Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Prøver igjen

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-09, 22:22   #1
aikens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: finnmark
Innlegg: 48
aikens er på en erverdig vei
Red face

Prøver igjen

Nå prøver jeg igjenn ketolyse ser at det virker men klarer liksom ikke helt å legge opp nok måltider for dagen ,har lest boka men ble ikke så klok.
jeg spiser nok for mye kjøtt og ost og for lite grsaker men jeg skjønne rikke hvordan jeg skal fordele dette.sikkert steine dummen jeg skjønner det ikke.er dte sånn at omman spiser for mye protein så er dte ikke så farlig for det omdannes ikke til fett????????
kan ikke noen hjelpe meg slik at jeg skjønner dette?

__________________


aikens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 23:41   #2
aikens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: finnmark
Innlegg: 48
aikens er på en erverdig vei

Sv: Prøver igjen:)

Opprinnelig lagt inn av aikens, her.

Nå prøver jeg igjenn ketolyse ser at det virker men klarer liksom ikke helt å legge opp nok måltider for dagen ,har lest boka men ble ikke så klok.
jeg spiser nok for mye kjøtt og ost og for lite grsaker men jeg skjønne rikke hvordan jeg skal fordele dette.sikkert steine dummen jeg skjønner det ikke.er dte sånn at omman spiser for mye protein så er dte ikke så farlig for det omdannes ikke til fett????????
kan ikke noen hjelpe meg slik at jeg skjønner dette?

tenk at ingen vil hjelpe meg jaja

__________________


aikens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 23:49   #3
Perdita
Seniormedlem
 
Perdita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 672
Perdita er en juvelPerdita er en juvelPerdita er en juvel

Sv: Prøver igjen:)

Det er mindre farlig å spise for mye protein enn for mye karbohydrater, men egentlig burde du ikke spise for mye proteiner heller. Det viktige er å passe på å få i deg nok fett. Smør, smør og mere smør Majones er bra, og oliven er også en bra fettkilde. For mye ost kan være et problem for noen, men ikke for alle, følg med på kroppen din Lykke til!

__________________
Min journal: Perditas verden og minskende midjemål



Mamma til tvillinggutter født mars 2010
Perdita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 10:13   #4
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Prøver igjen:)

Hei

Syns i begynnelsen nå at du bare teller kh.. i boka er det jo forslag også.. og i oppskriftene til Torkil står det hvor mange porsjoner den enkelte rett er beregnet til..

En grei regel er å spise 1-1,5 g proteiner pr. kg kroppsvekt, alt etter hvor aktiv du er.
dvs: veier en 80kg kan en spise 80-120 g proteiner hver dag.
eks. nakkekoteletter inneholder 17.5 proteiner pr. 100 g.
dvs 500 g nakkekoteletter = 87.5 g proteiner.

slik kan du regne deg frem.. Hvis du vil finregne på det kan du laste ned mat på data og legge inn alt du spiser, så får du opp nøyaktig hva du har spist i proteiner, fett kalorier ... Men dette krever ganske mye arbeid. og skal være unødvendig. Men mange av oss har måttet gjøre det for å forstå..

Håper du ble litt klokere

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 13:15   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Prøver igjen:)

For mye protein kan visst omdannes til glykose ( som blir til fett). Tror heller det er slik at hvis man spiser for mye fett, så kommer det ut bak Sistnevnte har jeg fått testet ut, og jepp, det kommer ut Det kalles fettdiarè.

Ketylose har jeg ikke helt peil på, dvs jeg har ikke lest boka. Jeg følger Skaldeman sitt meste ekstreme opplegg nå. Jeg skal ned 2x30kg. Tar de første 30 først, det er stort nok mål foreløbig

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Prøver igjen søt uten sukker Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 10-05-08 14:17
Prøver igjen ... annann Ketolysekuren 3 13-04-07 23:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no