Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Franskløkeggdropsuppe

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-12, 17:20   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Franskløkeggdropsuppe

Inspirert av GerdrefRin sin eggdropsupper og min store lyst på fransk løksuppe ble til ei nydelig franskløkeggdropsuppe.

1 stor løk kuttes i strimler surres i smør til den begynne brunes lett.
5 dl vann tilsettes og kokes opp.
1 kyllingbuljongterning røres ut oppi suppa.
1-2 egg piskes sammen og røres inn i suppa.

Suppa has oppi en ildfast form.
Revet ost oppi.
I steikovnen på grill til osten er passe stekt.

Ev kan osten bare has rett oppi kasserollen uten gratinering. Godt det også.

Litt tigersaus oppi lager litt mer smak.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 17:21   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Franskløkeggdropsuppe

Det er Rin sin Egg drop-suppe oppskrift, ikke min ( men jeg reklamerer mye for den )

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 17:23   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Franskløkeggdropsuppe

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Det er Rin sin Egg drop-suppe oppskrift, ikke min

Da referere jeg til Gerd som referere til Rin. God er den likavel!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 17:24   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Franskløkeggdropsuppe

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Da referere jeg til Gerd som referere til Rin. God er den likavel!

Ja, den er super

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 19:04   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Franskløkeggdropsuppe

Oo, spennende variant!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 19:11   #6
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Franskløkeggdropsuppe

Ooooo, må prøves snarest

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 20:11   #7
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Franskløkeggdropsuppe

Anbefaler litt eddik, litt søtning (bare såvidt) og en nype timian i løksuppe

Egg er nok godt når man vil ha litt substans, men ikke kan bruke loff

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 22-02-12, 20:17   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Franskløkeggdropsuppe

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Anbefaler litt eddik, litt søtning (bare såvidt) og en nype timian i løksuppe

Egg er nok godt når man vil ha litt substans, men ikke kan bruke loff

Det er eddik i tigersausen.... og chayannepepper. Det blir litt mer smak av det. Jeg bruker variere med hvitvin. Dobbelt

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 01:40   #9
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Franskløkeggdropsuppe

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det er eddik i tigersausen.... og chayannepepper. Det blir litt mer smak av det. Jeg bruker variere med hvitvin. Dobbelt


Arg, jeg må få kjøpt denne tigersausen! Marella sine oppskrifter har fristet meg i lang tid :P Har bare ikke somlet meg innom Ultra enda

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 14:44   #10
betatesten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12
betatesten er på en erverdig vei

Sv: Franskløkeggdropsuppe

Jeg har akkurat spist den til lunsj, og den var kjempegod!

__________________
Livet mitt kan dere lese om i bloggen min
betatesten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no