Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-12, 17:19   #51
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Tenk å være så perfekt på alle måter! Mon tro hun er lykkelig?

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 17:54   #52
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Vel. Jeg kjøper ikke en bok til fra "Lille Måne". Jeg har ikke tenkt å begrunne det heller.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 18:04   #53
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Ble jo ikke nysgjerrig her nå da Ignite.. Kan jo ikke si sånt :P hehe..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 18:06   #54
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Det finnes uendelig med oppskrifter, som finnes i litt ulike varianter her og der i ulike oppskriftsbøker.
Kjøttkaker og fårikål finnes både hos Ingrid Espelid Hovig og Lars Barmen... og ingen av dei har vel funnet opp originalen
Eg har også matblogg, og alle oppskriftene eg bloggar, har eg prøvd ut sjøl
og mange likar bloggen min.... og ville kanskje kjøpe ei bok av meg om eg skulle finne på å gi ut ei bok
Nokre oppskrifter har eg funne på sjøl, og fått kommentar på at akkurat det laga eg også i forrige veke.....
javel, kven eig den oppskrifta, som berre var litt forskjellig.
Eg linkar alltid på bloggen min om eg brukar andre sine oppskrifter, der eg veit kven som har originalen.
Men av og til blir det berre en link til en annen som har lagt ut en link osv.....

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 18:09   #55
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Veldig mange folk tar bilder av trær, solfylte åkre og rare folk. Men publiserer du det uten tillatelse og kreditering, så er du på tynn is...

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 18:12   #56
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Det finnes uendelig med oppskrifter, som finnes i litt ulike varianter her og der i ulike oppskriftsbøker.
Kjøttkaker og fårikål finnes både hos Ingrid Espelid Hovig og Lars Barmen... og ingen av dei har vel funnet opp originalen
Eg har også matblogg, og alle oppskriftene eg bloggar, har eg prøvd ut sjøl
og mange likar bloggen min.... og ville kanskje kjøpe ei bok av meg om eg skulle finne på å gi ut ei bok
Nokre oppskrifter har eg funne på sjøl, og fått kommentar på at akkurat det laga eg også i forrige veke.....
javel, kven eig den oppskrifta, som berre var litt forskjellig.
Eg linkar alltid på bloggen min om eg brukar andre sine oppskrifter, der eg veit kven som har originalen.
Men av og til blir det berre en link til en annen som har lagt ut en link osv.....

Hvis jeg tar en av dine oppskrifter, bruker 1.5 dl vann, isteden for de 1.7 du brukte.. legger den ut på bloggen min "se hva jeg har fått til", nevner ikke deg med et ord og får 150 kommentarer på hvor utrooooolig fantastisk jeg er som har funnet opp noe så genialt.Helt okei det?

Det er vel det Peppa reagerer på her.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 18:14   #57
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Tenk å være så perfekt på alle måter! Mon tro hun er lykkelig?

Ser glad ut, synes jeg. HÅper hun er lykkelig, det er nok av deprimerte i vårt land.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 18:18   #58
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvis jeg tar en av dine oppskrifter, bruker 1.5 dl vann, isteden for de 1.7 du brukte.. legger den ut på bloggen min "se hva jeg har fått til", nevner ikke deg med et ord og får 150 kommentarer på hvor utrooooolig fantastisk jeg er som har funnet opp noe så genialt.Helt okei det?

No skreiv eg at eg linkar der eg veit kven som har originaloppskrifta
Og det ville eg nok også gjort i ei eventuell bok.
Men det er ikkje alltid du veit kven som har originalopskrifta.
Eg eksprimenterar masse på kjøkkenet, men det kan godt vere at en eller annen vil meine at eg har tatt oppskrifta frå dei.
Kanskje det viktigaste er at folk finn gode oppskrifter og brukar dei,
som med fårikål og kjøttkaker (som finnes i 'alle' kokebøker) -
då bryr eg meg ikkje om kven som har laga oppskriftene, men er glad for at noken formidlar dei til meg

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 18:19   #59
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Jeg kommer helt sikkert til å kjøpe denne boken. Faktisk ønsker jeg meg denne boken. Ikke fordi jeg ikke kan lage mat eller trene. Ikke fordi jeg vil at mannen min skal kaste ut alle datamaskinene i huset og erstatte disse med en fotball heller. Men jeg leser Hexeberg, Fristende Lavkarbo og jeg veit ikke hva, litt for å støtte dem i deres "arbeid" og for å bli inspirert.

Jeg liker følelsen av papir mellom fingrene, se bilder, krølle meg opp i sofaen under teppet med en bok. Og om denne utskjelte fruen kan inspirere min stedatter på 14 til å trene og spise sunt istedet for å gjøre som flere av de andre i sin klasse (dvs drikke alkohol og ha sex med gutta på trinnet over) så kan jeg ikke gjøre annet enn å si: Jeg ville kjøpt to bøker!

Det er jaggu ikke rart det er krig her i verden, når man ikke kan skryte av hverandre eller unne andre suksess. Og hadde jeg hatt like mange penger som frua skulle jeg hatt to rom med klær og sko! Men i likheten med Møbelfrue her inne, kan jeg konkludere med at det ikke er fett å være Nerdefrue heller.

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 18:21   #60
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hvis jeg tar en av dine oppskrifter, bruker 1.5 dl vann, isteden for de 1.7 du brukte.. legger den ut på bloggen min "se hva jeg har fått til", nevner ikke deg med et ord og får 150 kommentarer på hvor utrooooolig fantastisk jeg er som har funnet opp noe så genialt.Helt okei det?

Det er vel det Peppa reagerer på her.

Nemlig.

Jeg finner da på varianter av oppskrifter jeg og, men jeg skryter aldri på meg at jeg fant opp kruttet. For min del er det en stor forskjell. Det er stor forskjell på: jeg eksperimenterte og fant opp noe helt nytt og jeg eksperimenterte, ble inspirert og min versjon ble slik som dette.

Det beste med henne er jo at når enkelte reagerer på at hun faktisk ikke har funnet opp noe som helst blir hun ilsk som en kråke.

Siden hun faktisk redigerte det ene innlegget sitt så tror jeg kanskje hun faktisk har tenkt igjennom dette. Det er ihvertfall lov å håpe.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 18:22   #61
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Enig i at hun kunne ordlagt seg annerledes. Hun tar kanskje litt lett på det? Jeg mener at om man deler sine geniale oppskrifter åpent på nettet må man vite og tåle at noen kan ta de i en bok en gang. Jeg tror de som legger det ut er glad i å dele uselvisk, andre vil dele men ha noe igjen for det Vi kan være glad vi ikke er som henne istedenfor å irritere oss over hennes annerledeshet?

Tenk for en trist verden om vi ikke skulle kunne diskutere offentlige personer? Hva skal vi da gjøre neste gang vgs vektklubb kommer med sine eksperter? Bare prise oss lykkelig for at vi ikke er som dem i stedet for å irritere seg over deres annerledeshet?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 18:34   #62
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Tenk for en trist verden om vi ikke skulle kunne diskutere offentlige personer? Hva skal vi da gjøre neste gang vgs vektklubb kommer med sine eksperter? Bare prise oss lykkelig for at vi ikke er som dem i stedet for å irritere seg over deres annerledeshet?

Ja, hvorfor ikke? Det forandrer ikke noe å synse her inne sammen bak fruas rygg. Det er skittkasting mye av det som kommer frem her, og det gjør ingen lykkelige. Å skrive direkte, med fakta på bordet, til den det gjelder er noe annet.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 18:36   #63
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

No skreiv eg at eg linkar der eg veit kven som har originaloppskrifta
Og det ville eg nok også gjort i ei eventuell bok.
Men det er ikkje alltid du veit kven som har originalopskrifta.
Eg eksprimenterar masse på kjøkkenet, men det kan godt vere at en eller annen vil meine at eg har tatt oppskrifta frå dei.
Kanskje det viktigaste er at folk finn gode oppskrifter og brukar dei,
som med fårikål og kjøttkaker (som finnes i 'alle' kokebøker) -
då bryr eg meg ikkje om kven som har laga oppskriftene, men er glad for at noken formidlar dei til meg

Jaja, du er en mye større person enn jeg er. Jeg hadde blitt flyforbanna om noen stjal fra meg, på den måten.

Fårikål er en ting, lager du en sitronpai med physaliskrem og wiskeycoulis den ene dagen og en annen brått har funnet på sitronpai med physalisvisp og wiskeycouli dagen etter, er en annen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 18:48   #64
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jaja, du er en mye større person enn jeg er. Jeg hadde blitt flyforbanna om noen stjal fra meg, på den måten.

Fårikål er en ting, lager du en sitronpai med physaliskrem og wiskeycoulis den ene dagen og en annen brått har funnet på sitronpai med physalisvisp og wiskeycouli dagen etter, er en annen.

Eg hadde linka til kjent opphavsmann om det var ei spesiell opskrift eg hadde 'funne' opp ville eg nok blitt skuffa ... og kanskje kommentert det og.
Og kanskje stolt om den kom i ei opskriftsbok, so kunne eg fortelle at det er MI oppskrift
Om eg 'finner' opp marsipan på mitt kjøkken, og du vil meine at oppskrifta er 'di', so kanskje du har rett....
men eg leitar ikkje rundt på nett for å finne ut om du eller andre har funnet opp det samme før meg.

Og ta no den fantastiske pastaen som verserer rundt, den ville eg glatt trykt i 'mi' bok.
Ingen veit opphavsmannen, og den er ikkje mi, men det er ei fantastisk oppskrift som bør deles

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 19:53   #65
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Jeg har funnet ut en megabra måte å vaske steikovnen på. Jeg tar aske ut av peisen på en fuktig klut. Med dette tørker jeg steikovnen skinnende vakker! Min oppskrift! Nåde den som kommer med forbedringer.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 20:05   #66
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Er det noen som har en link til forhåndsvisning av boken eller mer info om den?

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02

Sist redigert av manne : 17-02-12 kl 20:20.
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 20:08   #67
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har funnet ut en megabra måte å vaske steikovnen på. Jeg tar aske ut av peisen på en fuktig klut. Med dette tørker jeg steikovnen skinnende vakker! Min oppskrift! Nåde den som kommer med forbedringer.

Jeg snakker ikke om forbedringer, jeg snakker om opphavsrett. Noe som tydeligvis ikke finnes når det gjelder matoppskrifter.

MEN da dreier jeg det til MORAL! . Tenk det gitt - å stjele er dritt...

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 20:09   #68
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Nå har jeg fått sett litt mer på bloggen hennes. Jeg syns hun er flink jeg! Dette har tatt mye tid!! Flotte bilder som inspirerer meg til å prøve ut noe nytt... Virker som en flink pike, som jobber og står på!

I listen hennes over hvem hun var, så kjente jeg meg igjen i mye... Iallefall dette med at fjernkontrollene og bladene måtte ligge på linje! Slitsomt å være perfeksjonist, så håper hun ikke sliter seg helt ut! Ønsker henne lykke til. Men enig i andre her at hun burde nevne hvem hun har blitt inspirert av i sine oppskrifter. Men kanskje hun gjør det i boken, hvem vet?

Ellers så tenker jeg... stakkars den som må ta alle bildene av henne... Ja, om det ikke er en profesjonell da

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 20:20   #69
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

HVOR stor endring skal det da til før at EN oppskrift blir en ny?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 20:21   #70
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Jeg snakker ikke om forbedringer, jeg snakker om opphavsrett. Noe som tydeligvis ikke finnes når det gjelder matoppskrifter.

MEN da dreier jeg det til MORAL! . Tenk det gitt - å stjele er dritt...

Hvordan stjele noe fra den forrige som også bare har moderert en oppskrift?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 20:22   #71
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Dama har basert imaget sitt på å være fotballfrue, mao en som lever på andres innsats. Ikke overraskende at hun også velger å gi ut bok hvor andre har gjort jobben....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 20:24   #72
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Nå har hun jo sagt at hun ikke har lagt ut oppskriftene som skal i boka på bloggen, så er vel ingen som egentlig vet hva som kommer i boka?

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 20:26   #73
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Jeg synes hun er flink å lage mat og jeg har prøvd mange av oppskriftene hun har lagt ut på bloggen sin.
De har alle vært kjempegode!!!
Jeg har ikke lest resten av bloggen hennes, for det interesserer meg ikke.

Men jeg har lest i kommentarfeltet under oppskriftene, og hun KAN lavkarbo og argumenterer saklig til alle de fettskremte som kommenterer at hun er gaaaal som bruker rømme osv.
Jeg tror jeg kommer til å kjøpe boka hennes, på samme måte som jeg nok kommer til å kjøpe Dreamys/Lena Beatrices bok når den kommer.
Kommer hun også til å få "pes" hvis hun ikke har skrevet inn en link under hver oppskrift om hvem som har vært inspirasjonskilden til retten tro??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 20:28   #74
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Hvordan stjele noe fra den forrige som også bare har moderert en oppskrift?

Nettopp, å vite kven som er opphavsmann til oppskrifter er nesten umulig...

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 21:21   #75
Spreeze
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 2
Spreeze er ny på veien

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Kjente jeg ble ganske skuffet når jeg leste denne tråden. Her var det mye surmaga kritikk og tildels stygge kommentarer. Litt misunnelse ute og går kanskje?

Jeg er neppe i fotballfruens målgruppe, er nok litt i eldste laget , men jeg synes hun er både flink og tøff. Og vanvittig målbevisst.
Det er mange av innleggene på bloggen hennes som interesserer meg midt bak , men når det gjelder lavkarbo så har hun og mannen hennes god peiling, og er gode ambassadører.
Hun har mange gode oppskrifter. Og ja, hun har sikkert fått inspirasjon fra andre på mange av de. Og de hun har fått inspirasjon fra har sikkert i mange tilfeller fått inspirasjon fra noen andre igjen. Hvem har ikke det.

Spreeze er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo - opp til 50 kh pr dag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mange lavkarbooppskrifter Kanutten Oppskrifter 1 20-12-11 19:32
Sprekke for andres glede? Sol-Angelica Ketolysekuren 58 25-04-11 17:52
Her er tips til lavkarbooppskrifter Tami Spørsmål og svar 0 04-04-11 10:34
Ny her jeg. Lindbergtilpassing av lavkarbooppskrifter? lillmerete Dr Lindbergs 3 06-06-07 22:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no