Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

20 minutter om dagen

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-04, 12:22   #1
Maz
Medlem
 
Maz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 57
Innlegg: 370
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

20 minutter om dagen

er viktig. Selv går jeg med barnevogn ikke noe kjempetempo men rusler en time eller to om dagen til sammen. Resultetet er at jeg har gått ned nesten bare fett (legen har vekt som måler) De siste månedene har muskelmassen min faktisk økt. Dette skyldes kombinasjonen masse proteiner og mye lav impakts mosjon.

Jeg er av typen som alltid har begynt treneingsprogram med store vyer akkurat som slankekurer. Nå har jeg latt bilen stå av ren latskap (styr med barnevogn og bil) og gått. Det merkes på kroppen.

Husk en liter muskel veier ni (9) ganger mere enn en liter fett. Vektnedgangen er kanskje større om du ikke mosjonerer men du krymper definitivt mer. Forbrenningen din synker uansett når du bli mindre (er jo avhengig av størrelsen din) men dess mere muskelmasse dess høyere forbrenning.

Jeg har hatt mere effekt av en daglig tur (nesten) i kombinasjon med mye proteiner enn all verdens treningstudiomedlemskap.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 10-01-04, 15:05   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

så kjempeflott da!!! jeg har selv planer om skikkelige barnevogn-gåturer fra nå av, var og kjøpte meg skikkelige fjelltur sko i går så nå er det trasking iallefall en time daglig!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-01-04, 20:30   #3
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Trening

Det nytter jo ikke å bare ha medlmskap i et treningssenter .

Det er flott at dere finner en aktivitet som dere liker og er nødvendig, men jeg vil oppfordre der til å prøve med litt styrketrening i tillegg.

Bare trene litt hjemme , noen knebøy uten vekter osv.

Mat og helse har flotte treningsprogrammer for nybegynnere.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 16-01-04, 21:05   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

ja nå har jeg funnet frem Kari Jaquesson videoen min, så nå skal det trenast i heimen hehehe., med vekter og det hele

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-02-04, 23:04   #5
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Artig, det du skriver at en liter muskel veier ni ganger mer enn fett. Jeg merker det utrolig godt på meg selv. Jeg har trent temmelig mye siste året og er vel egentlig mer veltrent nå i en alder av 41 enn jeg har vært noen gang før. Kroppen forandrer seg jo med årene og etter en barnefødsel, men det fine er at selv om jeg nå veier rimelig mye så går jeg i samme klesstørrelser som jeg gjorde når jeg var utrent og veide 15 kg mindre. Takket være treningen tror jeg.

Men tingen er vel for de fleste å finne noe som er morsomt. Å trene fordi man MÅ er gørrkjedelig og varer nøyaktig en uke...

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-04, 18:26   #6
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Carbokiller

Men tingen er vel for de fleste å finne noe som er morsomt. Å trene fordi man MÅ er gørrkjedelig og varer nøyaktig en uke...

Så sant som det er sagt
Trimsykkelen min står nå i garasjen,det varte omtrent en uke

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 20-03-04, 11:44   #7
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Har du noen gode tips..

- til mageøvelser?

Mine muskler er omtrent totalt fraværende, og jeg prøver virkelig å bygge noe opp, men det er vanskelig og tar tid. Veldig lang tid. Ekstra lang tid fordi jeg jevnlig får låsninger/kramper i nakken og lumbal/sacral-området i ryggen, og det gjør at jeg ikke har fått til jevnlig og kontinuerlig trening på treningssenteret.

Mageøvelser er også vanskelig syns jeg - fordi det er vanskelig å gjøre dem riktig uten at det går ut over nakken. Ond sirkel....

Men jeg er veldig mottakelig for tips og evt. linker til sider som forklarer noen lure greier da....

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 20-03-04, 13:33   #8
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Hva med å løfte beina istedenfor å løfte overkroppen? Sykling på ryggen foreksempel? Det blir jo mer trening av nedre del av magemusklene det da men dog.

Å løfte bena når du går er også effektivt men det ser litt rart ut da , så lenge det ikke er djupsnø.
Jeg bruker sykkelsko når jeg sykler og det hjelper for dem fester jeg til pedalen og da har jeg mulighet for å løfte bakre pedal istedenfor å tråkke den fremre. Dette er også mulig å gjøre uten å feste skoa til pedalene men ikke med samme effekt.
Nå har jeg oppnådd en brukbar styrke i mageregionen men problemet er at magemuskelene er fortsatt alt for lange selv om jeg ikke strekker dem ut

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no