setta igang ting denne gongen heller (skal nemnast at me har vore aktive på den fronten dei siste vekene... Haha!).
Klokka nærma seg 00:00, gubben hadde nettopp sovna, då eg høyrde eit "knepp" som var litt annaleis i lyd enn det vanlege kneppet bekkenet gav frå seg om eg snudde meg i senga. Uansett, eg låg jo heilt iro og skjøna ikkje kvifor bekkenet skulle laga lyd då? Jodå, tanken om at vatnet var gått gjekk fort opp for meg! Klokka var då 00:00.

Eg dulta til gubben, sa at vatnet hadde gått, og bad han om å henta ein kladd eg kunne legga under meg. Tenkte jo som så at dette kom til å ta tid. Han fôr ut av senga, henta kladden og la seg att. Eg merka fort det var meir vatn enn eg hadde rekna med, sa eg måtte ha meir handduk. Han spratt opp av senga att, henta ein handduk på badet medan eg stod opp. Det heldt fram med å renna så me gjekk ut på badet saman. Eg sende melding til jordmora mi "...og då gjekk vatnet, klart og fint." klokka 00:01.

Då me kom oss ut på badet kjende eg den fyrste vetle murringa nederst i magen. Jordmora ringte og eg forklarte at eg kjende murring nett så vidt nede i magen. Klokka var då 00:03. Ho seier me kan ringa ho oppatt når det tek seg opp, det kan lett ta litt tid før ting kjem skikkeleg igang etter vannavgang.

Eg tek på meg eit "bestemorbind" og me tenkjer me får gå ned og gjera ting klart i stova. Me har ikkje komt oss ut av badet før eg kjenner sterke rier, så me ringer jordmor oppatt klokka 00:09. Eg klarer ikkje snakka med ho, så det må gubben ta seg av. Eg stønnar over vasken og ventar på at det skal gå over. Jordmor skjønar det er best ho ringer taxi då eg er i den forfatning at eg ikkje klarere å snakka.

Me bestemmer oss for å gå ned, gubben svirrar rundt. Eg må stoppa i trappa på veg ned pga ei rie, men kjem meg då endeleg ned. Set meg i ein stol og pustar som ein gal då rie etter rie kjem som kasta på meg. Klarer på eitt eller anna vis å flytta orkideane mine frå vinduskarmen, og tenkjer at gubben får dra ned persiennene, for det orkar eg ikkje. Må berre setta meg og ta imot enno fleire rier.

Eg kjenner etterkvart at eg må ein tur på toalettet, spør gubben forsiktig om han trur det går greit om eg bæsjar litt no. Han seier at det går heilt sikkert bra. Han svirrar rundt med pressening og kladdar og gymball og treningsmatte, tenner stearinljos og finn fram cd med musikk.
Eg går på do, og ser då at det er litt blod i bindet. Ringer fort jordmor for å høyra om det er normalt. Klokka er då 00:25. Ho seier roleg at det er heilt normalt, før eg må gje telefonen vekk for å ta imot ei rie til. Kva ho og gubben snakkar om anar eg ikkje, eg berre ser på meg sjølv i speglen og tenkjer "kva i helvete er det du har balt deg opp i?". Kvar rie var superintens.

Eg går inn, set meg i stolen, tek imot to tette rier der eg kjenner trykketrang. Tenkjer det heile er inbilling, då det ikkje har gått så lang tid enno, men når neste rie kjem hiv eg meg ned i kneståande attåt sofaen, gaular at NO KJEM HAN - EG MÅ TRYKKA!, får av underbuksa i ein fart og lar kroppen ta over. To-tre press og ute var han!
Far står bak og tar imot sonen sin! Meir fantastisk jordfar skal ein leita lenge etter!

Eg får snudd meg rundt, og verdas nydlegaste gut får koma opp på brystet ( eg vrenger av meg singletten på veg rundt).
Den nybakte far ringer jordmor, som er like forbausa som oss, og fortel at guten vart fødd klokka 00:39. Jordmor har nettopp heve seg i taxi og er på veg.
Stolt far pakkar oss begge inn i handdukar, og saman sit eg og godguten i sofakroken (på golvet) og ventar på jordmor som dukkar opp nesten ein time seinare. Ho ordnar med navlestreng og morkaka, og syr to små pyntesting på ho mor. Betre kan det ikkje gjerast, og no nyt me late dagar med babykos, amming (som går som ein draum, ikkje sår, ikkje sugeproblemer eller nokonting! Lykke!), babylydar, og eg er uforskamma pigg! Rakk jo ikkje verta sliten i det heile på 39 minutt!
Og enno ein flott ting: nesten ingenting blod etter tredje dagen med renselse. Skulle jo nesten tru det var på slutten av ein menstrasjon. Lukke!!!

No er me godt igang med planlegging av neste heimefødsel! Haha

Takk og pris for at me hadde planlagd dette, elles hadde guten komt på veg ut i bilen...

Storesøster går her og er superstolt, far er full i amore og fridde same dag som lillebror kom til verda, og konemor to be er i topp form sjølv om ho DollyParton har inntatt brystpartiet

Alt i alt heilt fantastisk surrealistisk!
Me sit av og til og tenkjer "kva skjedde???" fordi det var så inntenst og kjapt. Eg er nesten i sjokktilstand enno, og leitar etter babymagen som så brått vart vekke

Stor klem frå meg!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 13:58   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Gratulere!

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 14:08   #3
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Gratulerer så mye med den lille! Tusen takk for at du delte din opplevelse. :rørt:

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 14:11   #4
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Gratulerer :-)

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 14:36   #5
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

WOW!!! gratulere så mye!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 14:55   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Fantastisk!

Gratulerer så masse!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 14:57   #7
ThereseA
Seniormedlem
 
ThereseA sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 37
Innlegg: 604
ThereseA er ny på veien

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Gratulere så mye, andremann kan være litt av en luring

__________________


ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 15:57   #8
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Mange gratulasjoner!

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 16:46   #9
Cindrella
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 18
Cindrella er på en erverdig vei

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

<3 Gratulerer her å :=)

__________________
Cindrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og gravid :) Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 17:53   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Grattis!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 18:18   #11
evawer
Nytt Medlem
 
evawer sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bærum
Innlegg: 3
evawer er på en erverdig vei

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Hurra !

evawer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 18:39   #12
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Hadde man bare hatt en slik fødsel, så fantastisk for deg! Takk for at du delte!Gratulerer!!!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 19:19   #13
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Gratulerer så masse

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 19:20   #14
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Awwwww <3 Høres helt fantastisk ut. Gratulerer så mye

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 22:30   #15
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Gratulerer

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 02:46   #16
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Så hærlig
Gratulerer så masse

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 07:26   #17
postlene
Juniormedlem
 
postlene sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Hedmark
Alder: 43
Innlegg: 14
postlene er på en erverdig vei

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Ååå, gåsehud! Gratulerer så masse!

postlene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre karbo, mere grønt Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 11:29   #18
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 38
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Gratulerer så mye! Hørtes ut som en fantastisk fødsel!

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 23:45   #19
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Gratulerer og takk for at du delte en flott fødselshistorie! Jeg satt og lo mens jeg leste, var tydelig en fin opplevelse for dere. Og herlig å lese at dere koser dere. Og grattis med forlovelsen, så flott!

Lykke til videre

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 23:58   #20
jegerjenta
Seniormedlem
 
jegerjenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 2.277
jegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snill

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Gratulerer. Ja du var virkelig en av de heldige. Ikke særlig ofte det gåt då fort. og ds kommer de ofte i ambulansern på yur inn på sykehuset.

Eller, som jeg har opplevd et par ganger ; babyen er født når ambulanse og jordmor kommer

Lykke til

__________________
Min dagbok



jegerjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 07:08   #21
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Så nydelig

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 09:41   #22
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Tusen takk for koselege tilbakemeldingar!
No har me nettopp overlevd eit såkalla "aukedøgn", og poden er ei veka gamal allereie, så då klarer me det meste

Me kosar oss i alle fall, og han er sjølvsagt den nydlegaste guten på jordas overflate

Fin dag til deko alle saman!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 09:51   #23
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Gratulerer så mye Herlig historie!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 10:13   #24
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Gratulerer så mye! Nydelig fødselshistorie!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 11:56   #25
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Min fantastiske heimefødsel! - over på 39minutt

Fantastisk fødselshistorie! Tusen takk for at du delte, og gratulerer så mye med babyen

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fantastiske rundstykker veronika78 Bakst 4 12-04-11 21:01
Donalds Fantastiske Kylling Nille Middag 23 09-02-09 12:20
Fantastiske kylling-wraps! Sheena Middag 6 11-02-08 18:17
Min FANTASTISKE kyllingsalat! boble Lunsj 17 02-04-05 23:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no