Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-12-11, 19:09   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

står det på VG-nett.

Men går man inn i artikkelen er det ikke bare lavkarbo, men også kaloritelling ++ Men oppslaget var altså: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-12-11, 19:16   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Ja, ja. De kunne jo ikk skrive lavkalori i overskriften, for det er jo i VGs lavkaloriklubb de tjener pengene sine.............
VG = forkastelig

Forøvrig er jeg enig i at man kan begrense praten om slanking rundt bordet sammen med barna, tror ikke det fører med seg noe annet negativitet i forholdet til mat - men så er det måten man vinkler dette i overskriften på da ......................... VG er seg selv lik

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 00:02   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Jeg synes man skal begrense lesing og kjøping av VG jeg... siden det genererer inntekter slik at de kan fortsette å skrive drittartikler...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 00:06   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Forkastelig å la barna (og andre) lese vg!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 00:18   #5
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Orker faktisk ikke lese de greiene i div aviser ...
Gikk bare inn i tråden for jeg tenkte det var noe annet.

De som ikke ser at lavkarbo er mer enn å drikke fett og knaske bacon, får leve sitt liv uten at jeg ofrer flisa på dem! Før eller senere blir det stuerent, får man håpe.. og at folk flest ser at: mindre sukker, mindre fint mel osv, ikke er så langt unna lavkarbo...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 00:21   #6
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Forresten, når kan man få noen "betrodde" folk til å skrive gode ting om lavkarbo i avisene? Skulle ikke det selge like mange aviser?? *bare lurer*

(betrodde= noen folk kan lytte til)

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 12:34   #7
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på


Har VG endret overskriften? Dropp slankemaset i jula står det, ikke noe om lavkarbo.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 12:40   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.


Har VG endret overskriften? Dropp slankemaset i jula står det, ikke noe om lavkarbo.

Det var i overskrifta ute på selve forsiden til vg at det stod at det var forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på, men går man altså inn i artikkelen så står det ikke noe spes om lavkarbo.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 12:43   #9
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Aaahhh, I see

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 30-12-11, 13:05   #10
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Artikkelen var jo fornuftig den, synd de måtte ødelegge den med sin tabloide overskrift.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 12:17   #11
Balterz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 31
Balterz er på en erverdig vei

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Man burde starte en underskriftskampansje for boikott av VG.

Likevel, å prate om slanking generelt rundt barn syntes jeg er unødvendig. Gi de sunn mat fra starten av. Trenger ikke være et tema i hjemmet.
Sunn mat = god mat
=)
Barn som ikke får junk food vil neppe trenge å vite om slanking anyway.

Balterz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lever bedre uten carbs Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 14:34   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Vg er forkastelig,ja. Enig. Kjøper aldri hverken VG eller Dagbladet. Å snakke om slanking/ utseende på en dum måte bør man ikke. Å snakke om sunnhet er en bedre vinkling. Mat er medisin, men kan også være gift når man spiser for mye av enkelte ting. Så å snakke om hvor positivt mat er er så mye mer oppbyggelig. Sønnen min synes det er kuult når jeg sier han får bedre nattesyn nå som han spiser gulrot f,eks. Eller ikke får voksesmerter mer om han spiser mandler hver dag. Fin måte å få han til å ville spise sunt. Han tar tran uten å mukke. Det gjorde ike jeg da jeg var liten. Da var mat bare noe man måtte ha i seg. Hvorfor det liksom utenom ren sult-tilfredstillelse? Nei, barn er ikke dumme og likegyldige.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 14:52   #13
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Men barna får det ikke bare der, de får slankepresset fra reklame på TV, i reklameblader og samfunnet generellt.

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 14:57   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Barn trenger ikke få lov til å styre Tv'n. Man kan slå over på en annen kanal ved reklame. Men selvsagt å beskytte helt er ikke enkelt. Man kan ikke styre hva andr presenterer for dem. Men unngå disse kildene så godt man kan.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 15:22   #15
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Opprinnelig lagt inn av Balterz, her.

Barn som ikke får junk food vil neppe trenge å vite om slanking anyway.


Litt naivt kanskje, å tro at fravær av junkfood er nok til å holde alle barn slanke.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 17:18   #16
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Litt naivt kanskje, å tro at fravær av junkfood er nok til å holde alle barn slanke.


-

Vel, det er nå et langt steg i riktig retning og mange barn spiser ALT for mye junkfood, slanke som overvektige.

Et sted må man jo begynne og hvorfor ikke slutte med junkfooden?

  Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 17:34   #17
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Barn trenger ikke få lov til å styre Tv'n. Man kan slå over på en annen kanal ved reklame. Men selvsagt å beskytte helt er ikke enkelt. Man kan ikke styre hva andr presenterer for dem. Men unngå disse kildene så godt man kan.

Mine er 7 og 8 og det er en en sjeldenhet at jeg har tid til å sitte å kontrollere hva de ser og ikke ser på TV. Mye viktigere for med å ikke overbeskytte, men heller forklare hva hvem og hvorfor.

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 19:14   #18
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Mine er 7 og 8 og det er en en sjeldenhet at jeg har tid til å sitte å kontrollere hva de ser og ikke ser på TV. Mye viktigere for med å ikke overbeskytte, men heller forklare hva hvem og hvorfor.

Jasså, må det være enten-eller? Det er ikke overbeskyttende å skjerme dem med enkle grep,da.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 19:34   #19
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Vel, det er nå et langt steg i riktig retning og mange barn spiser ALT for mye junkfood, slanke som overvektige.

Et sted må man jo begynne og hvorfor ikke slutte med junkfooden?


Jeg er enig i det du skriver her, men det er allikevel litt naivt kanskje, å tro at fravær av junkfood er nok til å holde alle barn slanke.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 20:03   #20
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jasså, må det være enten-eller? Det er ikke overbeskyttende å skjerme dem med enkle grep,da.

Jeg har tro på kommunikasjon jeg, derfor snakker vi heller om det enn å skjerme. Det fungerer her hjemme, men det som er rett for meg trenger ikke være rett for deg / andre.

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 21:51   #21
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Jeg har tro på kommunikasjon jeg, derfor snakker vi heller om det enn å skjerme. Det fungerer her hjemme, men det som er rett for meg trenger ikke være rett for deg / andre.

Jeg gjør det mest jeg også. Å snakke om hva de som står bak reklamen vil med reklamen, virkemidler etc er greit å si noe om. Opplysning er frigjørende, til objektivitet og egne valg.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 22:27   #22
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg er enig i det du skriver her, men det er allikevel litt naivt kanskje, å tro at fravær av junkfood er nok til å holde alle barn slanke.


-

Jeg velger å snu på akkurat den problemstillingen. Det er naivt å tro at mange bekker små ikke blir til en stor elv....

Tror nok det er MYE mer junkfood i norske hjem enn hva den enkelte sier...
Jeg regner da Grandiosa, pølse og chips, pølsemenyer fra bensin/kiosk, Mc Mat etellerannet som junkfood.... ja selv baguetten med ost og skinke på kjøpesenteret blir junk for meg...

  Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 22:33   #23
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Jeg velger å snu på akkurat den problemstillingen. Det er naivt å tro at mange bekker små ikke blir til en stor elv....

Tror nok det er MYE mer junkfood i norske hjem enn hva den enkelte sier...
Jeg regner da Grandiosa, pølse og chips, pølsemenyer fra bensin/kiosk, Mc Mat etellerannet som junkfood.... ja selv baguetten med ost og skinke på kjøpesenteret blir junk for meg...

Ikke rart at det blir overvekt blant barn, når foreldre som ønsker å gi ungene riktig kost, gir de Grandiosa som er nøkkelhullsmerket
(De gjør det jo i god tro - verden vil bedras )

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 09:30   #24
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Jeg velger å snu på akkurat den problemstillingen. Det er naivt å tro at mange bekker små ikke blir til en stor elv....

Tror nok det er MYE mer junkfood i norske hjem enn hva den enkelte sier...
Jeg regner da Grandiosa, pølse og chips, pølsemenyer fra bensin/kiosk, Mc Mat etellerannet som junkfood.... ja selv baguetten med ost og skinke på kjøpesenteret blir junk for meg...


Vi snakker forbi hverandre. Jeg gjentar nok en gang at jeg er enig i dine betraktninger og din antakelse om at det er mye junkfood i enkelte norske hjem. Det jeg har innsigelser mot, er den automatiske koblingen mellom overvekt og junkfood. Også den automatiske koblingen mellom overvekt og latskap / manglende selvkontroll / overspising / passivitet. Det er langtfra alltid en slik automatisk kobling.

Hvis du hevder at en (grov) baguett med ost og skinke er junkfood, vil du nok bli sett på som en bygdetulling av mange med ernæringskunnskap. Ikke dermed sagt at du tar feil, men når jeg refererer til junkfood tenker jeg på den klassiske definisjonen.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 20:55   #25
Balterz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 31
Balterz er på en erverdig vei

Sv: Forkastelig å snakke om lavkarbo mens barna hører på

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg er enig i det du skriver her, men det er allikevel litt naivt kanskje, å tro at fravær av junkfood er nok til å holde alle barn slanke.


-

Var en liten overdrivelse på for å fremme et viktig poeng.
Slanking som tema skal det ikke være behov for.
Barn som kommer fra et sunt hjem med gode matvaner vil nok ha større evne til å holde vekt som eldre.
Naturligvis spiller også sosiale forhold inn i bildet. Som noen nevner, tv, reklame, venner..

Poenget mitt ved å si at barn ikke trenger vite stort om slanking uten junk var mer for å si at slanking burde ikke være et tema.

Naturligvis vil det bli et tema før eller siden når VG, alle andre medier og resten av samfunnet er besatt av å se perfekt ut.

Men er det noe jeg har stor tro på så er det å gi barn gode vaner fra starten av. Kosthold i tidlig alder gir stor innvirkning utvikling både psykisk og fysisk.

Balterz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lever bedre uten carbs Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan er lavkarbo-barna? krokodillen Barns kosthold 23 11-06-13 09:51
Mens og lavkarbo ned35 Lavkarbo generelt 4 19-02-11 22:18
Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens ... Andre som opplever det? Stellamor Ketolysekuren 9 24-04-09 09:29
Hvordan få barna med på lavkarbo? Fjonken Barns kosthold 6 13-02-06 18:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no