Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketostix

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-05, 18:39   #1
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Ketostix

Hei!
Noen som vet om det er stor forskjell på de ulike ketostixene? Jeg har Ketostix, mens modern har kjøpt noen som måler både ketose og glucose. Det pussige er at vi får sterkt utslag på mine stix, mens på hennes er det null utslag??? Dette synes jeg er litt merkelig og ikke minst litt frustrerende i forhold til hvem av stixene vi skal stole på. Har jo lest her at vi ikke skal legge sååå stor vekt på stixene, men det er jo veldig motiverende å se at man er i ketose da

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 16-09-05, 16:56   #2
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Benzo

Hei!
Noen som vet om det er stor forskjell på de ulike ketostixene? Jeg har Ketostix, mens modern har kjøpt noen som måler både ketose og glucose. Det pussige er at vi får sterkt utslag på mine stix, mens på hennes er det null utslag??? Dette synes jeg er litt merkelig og ikke minst litt frustrerende i forhold til hvem av stixene vi skal stole på. Har jo lest her at vi ikke skal legge sååå stor vekt på stixene, men det er jo veldig motiverende å se at man er i ketose da

Hei Benzo!
Pussig, det skulle være det samme hvilket merke en bruker!
Hun skal jo ikke ha utslag på glucosedelen,- men det vet dere jo.
Kan "moderens " stix være utgått på dato,- er boksen helt tett eller har den stått åpen?
Les også hvor lenge en skal vente før en avleser stixen,- men jeg tror begge skal avleses etter 1 min.
Kast "moderens" stix!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 16-09-05, 19:26   #3
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Opprinnelig lagt inn av komkari

Hei Benzo!
Pussig, det skulle være det samme hvilket merke en bruker!
Hun skal jo ikke ha utslag på glucosedelen,- men det vet dere jo.
Kan "moderens " stix være utgått på dato,- er boksen helt tett eller har den stått åpen?
Les også hvor lenge en skal vente før en avleser stixen,- men jeg tror begge skal avleses etter 1 min.
Kast "moderens" stix!

Ja, det er merkelige greier! Stixene hennes er helt nye og ikke gått ut på dato. Vi kaster dem og satser på mine

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 16-09-05, 20:40   #4
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

jeg har også fått forskjellig utslag på ketostixene fra ketolyse og på de jeg har kjøpt på apoteket... men jeg tror at skalaene har vært forskjellig...

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-05, 21:05   #5
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Benzo

Ja, det er merkelige greier! Stixene hennes er helt nye og ikke gått ut på dato. Vi kaster dem og satser på mine

Det er ikke dine som er "dårlige" da?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 16-09-05, 21:16   #6
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Areola

Det er ikke dine som er "dårlige" da?

Nei, de er også helt nye, ikke gått ut på dato og oppbevares slik de skal.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 16-09-05, 23:52   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av silje

jeg har også fått forskjellig utslag på ketostixene fra ketolyse og på de jeg har kjøpt på apoteket... men jeg tror at skalaene har vært forskjellig...

silje

..... og så sier vi det sammen dere ....: UTSLAGET, FARGEN PÅ STIXENE BETYR IKKE ANNET ENN AT DU HAR KETONER I URINEN.

Om to forkjellige stix viser forskjellig kan ha mange årsaker.

  • Hvor gamle de er (når de ble produsert)
  • Hvor mange ganger boksen er åpnet og hvor lenge den har vært åpen.
  • Har stixen vært utsatt for damp/fuktighet
  • Hva stixen er produsert for (noen stixer er laget for å vise flere ting enn bare ketoner og har kanskje en annen avlesningsmetode og grad før den slår ut)
  • Om man stikker den oppi urinen eller om man holder den under strålen
  • Hvor lang tid det går før man leser den av
To stixer som måles samtidig på samme måte og sted bør jo ha likt utslag, men som du ser av faktorene over, så kan det lett bli forskjeller. Jeg har sett holdbarhetsdatoer fra 1 til 5 år fra kjøpsdato på stix....

Og igjen, - ER det utslag på en stix, så HAR du ketoner i urinen, - uansett om den andre IKKE viser utslag. Og har man utslag betyr ikke graden på fargen annet enn at man har ketoner i urinen.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketostix og Fløte Skorpia Atkins kosthold 23 10-07-11 13:11
Billige ketostix! elian Lavkarbo generelt 9 21-06-10 17:35
Et hakk opp på Ketostix, men... rsy Induksjonen 13 06-04-05 17:28
Utgått dato på ketostix mofe Atkins kosthold 6 02-04-05 12:09
Spørsmål om ketose og ketostix Tiril77 Lavkarbo generelt 6 18-01-05 20:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no