Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ny med lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-07-11, 21:33   #1
Nedivekt2011
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2
Nedivekt2011 er på en erverdig vei

Ny med lavkarbo

Hei!
Jeg prøver å begynne på lavkarbo, men jeg vet ikke helt om jeg gjør riktig, er det noen som kan hjelpe meg ? Jeg har ihverfall kuttet ut brødprodukter,ris og poteter. Dette er kanskje hva jeg spiser på en dag

Frokost: 3 lavkarbobriks med kremost eller cottage cheese og kyllingskinke.
Lunsj: 2 bløtkokte egg med smør, tomater og agurk
Middag: Biff med hjemmelaget fløtesaus med sopp, brokkoli

Også er jeg veldig glad i frukt, jeg prøver å kutte det ned med en om dagen,men kanskje jeg burde kutte det helt ut når jeg vil ned i vekt?også en ting til er det veldig dumt hvis man spiser mørk sjokolade en gang i uka, eller hvis man lager en lavkarbo kake ? Jeg håper noen av dere vil gi meg noen forslag til hva jeg burde spise mer og mindre av, for tror det er noe jeg gjør feil. og det er bare karbohydratene man skal telle ?

På forhånd takk

Nedivekt2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr.Hexebergs kosthold Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 11:41   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny med Lavkarbo

Hei og velkommen inn på forumet.
Jeg har ikke tid til å skrive så mye nå, men legger ved en link du absolutt bør lese. (Særlig linken "LCHF på 3 minutter")
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Lykke til

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 11:53   #3
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Ny med Lavkarbo

Om du spiser 70% sjokolade å sjekker karbohydrat innholdet
så skal det ikke være værdens undergang om du unner deg en bit i ny og ne
Les gjerne nybegynnertråden, veldig fin å gir deg svar på alt man lurer på
i starten
Velkommen

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 12:02   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ny med Lavkarbo

Hjertelig velkommen! Det kan føles mye å forholde seg til i begynnelsen, men å starte slik du har gjort mens man søker mer kunnskap, er et kjempeskritt i riktig retning!

Synes du er flink jeg

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 13:23   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny med Lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Nedivekt2011, her.

Hei!
Jeg prøver å begynne på lavkarbo, men jeg vet ikke helt om jeg gjør riktig, er det noen som kan hjelpe meg ? Jeg har ihverfall kuttet ut brødprodukter,ris og poteter. Dette er kanskje hva jeg spiser på en dag

Frokost: 3 lavkarbobriks med kremost eller cottage cheese og kyllingskinke.
Lunsj: 2 bløtkokte egg med smør, tomater og agurk
Middag: Biff med hjemmelaget fløtesaus med sopp, brokkoli

Også er jeg veldig glad i frukt, jeg prøver å kutte det ned med en om dagen,men kanskje jeg burde kutte det helt ut når jeg vil ned i vekt?også en ting til er det veldig dumt hvis man spiser mørk sjokolade en gang i uka, eller hvis man lager en lavkarbo kake ? Jeg håper noen av dere vil gi meg noen forslag til hva jeg burde spise mer og mindre av, for tror det er noe jeg gjør feil. og det er bare karbohydratene man skal telle ?


På forhånd takk

Gracella gir deg linken til kunnskap om lavkarbo Når det gjelder frukt, kan du velge de med mindre karbohydrater enn andre. En klementin har ca 4 g kh pr stk, piel de sapo melon har ca 4-5 g kh pr 100 gram, jordbær har litt over 6, bringebær har minst. Ellers har du også bjørnebær som er min favoritt. Pisk litt krem og bland i bær for kos

Frokosten din har veldig lite fett, cottage cheese og skinke er svært magert, så ha litt majones på toppen eller litt ordentlig smør under for å få litt bedre lavkarbobalanse

Det tar noen uker for kroppen og komme i gang ordentlig med fettforbrenning, så vær tålmodig! Er du søtsugen spiser du sannsynligvis for lite fett...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-07-11, 22:12   #6
Nedivekt2011
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2
Nedivekt2011 er på en erverdig vei

Sv: Ny med Lavkarbo

Tusen takk for alle tips, de har hjulpet

Nedivekt2011 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr.Hexebergs kosthold Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 11:31   #7
BirtheTrengerHjelp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergenserjente, men bor i Oslo
Innlegg: 19
BirtheTrengerHjelp er på en erverdig vei

Sv: Ny med lavkarbo

Hei Jeg søker en som har litt peiling på Ketolysekuren, er nybegynner å vil bare sette opp en typisk dag for meg og evt få tilbakemelding på om det ser bra ut?

Frokost: Kokt skinke (2-3 stk), Norvegia ost rullet rundt selleri + vann til drikke

Lunsj: Eggerøre (1 plomme og 2 eggehviter) og bacon, litt kremfløte og ost

Mellom: 100 % Whey proteinshake m/sjokoladesmak

Middag: Kylling uten skall, brokkoli, championg, ost, issalat

Kvelds: 1/2 cottage cheese med 1-2 ss fun light saft.


Det er selvfølgelig ikke dette jeg kommer til å spise hver dag, men bare trenger litt hjelp til om jeg hvertfall tenker i riktig retning Kommer til å bli mye god fisk, gratinerte grønnsaker osv

Setter utrolig stor pris på svar

BirtheTrengerHjelp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 11:38   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ny med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av BirtheTrengerHjelp, her.

Hei Jeg søker en som har litt peiling på Ketolysekuren, er nybegynner å vil bare sette opp en typisk dag for meg og evt få tilbakemelding på om det ser bra ut?

Frokost: Kokt skinke (2-3 stk), Norvegia ost rullet rundt selleri + vann til drikke

Lunsj: Eggerøre (1 plomme og 2 eggehviter) og bacon, litt kremfløte og ost

Mellom: 100 % Whey proteinshake m/sjokoladesmak

Middag: Kylling uten skall, brokkoli, championg, ost, issalat

Kvelds: 1/2 cottage cheese med 1-2 ss fun light saft.


Det er selvfølgelig ikke dette jeg kommer til å spise hver dag, men bare trenger litt hjelp til om jeg hvertfall tenker i riktig retning Kommer til å bli mye god fisk, gratinerte grønnsaker osv

Setter utrolig stor pris på svar

Hvor er fettet ditt? Som tommelfingerregel er en prosentfordeling på 70% fett, 25% proteiner og 5% karbo en finfin fordeling på Ketolyse

Behold skinnet på kyllingen, stek grønnsakene ved siden av i skikkelig meierismør og la de gjerne surre i litt kremfløte

I CC du spiser om kvelden ville jeg hatt i en god dæsj med kremfløte!

Nakkekoteletter, laks, ørret, entrecote, avokado, meieriprodukter (seter rømme, Creme Fraiche, meierismør, kremfløte, fete oster... ) er blant de gode fettkildene
Oljedressing og fetaost i salaten osv

Lykke til!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 12:20   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny med lavkarbo

Stiller meg bak Charlott og spør - "hvor er fettet"? Kjøp boka hvis du skal følge ketolysekuren - da er det lettere og gjøre ting riktig med en gang

Les deg også litt opp på hva lavkarbo/ketogent kosthold ER for noe, og hvordan det fungerer i kroppen din - da er det lettere og forstå hvorfor fettet er så viktig

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 12:56   #10
BirtheTrengerHjelp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergenserjente, men bor i Oslo
Innlegg: 19
BirtheTrengerHjelp er på en erverdig vei

Sv: Ny med lavkarbo

Tusen takk for gode svar Har lest en hel del, og skjønner nå at jeg har alt for lite fett!

Skal ta til meg rådene deres, og boka er bestilt

BirtheTrengerHjelp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 12:58   #11
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ny med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av BirtheTrengerHjelp, her.

Tusen takk for gode svar Har lest en hel del, og skjønner nå at jeg har alt for lite fett!

Skal ta til meg rådene deres, og boka er bestilt

Så bra!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:04   #12
BirtheTrengerHjelp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergenserjente, men bor i Oslo
Innlegg: 19
BirtheTrengerHjelp er på en erverdig vei

Sv: Ny med lavkarbo

Har gått fra 94 kg til 70+ nå med kosthold som inneholder litt karbo, masse proteiner og grønnsaker så bare litt uvandt med så mye godt fett i kosten Men har tro på at dette skal hjelpe meg til ideal vekten på rundt 60kg ettersom jeg har stangert en god stund nå Utrolig bra med forum der man kan få tips og råd!! Å såå mye gode oppskrifter også

BirtheTrengerHjelp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:12   #13
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny med lavkarbo

Du kan skrive inn maten på diett.no og se om du får passselig med fett, kcal, osv.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:20   #14
BirtheTrengerHjelp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergenserjente, men bor i Oslo
Innlegg: 19
BirtheTrengerHjelp er på en erverdig vei

Sv: Ny med lavkarbo

Det skal jeg gjøre Men forstår det sånn at man ikke skal tenke så mye på kcal på denne kuren? Jeg fikk høre at mitt kcal inntak skulle ligge på rundt 1300 kcal daglig om jeg ville ned i vekt, og ser at det kan lett overskrides en del med denn kuren! Skal bli godt å lede boken, da forstår jeg vel alt dette mye bedre

BirtheTrengerHjelp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 15:54   #15
BirtheTrengerHjelp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergenserjente, men bor i Oslo
Innlegg: 19
BirtheTrengerHjelp er på en erverdig vei

Sv: Ny med lavkarbo

Tidligere idag lagde jeg en nydelig omelett med 2 egg og gressløk, innbakt i denne hadde jeg bacon med fløte og ost, toppet den med currykrydder helt nydelig! Er fortsatt god og mett 4 t senere Nå setter jeg snart i gang med stekt kylling som blir godt kryddert(steker i meierismør) med stekt løk og paprika og gratinert blomkål og brokkoli( med hvitløk, fløte, krydder og ost) gleeder meg håper dette er en god start på Ketolysekuren! Utrolig masse fine tips her inne

BirtheTrengerHjelp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 20:18   #16
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av BirtheTrengerHjelp, her.

Det skal jeg gjøre Men forstår det sånn at man ikke skal tenke så mye på kcal på denne kuren? Jeg fikk høre at mitt kcal inntak skulle ligge på rundt 1300 kcal daglig om jeg ville ned i vekt, og ser at det kan lett overskrides en del med denn kuren! Skal bli godt å lede boken, da forstår jeg vel alt dette mye bedre

Ikke tenk kalorier - tenk sulten= spise til du er mett. Spiser du nok fett vil du ikke oppleve sult og av og til må man faktisk minne seg på og spise.

Lavkarbo fungerer ikke på samme måte som lavkalori - det siste er sultekur, det første er at man utnytter kroppens evne til å forbrenne kroppsfett som energi.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 20:37   #17
BirtheTrengerHjelp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergenserjente, men bor i Oslo
Innlegg: 19
BirtheTrengerHjelp er på en erverdig vei

Sv: Ny med lavkarbo

Takk for godt råd får vende meg av det med kaloriene!! Utrolig hvor lenge man holder seg mett + at maten er jo så utrooolig god

BirtheTrengerHjelp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no