Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hei, er ny her. Trenger noen tips

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-12-15, 23:01   #1
Nyemeg32
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2015
Innlegg: 2
Nyemeg32 er på en erverdig vei

Hei, er ny her. Trenger noen tips

Først og fremst, jeg har lest ketolyseboken, prøvde meg på lavkarbo tidligere men spiste så å si samme hver dag og ble så lei da, jeg har prøvd slike lapper osv og proteinbrødet men lappene ble så eggete og er egentlig ikke så glad i brød, noen som har noen tips til ei som ikke er så veldig glad i å spise svære måltid men som virkelig trenger å ned 20 kg om jeg skal ha mulighet til å bli gravid, på forhånd tusen takk for hjelpen

Nyemeg32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-12-15, 10:56   #2
Yodette
Medlem
 
Yodette sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Lørenskog
Alder: 54
Innlegg: 63
Yodette er på en erverdig vei

Sv: Hei:) er ny her:) trenger noen tips:)

Opprinnelig lagt inn av Nyemeg32, her.

Først og fremst, jeg har lest ketolyseboken, prøvde meg på lavkarbo tidligere men spiste så å si samme hver dag og ble så lei da, jeg har prøvd slike lapper osv og proteinbrødet men lappene ble så eggete og er egentlig ikke så glad i brød, noen som har noen tips til ei som ikke er så veldig glad i å spise svære måltid men som virkelig trenger å ned 20 kg om jeg skal ha mulighet til å bli gravid, på forhånd tusen takk for hjelpen

Jeg har gått ned 10 kilo på 11 uker og skal ned 10 til. Spiser ketogent og har kuttet ut alt av vanlig sukker og stivelse.
Det kan fort bli mye egg, ja. Krever litt oppfinnsomhet å greie å variere nok. Men i f.eks. salater kan man skape mye variasjon. Samme kan man med ovnsbakte ting. Jeg bruker mye avocado, egg, kylling og fet fisk. Og ost.
Man trenger jo ikke spise så mye bare man spiser nok fett. Jeg tyr til smør og små fettbomber som erstatning for søtt. Tar MCT-olje som tilskudd i tillegg til Omega 3 og cocosa (i kaffen). Til sammen blir det et viktig tilskudd av godt fett.
Spiser også noe såkalt resistent stivelse i form av kalde poteter og kokt hvit ris (dvs. at det er kokt og får ligge i kjøleskapet til dagen etter. Det påvirker ikke ketosen i synlig grad, metter godt og gir de gode tarmbakteriene viktig "mat").
Frukt er det ikke plass til i denne fasen hos meg, men jeg spiser noe nøtter og litt bær. Spesielt bringebær og blåbær sammen med gresk yoghurt er veldig godt. Og over det kan man f.eks. ha noen valnøtter og litt fibersirup
Leter stadig etter nye oppskrifter og ideer selv. Favoritten nå er kvartet ferst rosenkål som stekes i smør sammen med litt løk og baconbiter. Kjempegodt tilbehør.
Vi får samle oss gode oppskrifter til det nye året.
Lykke til.

__________________
Påskemål:


Hovedmål:
Yodette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-12-15, 11:20   #3
Mints
Medlem
 
Mints sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 174
Mints har en fantastisk aura rundt segMints har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei:) er ny her:) trenger noen tips:)

Jeg har gått ned i overkant av 25 kilo det siste året. Jeg spiser som regel egg og bacon til frokost (det vil si, gjorde, nå er jeg som regel ikke sulten før lunsjtider, tar gjerne en kaffe og en bit mørk sjokolade til "frokost" nå). Nannahs knekkebrød med fårepølse og majones (eller annet godt pålegg) til lunsj. Og til middag spiser jeg kjøtt. Noen ganger med grønnsaker til. Andre ganger uten.

Det viktigste for meg har vært å lære meg at selv om jeg skeier ut en dag, er ikke alt tapt. Og det er da det er viktig å ikke gi opp. Det er tingene man gjør ofte, ikke det man gjør av og til som bestemmer hvordan man ser ut i det lange løp.

Lykke til!

Mints er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-12-15, 20:33   #4
Nyemeg32
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2015
Innlegg: 2
Nyemeg32 er på en erverdig vei

Sv: Hei:) er ny her:) trenger noen tips:)

Tusen takk for svar tidligere gikk det mye i røkt laks og eggerøre, man kan vel ikke drikke lett kakao med fløte? Viktigste for meg er blant annet å få i meg nok proteiner da jeg skal begynne trene en del

Nyemeg32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-16, 09:49   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hei:) er ny her:) trenger noen tips:)

Opprinnelig lagt inn av Nyemeg32, her.

Viktigste for meg er blant annet å få i meg nok proteiner da jeg skal begynne trene en del

Nja, proteiner du får i normal kost er vel så nyttige. Øk eggeinntaket litt, få i deg rent kjøtt osv.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger sårt noen tips ... SineK Spørsmål og svar 11 20-06-12 23:40
Trenger noen tips, jeg _E&E_ Lavkarbo generelt 5 26-09-11 12:58
Trenger noen tips Golddust Ketolysekuren 16 23-06-11 13:35
Trenger noen gode tips dreamer82 Trening 2 10-07-10 16:31
Trenger noen tips! Madonna Lavkarbo generelt 3 28-04-04 23:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no