Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Linfrø fra ICA må være

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-08-07, 17:41   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Linfrø fra ICA må være

galt merket.

Det står på pakka jeg kjøpte nettopp:

pr 100 gr
Protein 19.5 gr
Karbs 34 gr
Fett 34 gr
Kostfiber ca 25 gr

Tilsammen blir det ca 115 gr og ikke 100gr. Dessuten blir det jo ca 9 gr karber pr 100 gr !!!!!!

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 18:10   #2
Fredrikke
Medlem
 
Fredrikke sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 47
Innlegg: 110
Fredrikke er på en erverdig vei

Sv: Linfrø fra ICA må være

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

galt merket.

Det står på pakka jeg kjøpte nettopp:

pr 100 gr
Protein 19.5 gr
Karbs 34 gr
Fett 34 gr
Kostfiber ca 25 gr

Tilsammen blir det ca 115 gr og ikke 100gr. Dessuten blir det jo ca 9 gr karber pr 100 gr !!!!!!

du må trekke fra kostfiber fra karbeinnholdet ( 34 - 25 = 9)

__________________
Fra liten og tett til liten og nett....

Fredrikkes journal

Fredrikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: akkurat nå:ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 18:13   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Linfrø fra ICA må være

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke, her.

du må trekke fra kostfiber fra karbeinnholdet ( 34 - 25 = 9)

Det har jeg jo allerede gjort... linfrø har ikke karber i andre pakker jeg har hatt.

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 18:24   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Linfrø fra ICA må være

Hvor er det produsert henne da ? Det er EU standard at fiber ALLEREDE er trukket fra på næringsinnhold. Og uansett hvordan du snur og vender på det er næringsinnholdet på pakka helt feil.

Mener også å erindre at man ikke regner karber på linfrø fordi det stort sett går ufordøyd gjennom tarmen. Noen tygger vi jo, men uansett tas det ikke opp...

Næringstabellen sier 0 karber.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-08-07, 18:32   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Linfrø fra ICA må være

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Hvor er det produsert henne da ? Det er EU standard at fiber ALLEREDE er trukket fra på næringsinnhold. Og uansett hvordan du snur og vender på det er næringsinnholdet på pakka helt feil.

Mener også å erindre at man ikke regner karber på linfrø fordi det stort sett går ufordøyd gjennom tarmen. Noen tygger vi jo, men uansett tas det ikke opp...

Næringstabellen sier 0 karber.

Står ikke på pakka hvor det er produsert, men jeg har sendt en mail til kontoret i Oslo.

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 17:16   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Linfrø fra ICA må være

Fikk mail fra ICA kontoret i Oslo:

Takk for at du henvendte deg til oss.

Karbohydratinneholdet på våre linfrø er oppgitt feil. Korrekt innehold skal være 0g. Vi beklager dette og kommer til å rette opp i feilen ved neste nytrykk.

Har du flere spørsmål eller synspunkter er du velkommen til å kontakte oss igjen. Vi hjelper gjerne til!

Vil du vite mer om våre butikker eller få tips på inspirerende oppskrifter, gå in på www.ICA.no.

Vennlig hilsen
ICA Kundekontakt
Tove Jenssen



DA spiser vi linfrøa fra ICA med god samvittighet

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 18:28   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Linfrø fra ICA må være

Flott !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må jeg ta kosttilskudd? Kaja Kosttilskudd 17 23-07-07 23:52
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Tarmbesvær, ernæring og de nye kostfibre JEDI Lavkarbo generelt 0 02-06-06 11:50
Å være mett, er lettere enn å være trist sunbeam Nyheter / media 1 16-03-06 01:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no