Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier

Hvor hører jeg til?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-08, 21:31   #1
Mentira
Medlem
 
Mentira sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
Mentira er på en erverdig vei

Hvor hører jeg til?

Jeg sliter veldig med å skjønne hva slags kostholdsfilosofi jeg hører til

Jeg har angst for for mye karbohydrater, fett (smør,nøtter,rømme osv.)
og jeg teller kalorier omtrent hele tiden, ganske slitsomt, men jeg synes at det er helt greit

Man kan vel si at jeg er en blanding av Atkins,GR og Lindberg

Mentira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker... Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 21:52   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hvor hører jeg til?

slitsomt, men helt greit ... hehe... det var litt av en forklaring.

Jeg kan desverre ikke svare deg. For meg ser det ut som du kan ha ett litt forvrengt bilde på kosthold.

Ikke sunt å ha ANGST for ALT... karber, kcal og fett.

Hvordan og HVA spiser du på en gjennomsnittsdag? hva er gjennomsnittet på kcal, karber og fett?

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 23:20   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hvor hører jeg til?

Jeg kan ikke annet enn si at om du har angst for alt, så foreslår jeg at du setter deg inn i Lindberg. Han har ikke så mye fett, men har fokus på sunne fettsyrer som kroppen din må ha (hjernen, myelinkjedene i nervecellene dine osv), og han sier du skal spise mye proteiner, og ha godt med grønnsaker til. Grønnsaker er ikke "farlige karber", det som er farlige karber er sukker og hvitt brød og hvit ris, og det har du godt av å holde deg unna uansett.

Har du mye du skal ned? Hvis ikke vil jeg anbefale deg å spise ca 150g kjøtt/fisk i måltidet (eller 120g ost, eller 3-4 egg). Og tilsette litt olivenolje i eggerøren, eller over kjøtt sammen med krydder, og ha grønnsaker til, og innimellom ha grov pasta eller brun ris til, som en liten grov oversikt.

Jeg skjønner at det er lett å utvikle angst for maten en skal spise når en opplever at den ikke gjør så godt, og at kroppen vår blir på en måte som vi ikke ønsker av det. Så jeg vil anbefale deg på det sterkeste å kjøpe en bok og sette deg inn i hva du skal spise og hvorfor. Det vil hjelpe deg til å ikke ha angst for maten du skal spise.

Lag deg gjerne en dagbok eller blogg her inne, slik at du kan få oppmuntring og oppbacking under veis.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 21:54   #4
Mentira
Medlem
 
Mentira sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 52
Mentira er på en erverdig vei

Sv: Hvor hører jeg til?

Takk for svar

Jeg skal ikke gå ned i vekt, egentlig bare finne en livsstil ettersom jeg har hatt alvorlige spiseforstyrrelser hvor jeg nesten strøyk med.. Samme det.

Men jeg blir tryggere på nye ting hele tiden så angsten forsvinner mer og mer med tidenJeg har alle Lindberg-bøkene, så jeg tror nok jeg skal lese litt i dem i helgen

Jeg håper at ikke noen blir bitre fordi jeg har/har hatt spiseforstyrrelser.
Jeg sa det sånn at noen kanskje skjønner hvorfor matvanene mine er så forskrudde.

Jeg trives godt her allerede

Mentira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker... Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:10   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvor hører jeg til?

Håper du finner en livsstil du kan trives med.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 23:58   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hvor hører jeg til?

Opprinnelig lagt inn av Mentira, her.

Jeg håper at ikke noen blir bitre fordi jeg har/har hatt spiseforstyrrelser.
Jeg sa det sånn at noen kanskje skjønner hvorfor matvanene mine er så forskrudde.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor noen skulle bli det. Her er mange som sliter med spiseforstyrrelser, så du er ikke alene. Og med de opplysningene du kommer med nå, så vil jeg fortsatt anbefale deg det jeg skrev lengre oppe, jeg er ganske sikker på at det er riktige veien for deg å gå.

Jeg håper at du med kunnskap og daglige inntak av mat som du både kjenner og ser er godt for deg og kroppen din, vil klare å finne tilbake til et noenlunde normalt forhold til mat og spising. Du må gjerne dele tankene du har som er motstand i deg underveis, så kan vi hjelpe deg med alternative måter å tenke på. Sammen er vi sterke!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 16:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no