Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Brød med færre karbohydrater

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-11, 11:32   #1
lottesinverden
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 82
lottesinverden er på en erverdig vei

Brød med færre karbohydrater

Er det flere som har sett det nye brødet de har fått i butikken (jeg så det på kiwi)
Det heter sunt og grovt fiber med færre karbohydrater.
Tror det sto at det var 22 gr kh per 100 gram. Er det mye eller lite?

__________________
Startvekt: 76,7 kg (sommer 2010)
Nå: 64,5
Igjen til målet er nådd: 7,5 kg
Trening i mai: 180 min
lottesinverden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (prøver meg på ketolyse) Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:35   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Brød med færre karbohydrater

Det kommer helt ann på hvor mye karbohydrater du skal ha i deg
22 kh pr 100 gram er vel ca halvparten av hva et "vanlig" brød inneholder.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:36   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Brød med færre karbohydrater

Og Lindberg-brødet er vel 18 kh per 100g eller noe sånt? Positivt at det kommer flere alternativer uansett.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:38   #4
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Brød med færre karbohydrater

Tja kommer an på hvor mye kh du har tenkt å spise det og hvilken kostholdsfilosofi du holder deg til.

En skive er vel i gjennomsnitt 20-30 g det betyr at den inneholder 4,4-6,6 g kh per skive og det er ganske så mye dersom man ikke skal ha mer enn 15-20 g kh per dag. En skive tar dermed bortimot 1/3 av det daglige kh behovet.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 06-02-11 kl 12:04.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 11:50   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Brød med færre karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Tja kommer an på hvor mye du har tenkt å spise det og hvilken kostholdsfilosofi du holder deg til.

En skive er vel i gjennomsnitt 20-30 g det betyr at den inneholder 4,4-6,6 g kh per skive og det er ganske så mye dersom man ikke skal ha mer enn 15-20 g kh per dag. En skive tar dermed bortimot 1/3 av det daglige kh behovet.

Men nå er jo lavkarbo så mye mer enn 15-20 karbohydrater om dagen da

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 12:04   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Brød med færre karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Men nå er jo lavkarbo så mye mer enn 15-20 karbohydrater om dagen da

Tja jeg påpeker jo i første linje at det kommer ann på hvor mye kh man har tenkt å ha i seg og sier videre at det er mye dersom man ligger lavt i kh, så jeg har vel heller ikke sagt at lavkarbo bare er 15-20 kh per dag. Trådstarter oppgir jo ikke hvilke retning h*n følger eller hva det daglige kh-inntaket er og da er det vanskelig og svare på hva som er lite/mye så jeg tok bare et eksempel som gjelder for svært mange (bl.a ketolysekuren).

Sitat:

Tja kommer an på hvor mye kh du har tenkt å spise det og hvilken kostholdsfilosofi du holder deg til.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 12:11   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Brød med færre karbohydrater

Ja, jeg så det

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Færre forkjølelser med lavkarbo? tiger2010 Spørsmål og svar 17 12-01-11 14:58
90% færre kalorier ved et uhell? SunnhetMedSirrup Livets lyse side 8 08-08-09 00:25
Færre karber? Fæhtfløytå Spørsmål og svar 1 20-07-08 13:01
Noen som har et brød å anbefale med mye karbohydrater? Aadna Spørsmål og svar 18 12-10-06 18:58
Færre søte saker rsy Generell ernæringsdebatt 3 07-03-05 19:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no