Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-12, 23:01   #51
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Fantastiske resultater da, å gå ned så mye på 4 mnd! Han må jo være i ekstase, men jeg hadde nok ikke orket det så ekstremt. Men jeg har faktisk prøvd noe like ekstremt, bare bytt ut alt kjøttet med salatblader, soltørket tomat og faste....Shaping kalles det. Så jeg vet fakstisk at hadde jeg vært desperat nok, og visst at det funket, hadde jeg nok hoppet på dette også. Desverre ble jeg alvorlig syk av Shaping, så da jeg endelig forsto sammenhengen med overvekten, og at jeg var så dårlig (PCOS), så la jeg totalt om, og spiste og trente meg sunn. Og når jeg tenker på min snuoperasjon, (og på mange andres snuoperasjoner her), så er jeg veldig stolt og imponert over meg selv. Jeg gikk imot legene som sa at lavkarbo var farlig, jeg snudde rævva til en ME-diagnose, endret hele livsstilen og ble frisk. Jeg har virkelig måtte jobbe for kiloene jeg har tatt av. Minst like mye som denne unge mannen faktisk.

Og forøvrig, denne mannen er ung, en ung og ubesudlet kropp av tidligere slanking. Da går man mye lettere ned, dessuten er han mann. En kamerat av meg gikk ned 25 kg på 2.5 måneder på LCHF. Da jeg begynte gikk jeg ned 2 kg på samme perioden. Og jeg var flinkere enn han faktisk.

Men vi får virkelig håpe han holder seg og ikke gir opp og legger på seg!

Bra jobba, og godt sagt

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 23:01   #52
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Det finnes ganske mange her inne som ikke går ned ved og spise generell lavkarbo, heller ikke ketogent.
Når du nå sier " Sikker på at det ER lavkarbo det du propper inn ila de årene da?" viser du den samme holdningen som så mange andre uten særlig vektproblemer viser en del overvektige. Fjern de som faktisk spiser helt totalt feil - og du sitter igjen med et større antall som følger reglene til punkt og prikke. Når de ber om hjelp - møter de samme kommentar som du kommer med - "sikker på at du spiser riktig da? "

Du har dine holdninger som eksvis "Kunnskap er makt" uten at du mener at de kunnskapsløse er maktesløse antar jeg , jeg har mine holdninger uten at jeg mener de overvektige er dumme

Kan vi ikke la det være med det og diskutere tråden istedetfor nå? JMHO

  Svar med sitat
Gammel 20-01-12, 23:56   #53
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Du har dine holdninger som eksvis "Kunnskap er makt" uten at du mener at de kunnskapsløse er maktesløse antar jeg , jeg har mine holdninger uten at jeg mener de overvektige er dumme

Kan vi ikke la det være med det og diskutere tråden istedetfor nå? JMHO

Det er jo bra det, at du har dine holdninger uten å mene at de overvektige er dumme. Men måten du spør på, med mistro: er du sikker på at det er lavkarbo du har trøkt i deg, gjør at man lett tror du mener noe annet. Overvektige blir ofte mistrodd. Det er vanlig for leger å tenke at man f eks underrapporterer hvor mye man faktisk spiser, altså at overvektige er kronisk løgnere.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 00:16   #54
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Det er jo bra det, at du har dine holdninger uten å mene at de overvektige er dumme. Men måten du spør på, med mistro: er du sikker på at det er lavkarbo du har trøkt i deg, gjør at man lett tror du mener noe annet. Overvektige blir ofte mistrodd. Det er vanlig for leger å tenke at man f eks underrapporterer hvor mye man faktisk spiser, altså at overvektige er kronisk løgnere.

Ok, men overvektige er hverken dumme eller løgnere. Leger må jo spørre noen standardspørsmål så det er dokumentert at spørsmålet er stilt. "Dekke ryggen sin". De stiller mange dumme spørsmål til normalvektige også som er åpenbare, men de må uansett stilles.

Jeg spør også litt for å være så sikker som mulig, ikke for å mistro eller fordumme. Men forstår at noen spørsmål kan være vanskelige å forholde seg til fordi de er så vonde.

Som da jeg var på sykehuset og var med på fødselen til kona. Etter 16 timer og et helvete kom de bort og spurte om jeg faren og i hvilken grad jeg var sikker på det fordi jeg har et utenlandsk utseende....så dere overvektige føler dere blir misforstått...vel, ikke enkelt å være mørk i Norge heller i enkelte situasjoner hehe. Men jeg tar det bare med et smil, de mener jo ikke noe vondt med det "Just doing their thing"

  Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 09:20   #55
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Dette er helt fantastisk at han har klart dette så bra. Han sier jo selv at han gikk til lege og fikk klarsignal, noe som betyr at denne måten å gå ned i vekt på ikke kan være "dødsfarlig".
Han har såpass mye vett mellom ørene at han skjønner at det er nå mye av jobben begynner, nemmelig med å holde vekten stabil.
Jeg likte og veldig godt for og imot argumentene han hadde. Det viser at han skjønner hva som er postivt og hva som er negativt med å gå ned i vekt på en slik måte.

Det skal også sies at det er MANGE flere enn han som bruker dette kostholdet for å finne sin match vekt, og at "lavkarbostilen" med lav karb høy fett ikke passer alle.

Så kanskje lavkarb, lavfett, høy protein er svaret for noen.
Andrè har i hvertfall hatt gode resultater.

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 10:00   #56
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Ok, men overvektige er hverken dumme eller løgnere. Leger må jo spørre noen standardspørsmål så det er dokumentert at spørsmålet er stilt. "Dekke ryggen sin". De stiller mange dumme spørsmål til normalvektige også som er åpenbare, men de må uansett stilles.

Jeg spør også litt for å være så sikker som mulig, ikke for å mistro eller fordumme. Men forstår at noen spørsmål kan være vanskelige å forholde seg til fordi de er så vonde.

Som da jeg var på sykehuset og var med på fødselen til kona. Etter 16 timer og et helvete kom de bort og spurte om jeg faren og i hvilken grad jeg var sikker på det fordi jeg har et utenlandsk utseende....så dere overvektige føler dere blir misforstått...vel, ikke enkelt å være mørk i Norge heller i enkelte situasjoner hehe. Men jeg tar det bare med et smil, de mener jo ikke noe vondt med det "Just doing their thing"

Men det er ikke det at leger spør for å få dokumentasjon, det er det at man får i oppdrag å f eks skrive en dagbok hvor man fører opp alt man har spist og alt man har trent. Så kommer man til legen med dette, og er fortsatt like feit og fortvilet. Hva tenker legene veldig ofte da? (dette har jeg fra min fedon-lege) At man sikkert har underrapportert matinnatket og overrapportert treningesmengden. DA jeg gikk opp mer enn 10 kg på en måned på noen salatblader, sa en av legene til meg at jeg nok gikk litt saktere i trapper og sånt siden jeg var så trøtt, og derfor hadde jeg gått opp. Det er virkelig forunderlig lite anerkjent at hormonelle sykdommer kan føre til overvekt, dessuten har vi jo også problemer med at man ikke ser på kroppen som en helhet, men spesialiserer seg på deler av kroppens funksjoner.

Men dette er langt forbi tema....jeg synes det er fantastisk flott at denne unge mannen tok fatt i sin overvekt og jobbet så iherdig. Tenk den opplevelsen å gå ned så mye på så kort tid!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 21-01-12, 13:58   #57
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

DA jeg gikk opp mer enn 10 kg på en måned på noen salatblader, sa en av legene til meg at jeg nok gikk litt saktere i trapper og sånt siden jeg var så trøtt, og derfor hadde jeg gått opp.


Fantastisk utsagn. Vanligvis kreves det en viss begavelse for å klare å fullføre medisinstudiet, men tydeligvis ikke alltid...


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 10:05   #58
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

. DA jeg gikk opp mer enn 10 kg på en måned på noen salatblader, sa en av legene til meg at jeg nok gikk litt saktere i trapper og sånt siden jeg var så trøtt, og derfor hadde jeg gått opp.

Man må jo huske på at alle kropper er forskjellige, og at de forskjellige livsstilene til å gå ned i vekt på passer til forskjellige folk. Og det er jo noe legen din burde ha skjønt.. Salatblad-stilen var vel ikke din stil...

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 11:16   #59
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Hehe, jeg må innrømme at jeg er glad for at hypah stiller noen av de spørsmålene. Tror det er flere enn meg og han som lurer på mye av det.

Jeg er en uviten jævel selv og kan lure på hvorfor folk ikke går ned når de forbruker mer enn de inntar. Så da er det godt at noen stiller spørsmålet og at noen andre svarer, så kan hypah få all kjeften.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 13:21   #60
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Hehe, jeg må innrømme at jeg er glad for at hypah stiller noen av de spørsmålene. Tror det er flere enn meg og han som lurer på mye av det.

Jeg er en uviten jævel selv og kan lure på hvorfor folk ikke går ned når de forbruker mer enn de inntar. Så da er det godt at noen stiller spørsmålet og at noen andre svarer, så kan hypah få all kjeften.

Nå er det gjerne ikke det AT han stiller spørsmål som folk reagerer på, men måten han stiller spørsmålene på. Unødvendig å formulere seg slik at folk føler de må forsvare seg eller blir såret.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 15:21   #61
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

"Hud kan skjæres bort" - det er jo et alvorlig stort inngrep som kan bety helseproblemer, så det er jo ikke SÅ enkelt

Jeg har sett resultater av store mennesker som har gått ned enormt mye på kort tid og det var vondt og se på...personen jeg snakker om MÅ nok ha operasjon for at hun skal kunne få et ok liv, selv om hun nå er normalvektig. Jeg sverger også til litt lavere fart på vektnedgang, det gjør det ofte lettere og holde vekten i ettertid.

Personen det her er snakk om trente MASSIVT i samme perioder, og erstattet nok mye av fettet med store muskler, så jeg ser ikke på bildene at han har fått særlig problemer. Ta med at han er ganske så ung... jo eldre man blir, jo mindre elastisitet har huden

Altså, går man ned veldig mange kilo, så følger uansett ikke huden etter. Iallefall ikke om man ikke er purung.
Har selv gått ned 82 kilo med vektreduserende operasjon og jeg brukte 1,5 år på min vektnedgang.
Om jeg hadde gått saktere ned i vekt, så hadde ikke huden trukket seg mer etter av den grunn.
Jada, ble noen plastikkoperasjoner hos meg også, men det gikk iallefall veldig så bra for min del.
Ellers så synes jeg det er imponerende å gå ned så mye som denne her og på så kort tid uten å ta en vektreduserende operasjon.
Vet jo at det er mulig da, har selv en sønn som følger samme prinsipp som denne her. Lever lavkarbo,men uten å spise alt dette fettet og kiloene de renner av han i meget kjapt tempo

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 23:21   #62
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Til inspirasjon og motivasjon: Ned 50 kg på fire måneder

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Jeg er en uviten jævel selv og kan lure på hvorfor folk ikke går ned når de forbruker mer enn de inntar.

Fordi det ikke er det det handler om, men hvordan kroppen behandler det man inntar kanskje?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
A song of ice and fire kjerstiva Andre bøker 17 16-06-11 18:56
Ned 10 kg - fire måneder! Haga Lavkarbo generelt 20 11-05-11 08:06
Tre måneder i ketose og bare tre-fire kg Ramah Spis deg ned i vekt med Skaldeman 31 02-05-09 11:44
Trenger motivasjon og inspirasjon! lily Induksjonen 2 27-03-08 13:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no