Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-10-11, 20:09   #276
Knut ned til 90kg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Ski
Innlegg: 34
Knut ned til 90kg er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av Viktor4u, her.

Hallo Ketolikker

Dagens inveining var rett og slett nedslående, men ikke uventet. Har nemelig sett på vekten hver dag, og den vingler opp og ned, men trenden er nedover, så da får slike øyblikks målinger være kun for å dele.
Men her er de faktiske tall:

03.10-----104.5--- Startvekt
10.10-----102.5--- -2.0kg---
18.10-----101.6--- -0.9kg---
25.10-----102.2--- +0.6kg---

Har lagt til meg ny uvane, jeg har startet å drikke PepsiMAX, og det skal det bli slutt på, med virkning fra i dag.

Ellers så kan de kylling nuggetsen som Himelae anbefalte , anbefales supergodt var det.

Har hatt en bra treningsuke, med 1 time styrketråkk, 2 timer intervall trening, 3 timer rolig, kjenner det fortsatt i beina ( Kansje det er 0,6 kg).
Ser at man skal ha aktivitet hver dag 30 min gange, men det gjør vel ikke no med 1 eller 2 viledager. Skal på igjen med styrketråkk i dag.

Det er utrolig at jeg ikke klarer å gå ned, jeg trener mye, spiser nå etter ketolyse, men nei ikke noe ned.

Har en mistanke om at jeg ikke spiser nok fett, får nok i meg mer en nok vann / protoiner, men ikke nok fett. Er forresten ikke helt sikker på hvor mange gram eller %vis fett man skal ha i seg pr dag. Men mistenker at jeg er under hva som er lurt.

Men som andre her inne gir jeg ikke opp, bare justere på saker å ting

Ha en flott ketolsk dag og uke

Knut til 90: Hva spiser du av fett, hvordan ser din diett ut ?

MVH

Hei Viktor4u,

Jeg spiser mye av det samme og det begynner å bli litt kjedelig.. men på den andre siden har jeg aldri vært særlig avansert med maten - så lenge jeg har blitt mett har jeg vært fornøyd!

En typisk dag ser slik ut:

Frokost og lunsj:
En omelett med to egg og endel fløte, masse skinke eller bacon og litt paprika og blomkål eller broccoli i. Stekes i MASSE meierismør. Selvfølgelig toppet med masse ost som smeltes. Denne deles i to og jeg tar halve med på jobb til lunsj.

Middag:
En eller annen form for kjøtt, kotelett eller entrecote (har prix rett over veien og de har 3 for 69 tilbud..) med masse salat med litt tomat og litt paprika og enten masse norvegia salatost eller fetaost. Toppes med seterrømme som dressing - ikke lettvarianten..

Drikker endel kaffe iløpet av dagen, og vann eller farris.

Får kanskje i meg litt mye meieriprodukter men vekten går jo nedover så jeg regner med at det er greit!

Har sluttet å veie maten og registrere på diett.no denne uken så får vi se hvordan det går.

Ryggen er bedre så jeg har også begynnt å gå frem og tilbake fra jobb

Hvem av oss er først på tosifret Viktor???

__________________

__________________________________________________ __
1.oktober 2011 - 110 kg
Knut ned til 90kg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 20:40   #277
Luggetuppen
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 140
Luggetuppen har en fantastisk aura rundt segLuggetuppen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av Himaele, her.

Huff da, det hørtes ikke godt ut! Hatt mye magevondt selv, så jeg vet hvor vondt det er
Håper det går fort over og at formen kommer seg raskt!
Jeg har prøvd å lage pannekaker ei el to ganger. syntes det smakte omelett jeg. ikke veldig imponert. Kanskje jeg må se om jeg klarer å spore opp den soppskriften du har brukt og kikke på den

Smaken var det ingenting å si på . Det ble 6 pannekaker av hele røra, jeg orker bare to og de siste kastet resten av familien seg over. Her er oppskriften jeg brukte: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27597

__________________



Luggetuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 20 gr karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 20:55   #278
Himaele
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Lindesnes
Alder: 45
Innlegg: 101
Himaele er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Tusen takk for linken Luggetuppen!!
Den skal jammens prøve, hørtes god ut

__________________


Himaele er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på lavkarbo/Ketose Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 20:58   #279
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av bumbleroot, her.

Himaele: Ser du er glad i fløtegratinerte poteter. Har du prøvd å erstatte poteter med sellerirot? Blir kjempe godt!
Slik gjør jeg det: Jeg heller litt olivenolje i en ildfast form, renser og skjærer sellerirot i skiver, har på et lag med ost og ønsket krydder. gjør dette ca. 3 ganger. Heller deretter litt fløte over og steker i ovnen i ca. 25-30 min på 220 grader.

Dette skal jeg prøve, jeg elsker fløtegratinerte poteter. Har prøvd med squash, det ble ok. Kanskje det er enda bedre med sellerirot? Gleder meg!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-11, 21:00   #280
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av Himaele, her.

Takk for det Linda
ja, bryllup er bryllup. Det er år i mellom hver gang vi blir bedt i slikt, så, da skal det koses

Ohh det hørtes virkelig spennende ut med kylling tikka masala!
Du må si hvordan det ble

mmm....ferdig med middag, det var fantastisk godt!!! Dessuten falt det så absolutt i smak hos både mann og barn også. Virkelig nam, burde prøves! Jeg tilpasset nok oppskriften litt etter eget hode, jeg pleier å gjøre det...hehe...

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 07:55   #281
Himaele
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Lindesnes
Alder: 45
Innlegg: 101
Himaele er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av bumbleroot, her.

Himaele: Ser du er glad i fløtegratinerte poteter. Har du prøvd å erstatte poteter med sellerirot? Blir kjempe godt!
Slik gjør jeg det: Jeg heller litt olivenolje i en ildfast form, renser og skjærer sellerirot i skiver, har på et lag med ost og ønsket krydder. gjør dette ca. 3 ganger. Heller deretter litt fløte over og steker i ovnen i ca. 25-30 min på 220 grader.

Har ikke prøvd det enda men har lest om det og har tenkt å prøve
Takk for tips!
Laget "pomfri" av sellerirot og det ble veldig godt

__________________


Himaele er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på lavkarbo/Ketose Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 08:12   #282
Himaele
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Lindesnes
Alder: 45
Innlegg: 101
Himaele er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av LindaN, her.

mmm....ferdig med middag, det var fantastisk godt!!! Dessuten falt det så absolutt i smak hos både mann og barn også. Virkelig nam, burde prøves! Jeg tilpasset nok oppskriften litt etter eget hode, jeg pleier å gjøre det...hehe...

Så bra!
Må kanskje prøve meg på det jeg også en dag
Er godt å finne noen gode oppskrifter! Jeg var så matlei at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg her for noen uker siden. Tenkte jeg mat så var det bare æsj.. Men så fikk jeg satt meg ned og letet rundt etter oppskrifter på nettet.. Fant masse godt.. Og det er jo bare å bruke fantasien litt.. Men den har sviktet meg litt i det siste da så da er det kjekt med internett og google


Ønsker alle en riktig fin dag!
Feberen herjet over meg i natt også, virkelig herlig å våkne opp i en liten krøll under dyna av at jeg skjelver så jeg rister, og med tidenes hodeverk.
Jeg tenkte bare med meg selv at nå er jeg lei! Har ikke tid til å være syk!
Skal liksom leke flittighusmor ting, rydde og vaske. Sy putetrekk til Sofasenga til Bonusdattera, som har fått nytt rom som jeg liksom skal klare å gjøre ferdig.. Gjerde inn beiteområdet til hestene her hjemme, så de kan komme hjem fra beitet snart, er snart ikke mat igjen der.. Så skal det bakes til den store gullmedaljen her + lages pynt til bryllupskaka.. I morgen er det full fræs med tur til legen, 1 times kjøring hver vei + noen ærend, så begynne å fylle og pynte kaker.. Haff.. rotet i huset får bare være rot.. Får prøve å bestikke jentene i huset til å hjelpe meg litt i dag.. de liker å tjene penger
Og tror dere jeg klarte å holde meg unna vekta i dag da?
Neida... Den viste -0,4 kg til fra i går.
Klarer ikke å "glede" meg over kg som er blitt borte de siste dagene for jeg regner med at det hopper rett på igjen så fort jeg blir frisk og rask..
Men men.. Får nyte det så lenge det varer
Det var dagens syting fra meg! hehe..

Men når jeg først holder på her...
Er det noen andre, eller noen som vet, om det er vanlig å få feber når man går på lavkarbo? Om det er noe kroppen kan reagere på?
Jeg tror ikke det altså.. men tenkte jeg kunne spørre..
Holder feberen på videre til i morgen skal jeg ta det opp med legen.. kanskje få tatt en crp el noe for å se om det er noe i kroppen som ikke skal være der...
jaja..

Ha en fin dag dere, kos dere i høstværet

__________________


Himaele er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på lavkarbo/Ketose Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 18:02   #283
silia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 49
silia er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Hei. Jeg er ny på forumet. Begynte på ketolyse 11.oktober, og har gått ned 4 kg. Er kjempefornøyd!! Ikke sulten eller godtesyk i det hele tatt. Lærerikt her inne på forumet, lærer noe nytt hver dag. Har som mål å komme ned minst 10-15 kg, så er fremdeles et stykke unna. Kjekt å følge med andre som startet i oktober

silia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 18:07   #284
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Velkommen Silia!

Gratulerer med gode resultater!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 21:58   #285
Viktor4u
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 87
Viktor4u er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av Knut ned til 90kg, her.

Hei Viktor4u,

Jeg spiser mye av det samme og det begynner å bli litt kjedelig.. men på den andre siden har jeg aldri vært særlig avansert med maten - så lenge jeg har blitt mett har jeg vært fornøyd!

En typisk dag ser slik ut:

Frokost og lunsj:
En omelett med to egg og endel fløte, masse skinke eller bacon og litt paprika og blomkål eller broccoli i. Stekes i MASSE meierismør. Selvfølgelig toppet med masse ost som smeltes. Denne deles i to og jeg tar halve med på jobb til lunsj.

Middag:
En eller annen form for kjøtt, kotelett eller entrecote (har prix rett over veien og de har 3 for 69 tilbud..) med masse salat med litt tomat og litt paprika og enten masse norvegia salatost eller fetaost. Toppes med seterrømme som dressing - ikke lettvarianten..

Drikker endel kaffe iløpet av dagen, og vann eller farris.

Får kanskje i meg litt mye meieriprodukter men vekten går jo nedover så jeg regner med at det er greit!

Har sluttet å veie maten og registrere på diett.no denne uken så får vi se hvordan det går.

Ryggen er bedre så jeg har også begynnt å gå frem og tilbake fra jobb

Hvem av oss er først på tosifret Viktor???


Hei Knut

Ikke rart du går ned, jeg syns det så ut som det var lite mat pr dag, en omelett av 2 egg er ikke svære greiene, men supert for deg.

Jeg er sikker på at du kommer til 2 sifret før meg, for jeg fomler rundt og vekten går opp og ned som en jo-jo.

Siden vi er inne på dagsmenyer osv, så kan jo jeg legge ut hva jeg spiser sånn cirka på en dag:

Frokost:
2 tykke skiver Norvegia 100g ( Hver dag )

Lunch:
Salat ( 150g) med kokt skinke (80g), masse Norvegia(100g), Cherry tomater(60g), og 3 spiseskjeer sæterrømme (60g) ( Hver dag )

Mellommåltid:
2 skiver Norvergia

Middag:
Stekte grønnsaker, surret i fløte ( Brokkoli og Blomkål 2/3 Pose)
Noe kjøtt ( Kottletter, Kyllingfileet, Biff, Entrecote, Kokt torsk, stekt Laks )

Kvelds:
Nannahs knekkebrød med reker og Majones
elller
Stekt egg og bacon
Omelett med skinke og ost
Avacado med Majones og reker

Drikker kaffe, og har kuttet ut melk, og bruker fløte i steden

Det skal være sakt at jeg ikke har veid alt sammen, eller registrert på diett.no, men det må jeg vel i gang med for å få kontroll, siden jeg ikke har ønsket vektreduksjon. Har utslag på stix
Hvis noen som leser dette kan kommentere så please, er litt rådvill

Knut, så bra at du har kommet i gang med å gå, og i gang på jobb.

__________________
Viktor4u

Min Journal.. fra kjukkas til kjekkas

Viktor4u er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke helt Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 23:57   #286
maysa
Seniormedlem
 
maysa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: buskerud
Innlegg: 1.407
maysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snillmaysa er virkelig snill

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

visst du er som meg så må du nok ned litt på maten og på fett inntaket og få inn litt mere gr.saker... er ikke akkurat veldig mye næring i isbergsalat for eks....
har du lest ketolyseboka? ellers så bør du lese atkins induksjons linkene jeg la ut her.... du skal ha ca 2,5 dl gr.saker til hvert måltig frokost også kansje du ikke trenger det ene mellom måltidet... ernæringsfysiologen på friskvernklinikken der jeg går som er for ketogent kosthold og jobber med fedon ca helst ikke mere en rundt 500 kcal pr måltid altså 4 maåltider ..middagen kan være oppi 700... om du leser lenabeatrice sinnn blogg som ja bruker atkins så får du masse itps og råd etter at jeg gjorde det hadde jeg vekt tap nå på denne uka på ca 3,5 kg er jo sjokkert og jeg har hatt stillestan og vekt oppgang i 3 uker.


mat forslag
Frokost: gulost, skinke og en håndfull gr.saker
lunsj kjøtt og salat eller middags rester osv med gr.saker da også gjerne 1 ss seterrømme ...eller litt majones for eks
middag: samme som lunsj bare ut ifra din egen fantasi og kunn en porsjon

i kaffen ca 2 ss fløte pr kopp ikke mere enn en 1/2 dl om dagen.
kvelds om du orker, samme som frokost...omelet eller noe

i stedet for kinakål/isbergsalat annbefaler jeg spinat eller rucola osv...ta gjerne avocado 1 gang om dagen eller noe....og gjerne bruk squasj og aubergine eller andre gr.saker

kutt alle brøderstatninger,nøtter osv

__________________
Smil til meg, så smiler jeg igjen.

maysas journal
vekt 29/9- 121,8 vekt 6/10-120,3
maysa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: være litt forsiktig med karbene Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 09:25   #287
bumbleroot
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 32
bumbleroot er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Min veiedag idag, og ned 300 gr. Føler meg fornøyd med det, da jeg var redd jeg ville gå opp i vekt igjen etter omgangssyken forrige uke.

Vil også ønske velkommen til alle nye og god bedring til de som er syke!

Ha en flott helg alle sammen

__________________


bumbleroot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-11, 10:47   #288
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Så bra bumbleroot og lykke til videre! Håper du holder deg frisk nå da.

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 20:54   #289
Knut ned til 90kg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Ski
Innlegg: 34
Knut ned til 90kg er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Til Victor4U:

2 egg er nok det når jeg fyller på med grønnsaker (broccoli paprika, cherrytomat), skinke/pepperoni eller bacon i tillegg til masse ost. Kunne sikkert spist hele, men har vent meg til den mengden nå. Spiste tidligere ikke frokost men har nå kommet inn i rytmen slik at lunchen blir mindre

Synes dette går rette veien, og kan ikke si at jeg sliter med noe, slik jeg ser endel gjør med tanke på fristelser osv. Her i huset bakes det hvetekringler og annen gjærbakst - i tillegg til at resten av familien spiser godteri i store mengder i helgen - jeg har rett og slett ikke lyst på eller føler at jeg forsaker noe.

Trener ikke noe men prøver å få gått en tur på en halv time eller mer hver dag - logger alt på endomondo, kjekk app til android tlf, kan anbefales. Blir mer morro når man får litt grafer og historikk å følge

Anbefaler deg videre diett.no i 14 dagers tid. Jeg brukte det for å få kontroll på hvilke mengder jeg kunne spise.

I morgen er det veiedag og jeg vet jeg har gått ned, men hvor mye bir spennende

__________________

__________________________________________________ __
1.oktober 2011 - 110 kg
Knut ned til 90kg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 20:59   #290
Knut ned til 90kg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Ski
Innlegg: 34
Knut ned til 90kg er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Noen som kan svare meg på hvor mye karbs det er i kantareller?
Ser det står 6,4gkh pr 100g rå på diett.no - men er dette rå eller tørket?

Vært en tur i skogen idag og fant masse - ligger nå til tørking.
Tenkte bruke det i omeletter - nam nam

__________________

__________________________________________________ __
1.oktober 2011 - 110 kg
Knut ned til 90kg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 08:43   #291
Knut ned til 90kg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Ski
Innlegg: 34
Knut ned til 90kg er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Veiedag:
03/10 - 110,0kg startvekt
10/10 - 105,4kg ned 4,6kg
17/10 - 104,3kg ned 1,1kg
24/10 - 103,0kg ned 1,3kg
31/10 - 101,3kg ned 1,7kg
Totalt ned 8,7kg

__________________

__________________________________________________ __
1.oktober 2011 - 110 kg
Knut ned til 90kg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 08:57   #292
LindaN
Medlem
 
LindaN sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 94
LindaN er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av Knut ned til 90kg, her.

Veiedag:
03/10 - 110,0kg startvekt
10/10 - 105,4kg ned 4,6kg
17/10 - 104,3kg ned 1,1kg
24/10 - 103,0kg ned 1,3kg
31/10 - 101,3kg ned 1,7kg
Totalt ned 8,7kg

Så flott! Gratulerer!

(Og så et lite hjertesukk...menn har det jammen enklere enn oss kvinner i noen sammenhenger...)

Stå på du, Knut, dette er superbra!

__________________
---------------------------------
Lag en god dag - Klem, Linda
LindaN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 10:02   #293
Soti
Nytt Medlem
 
Soti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 9
Soti er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Dato
Vekt
3/10
74
10/10
70,5
17/10
68,9
24/10
68,9
31/10
67,9

1 kg ned siden sist! Fornøyd God å ha kommet forbi "platået" jeg har vært på noen uker... Ha en god uke!
Bra resultater, Knut ned til 90!

__________________



Soti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 15:40   #294
tuftemor
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 55
Innlegg: 190
tuftemor er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

106 kg start vekt 03.10.11
103 kg -3 kg 10.10.11
102,2 kg - 0,8 kg 17.10.11
101,8 kg - 0,4 kg 24.10.11 skulle ønske det var mere
101,5 kg - 0,3kg 31.10.11
- 4,5 kg totalt

Syntes det går tregt jeg men heldigvis rette veien

__________________

Min dagbok

tuftemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Lav karbo :) Svar med sitat
Gammel 31-10-11, 21:15   #295
junana
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 24
junana er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Så flinke dere er. Jeg har bytta veiedag til fredag. Må ha et par halvlitere med lite-øl i helga og ser at det gir utslag på vekta, men så er jeg målbevist hele uka, og har alltid lavest vektmåling på fredager, så da bytter jeg:

Vekt 03.10: 77,2
Vekt 10.10: 76,8
Vekt 17.10: 75,7
Vekt 24.10: 76,2

Vekt 28.10: 75,4 ned 1,8 totalt. Har hatt et mål på 2 kg per mnd, så er fornøyd med det

Stå på dere. Motiverende å lese innleggene her inne.

junana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 17:56   #296
Viktor4u
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 87
Viktor4u er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

03.10-----104.5--- Startvekt
10.10-----102.5--- -2.0kg---
18.10-----101.6--- -0.9kg---
25.10-----102.2--- +0.6kg---
01.11-----101.3--- -0.9kg---

Veldig fornøyd med det altså,

Enda bedre er at jeg var hos fastlegen og fikk beskjed om å slutte med vanndrivende, og mistenker egentlig at jeg har en del vann i kroppen, han sa det kunne ta 5-6 uker før jeg var helt som før.. Supert.
Har oxo en infeksjoon i skulderleddet som gjør at jeg er noe redusert, og fikk Kortison med no snacks i så det skulle ta infeksjonen.

Driver med små justeringer, som feks kutte ut mellommåltid/snacks, snakket oxo med fastelegen om LK, han var positiv og minte meg om at det er fortsatt et regnestykke, dvs Energi inn, må være mindre enn energi forbrukt, selv om det er fett som vi bruker som energikilde eller no sånt

KNUT Det er supert med slike resultater, og jeg henger meg på så godt jeg kan.

Har oxo hatt en litt laber treningsuke, men det ble 5 timer totalt. Det er ikke godt nok, så i dag er det pån igjen, 1-2 timer på sykkelen

Ha en ketolsk uke alle, uten nevneverdige sprekker etc

__________________
Viktor4u

Min Journal.. fra kjukkas til kjekkas

Viktor4u er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vet ikke helt Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 18:40   #297
Knut ned til 90kg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Ski
Innlegg: 34
Knut ned til 90kg er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Viktor,

Samme vekt vi nå.. jeg skal en tur på konferansecruise til Kiel i et par dager... så vi får se hvem som er på tosifret først! Skal nok klare å holde meg unna fristelser, men det blir nok noen glass med vin til god mat og kanskje en cognac eller to til kaffen så alkoholen må forbrennes før fettet.. Uansett skal nok jeg være på tosifret neste mandag

Bruker du diett.no?? kan være kjekt for å se inntaket, både på kcal og kh.
Er nok enig med legen din, inntaket bær nok være mindre enn forbruket for å gå ned.
Vi skal spise oss mette, men ikke stappmette - og det er det jeg forholder meg til uten noe hysteri på kcal.

Tror kanskje du trener for mye og for hardt for å klare deg uten karbo - kroppen din er en fin maskin som "sparer på kruttet" til de harde treningsøktene det virker som om du har. Jeg er nok litt mer bedagelig, men får totalt en ca 1,5 time rask gange (til og fra jobb+kveldstur) som er nok trening. Da får jeg opp pulsen og forbrenningen, men ikke for hardt slik at kroppen kjemper etter noe annen påfyll enn vann etterpå.

Stå på og lykke til med skulderen og kortisonkuren - og husk at kortisonen binder veske i kroppen så ikke bli deppa om du går opp litt - er forbigående isåfall..

I kveld er det bildetaking kun i boxeren, tok bilde 3/10 også - er spent på før / etter bildene!

__________________

__________________________________________________ __
1.oktober 2011 - 110 kg
Knut ned til 90kg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 19:10   #298
gurooo
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 26
gurooo er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Vekten har stått stille denne uken, men det er egentlig helt greit. Startet i ny jobb forrige mandag med mye sosialt som hører med. Lange møter utpå kvelden, middager osv. Så lenge jeg ikke går opp, er jeg fornøyd!

__________________


gurooo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 21:19   #299
peder5
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 55
Innlegg: 27
peder5 er på en erverdig vei

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Opprinnelig lagt inn av Viktor4u, her.


Har oxo hatt en litt laber treningsuke, men det ble 5 timer totalt. Det er ikke godt nok, så i dag er det pån igjen, 1-2 timer på sykkelen

Ha en ketolsk uke alle, uten nevneverdige sprekker etc

Hei du,
Virker som du driver litt som meg angående trening, og jeg lurer på hvordan dine erfaringer med trening er?

Jeg trener 8-10 timer i uken og opplever at styrketrening og styrketråkk går rimelig greitt, men å kjøre harde intervalløkter er veldig vanskelig. Pulsen ligger i snitt 10 prosentpoeng over normalen, og jeg klarer ikke å yte som vanlig.

Også lengre halvharde turer med arbeidsperioder opp mot terskel er rimelig håpløst. Har lite og ingenting å gi, og holder litt på å gi opp dette opplegget.

Har du noen gode tips her, eller opplever ikke du disse symtomene?

Opplever også at jeg ikke går noe særlig ned i vekt. Har gått ned ca 3,5 kilo på ca 5 uker, og hadde vel kanskje forventet noe mer (mulig det er forventningene det er noe galt med)

peder5 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-11, 21:29   #300
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Oppstart 1.oktober - på'n igjen

Jeg tror gutta her inne spiser for lite fisk!

Har sluttet å veie meg, siden jeg sliter litt med matmengdene for tida. Ny måned, nye muligheter! Tok en sjekk på diett.no i dag, siden jeg følte at jeg nesten ikke hadde rørt en eneste karbohydrat hele dagen. Endte på ca 25 g, av det var nesten 7 fra bær med fløte, resten nesten bare grønnsaker. Forstår ikke hvordan folk kommer unner 15 g. Ikke at jeg egentlig har lyst til det heller, men likevel. Blablabla.

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Halloweenutfordringen -5kg (31. oktober) Regret Lavkarbo generelt 211 28-11-11 20:41
Noen oktober 09 startere igjen? ketto Ketolysekuren 5 04-05-10 22:04
Bøssebærer 18. oktober? Krizzi Ketolysekuren 0 12-10-09 20:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no