Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Nespresso kaffemaskin - noen som har?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-12, 18:21   #76
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Nespresso kaffemaskin - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg drikker massevis av Aroma-kaffen når jeg besøker en Dolce Gusto-maskin i jula. Men jeg er ikke så innmari jålete på kaffen, jeg heller - har noen favoritt-varianter hos de fancy caféene som jeg har "lært" siden de som regel har forskjellig "dagens kaffe" hver dag, men hjemme synes jeg virkelig det er helt tilstrekkelig at kaffen bare smaker kaffe og ikke er en enoooorm kaffeopplevelse hele tida.

Høh, jååålete? Pøh! Jeg ække jålete fordi om atte jeg liker god kaffe asså!!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 10:19   #77
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Nespresso kaffemaskin - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Høh, jååålete? Pøh! Jeg ække jålete fordi om atte jeg liker god kaffe asså!!

Nei, selvsagt. Men jeg tenker på det litt som ost - jeg kan gjerne nyyyte eksklusive utvalg fra ostedisk og bondemarked, men sånn til vanlig så er det altså helt greit med en skive anonym norvegia her og der, hehe.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 12:55   #78
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Nespresso kaffemaskin - noen som har?

Når man legger flere tusen kroner i en kaffemaskin, er man kanskje litt mer eksklusiv i kaffesmaken enn om man ikke smaker forskjell på first pricekaffe og kaffe lagd av nymalte bønner?

Trenger ikke være jålete av den grunn, men litt mer spesielt interessert.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 15:27   #79
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Nespresso kaffemaskin - noen som har?

Jeg må jo si at jeg merker forskjell på kaffe jeg også da - f eks er det stor forskjell på kaffebarer. På stam-kaffebaren har de i grunnen ikke noe spesielt bra kaffe, synd men sant. Nespressoen min er mye bedre! Men i sommer var jeg på en kaffebar like ved Egertorget, i en av Slottsgatene tror jeg (øvre eller nedre, husker aldri det der). Og DET var kaffe, det ... M-m-m!

Men jeg er fornøyd med Nespressoen min så langt. Luksusfølelse!


Sist redigert av Huldr : 07-01-12 kl 15:35.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 15:33   #80
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Nespresso kaffemaskin - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Men det gjør jeg... Men veldig glad i yogi-teer.. og synes løsvekt blir mye søl... Godt vi er forskjellige!

Yogi-te ække TE, vettu . Det er som å kalle en kopp med barkekstrakt for kaffe!

Men det hender jeg drikker urtete fra pose jeg også, altså . Men ikke te. Egentlig gjør jeg det som regel ikke riktig heller, for måten å gjøre det på er å helle tebladene i en kanne og la dem utfolde seg fritt. Men, som du sier, det er litt søl, så det er ikke alltid jeg gidder det ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 15:33   #81
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Nespresso kaffemaskin - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Jeg må jo si at jeg merker forskjell på kaffe jeg også da - f eks er det stor forskjell på kaffebarer. På stam-kaffebaren har de i grunnen ikke noe spesielt bra kaffe, synd men sant. Nespressoen min er mye bedre! Men i sommer var jeg på en kaffebar like ved Egertorget, i en av Slottsgatene tror jeg (øvre eller nedre, husker aldri det der). Og DET var kaffe, det ... M-m-m!

Beste kaffen jeg får, er kokt i kjele på et bål ved et fiskevann på fjellet

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 15:37   #82
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Nespresso kaffemaskin - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Beste kaffen jeg får, er kokt i kjele på et bål ved et fiskevann på fjellet

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 15:46   #83
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nespresso kaffemaskin - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Hm, jeg er litt sånn at skal jeg brygge meg kaffe så er det supert om den smaker godt også... men dette var visst en nespresso-tråd.

Jeg har en sånn maskin som ble avbildet tidligere i tråden, Rancilio Silvia. Kjøper forskjellige typer bønner fra alt fra økologiske "antioksidantbønner" fra iherb og bønner fra teandcoffeeshop.no og andre nettbutikker til nedtursmakløsebønner fra kiwi, rema, etc... Kaffekvern til å male ferske bønner både til espresso og traktekaffe er supert. Nå er til og med traktekaffe kjempegodt og med kverna vi bruker til traktekaffen hvor man stiller inn mengde og malingsgrad er det like kjapt som å måle opp butikkmalt kaffe og det blir så utrolig mye bedre. Litt mer søl ja... det tåler vi.
Jeg synes det er så stor forskjell på nespressokaffe og den espressoen man lager selv med egenkvernede bønner at jeg kunne aldri gå over til nespresso etter å ha hatt en mer manuell maskin. Den store ulempen er at det blir litt ego-kaffe fordi den har dårlig kapasitet og en med bedre kapasitet blir så mye dyrere. Men da er det en god nummer to å trakte kaffen i vanlig kaffetrakter på nykvernede bønner.

Ja jeg er sikkert sær.... Og jeg er ingen kaffekjerring (tror jeg ) - brygger som regel en, maks to espresso daglig - eller drikker tilsvarende mengde vanlig kaffe og vil ikke opp på noen større mengder enn det. det tåler jeg dårlig (hjertebank, søvnløs..) Men det er sååå tilfredsstillende med GOD kaffe når jeg først lager det at den tiden det tar er vel verdt det. Vi sliter ikke med at kaffen blir gammel her i huset.

Jeg er helt enig! Kaffe skal lages av nykvernede, ferske bønner - ikke av pulver (jeg syns Nespresso-kaffeen smaker dritt, for meg blir det som å spise Toro grønnsakssuppe i stedet for hjemmelaget suppe med friske grønnsaker). Her i huset lages all "vanlig" kaffe av nykvernede bønner på presskanne, og espresso på en Rancilio

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 16:17   #84
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Nespresso kaffemaskin - noen som har?

Jeg kjenner ikke forskjell på noen som helst kaffe. Smaker at noen smaker bedre enn andre, men det er minimalt med forskjell i munnen min.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 18:40   #85
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nespresso kaffemaskin - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Beste kaffen jeg får, er kokt i kjele på et bål ved et fiskevann på fjellet

Og jeg er den eneste i verden som liker smaken av kannekaffe som har stått ei stund på varmeplate! . Minner meg om da jeg lærte å drikke det, mens jeg jobbet på kafeteria.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 13:10   #86
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Nespresso kaffemaskin - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

Jeg er helt enig! Kaffe skal lages av nykvernede, ferske bønner - ikke av pulver (jeg syns Nespresso-kaffeen smaker dritt, for meg blir det som å spise Toro grønnsakssuppe i stedet for hjemmelaget suppe med friske grønnsaker). Her i huset lages all "vanlig" kaffe av nykvernede bønner på presskanne, og espresso på en Rancilio

*lalalala* stikker fingrene i ørene

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 21:43   #87
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Nespresso kaffemaskin - noen som har?

Jeg flirer!



Gøy at flere liker god espresso og artig å lese hvor forskjellige vi er sånn passe saklig usaklig uten at noen forhåpentllig sitter med ømme tær.

ok så er ikke yogi-te te. Men jeg liker ihvertfall de urtene med masse forskjellige smaker og uten koffein siden jeg får min dose koffein om jeg drikker espresso.

Huldr, er te for deg da som regel teblader av sort, evt grønn eller te av annen kulør? Med eller uten smakstilsetninger? Betyr det noe om den er økologisk smaksmessig eller av andre grunner?

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 23:25   #88
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Nespresso kaffemaskin - noen som har?

Te er blader av tebusken (Camellia sinensis), alle farger, alle sorter, med eller uten smakstilsetning . Økologisk eller ikke spiller jo forsåvidt ingen rolle for om det er te eller ikke. Jeg vet jo at mange kaller urtete for te, da ... Det er veldig liten kunnskap om te i Norge generelt, og mye, mye lettere å få en god kopp kaffe ute enn en god kopp te. Så da måtte jeg nesten trekke frem det poenget i og med at det kom på et sølvfat

Men neida, ingen ømme tær her i alle fall . Og jeg skjønner hva dere mener altså, og har nok ikke så store problemer med å kjenne forskjellen heller. Det er mye med Nespresso jeg ikke liker så godt - men i mitt tilfelle var det det eller ingenting ... Presskanne har jeg, og har tenkt å fortsette å bruke den når jeg har besøk og slikt, men til bare meg blir det Nespresso.


Sist redigert av Huldr : 08-01-12 kl 23:44.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 08:56   #89
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Nespresso kaffemaskin - noen som har?

Kaffe er kaffe og te er te. Sånn stort sett i hvert fall

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 09:15   #90
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Nespresso kaffemaskin - noen som har?

Cyan da!!

Takk, Huldr. Interessant. Og jeg er enig i at tilgang på te ute på kafeer mm er som regel begrenset. Der er ikke pose-teer noe jeg går etter.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 09:42   #91
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nespresso kaffemaskin - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

*lalalala* stikker fingrene i ørene

Hehe

Jeg har samme forholdet til te altså. Disse teposene man får kjøpt på butikken smaker jo bare parfyme, skal jeg drikke te så skal det også være ekte vare

(Jeg driver en liten kafé/kaffebar selv, og hos oss får alle nykvernet kaffe og et valg mellom ulike tesorter av ekte teblader - evt fruktte, hvis de heller vi ha det)

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 12:38   #92
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nespresso kaffemaskin - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Kaffe er kaffe og te er te. Sånn stort sett i hvert fall

Jeg skjønner at du aldri har påtruffet de gamle Klix kaffemaskinene.... Der smakte kaffen buljong og zalo, og teen appelsinsaft. (Etter litt for mange kurs hvis Azlan på helsfyr, som desverre hadde en sånn, lærte jeg meg å sette pris på en ordentlig kaffe!).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 12:55   #93
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Nespresso kaffemaskin - noen som har?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg skjønner at du aldri har påtruffet de gamle Klix kaffemaskinene.... Der smakte kaffen buljong og zalo, og teen appelsinsaft. (Etter litt for mange kurs hvis Azlan på helsfyr, som desverre hadde en sånn, lærte jeg meg å sette pris på en ordentlig kaffe!).

Så du ikke mitt "stort sett"? Jeg har vært borti min share med dårlig kaffe jeg også, og jeg setter pris på en god kaffe. Men jeg syns også det er helt greit med kaffe som bare smaker helt vanlig kaffe

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 19-09-12, 00:53   #94
sunsh9ne
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 1
sunsh9ne er på en erverdig vei

Sv: Nespresso kaffemaskin - noen som har?

kom over denne linken for litt siden.

http://www.cafekaffe.dk/nespresso-bo...jtet-med-gift/

kansje noe å tenke over... :-)

sunsh9ne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaffe Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har så sykt dårlig fantasi,noen som kan komme med noen tips? Aadna Lavkarbo generelt 7 16-04-10 11:05
Ønsker en ekstra effektiv vektnedgang i juni? Noen som har noen triks i ermet? Kristina S Ketolysekuren 4 05-06-09 16:58
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no