Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Hva gir dere små barn til frokost, lunsj og kvelds?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-04, 22:34   #1
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 52
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Hva gir dere små barn til frokost, lunsj og kvelds?

Lillegutt er 16 mnd og jeg er opptatt av at han skal ha et sunt kosthold.
Han er glad i frukt og grønnsaker - så middagen og mellommåltider er lett å gjøre sunne.

Men frokost, lunsj og kveldsmat blir brød ( m/smør og kaviar,ost,leverpostei) og av og til grøt.

Dette blir jo mye fine karbohydrater ( selv om jeg alltid velger grovt brød ).

Hvilke forandringer kan jeg gjøre i kostholdet?

Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-04, 23:56   #2
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Jeg driver selv å kartlegger hva jeg skal gi min sønn fremover (han er 6 mnd). Jeg tror nok det er andre her som er mer erfaren og kan gi deg bedre råd enn jeg, men dette vil jeg anbefale i mellomtiden:

-Gi ham yoghourt naturell som du tilsetter fruktmos uten sukker
-Omelett med grønnsaker uten brød. Det er nydelig synes jeg
-Frukt med hakkede nøtter/mandler og cottage cheese til kvelds (ide jeg har fått fra MHM).

Hilsen Nooria

Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-04-04, 23:58   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Vi pleier å gi grøt til frokost og kvelds... Som her:

http://karbojunkie.wilhelmsen.biz/fo...read.php?t=486

(tilsatt nøtter og cottage cheese for proteiner..)

Og lindbergbrød med leverpostei til lunsj....

(Og vann tilsatt presset sitron og litt juice til å drikke)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...


Sist redigert av Summer : 22-04-04 kl 12:33.
Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 21-04-04, 00:04   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Uff jeg syns det er så vanskelig med maten til ungen... Hun er 6 mndr og småspist som få. Men de spiser vel ikke så mye i denne alderen heller...
Jeg ser bare frem til når hun begynner å få mer appetitt, da kan jeg servere masse sunne godsaker til henne
Grøt vil hun ikke ha, ingen slag. Brød vil hun ikke ha, frukt og middag elsker hun. Så jeg gir Hipp middagsglass (skal lage hjemmelaget når hun begynner å spise mer, disse er iallefall økologiske) til frokost og middag, og frukt til lunsj.
Til kvelds får hun velling av maisgrøt. Sikkert skyhøy GI, men når hun begynner å spise mer brød, kan hun få en lindbergskive eller noe istedetfor...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-04-04, 22:20   #5
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Vil hun ikke ha havregrøt Iset?

Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 21-04-04, 22:22   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Nei jeg har prøvd det.. :/
Har prøvd stort sett alle grøtene, både fra helsekost, mel (havremel, hirseflak) og Nestle. Prøvde en idag (fullkorn fra 8 mndr, Nestle) som hun faktisk spiste, men jeg liker ikke sukkeret de har oppi (fruktose, men allikevel...). Jaja det viktigste er jo at hun spiser og venner seg til mat. Når hun begynner å spise ordentlig, så er det lettere å gi henne den maten jeg ønsker hun skal spise.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-04-04, 10:22   #7
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Zoë, jeg syns det virker som at du gir din sønn ett sunt kosthold med grovt brød og sunne pålegg. Det eneste er denne grøten av og til. Jeg har sluttet for lengst med grøt til min sønn som er 15 mnd. Barnegrøtene er bare til for å lage smørunger .

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål! HP Generell diskusjon 44 12-12-09 16:00
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Hva bruker dere sjokoladesirup og karamellsirup til?? Iset Atkins kosthold 7 19-07-06 13:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no