Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Wenche Frølichs uttalelser i nettmøte hos Dagbladet

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-04, 01:54   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Wenche Frølichs uttalelser i nettmøte hos Dagbladet

les denne nettdiskusjonen og gjør opp en mening selv:

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/06/10/370844.html

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-01-04, 02:11   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Et halvt brød om dagen vitner om et sterkt variert kosthold ja...

Det er da ofte slik at når en har brukt et helt liv på å finne sannheten om kostholdet vårt, så sitter en på taburetten sin så lenge en kan...

Synd at ekspertene ikke er åpne for ny kunnskap.

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 07-01-04, 16:18   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Eh, ja... rart noen får kalle seg "eksperter" det ligger så mye makt i det ordet...

Leste nedover siden på nettmøtet og ble skikkelig provosert av argumentasjonen... Hun hadde ingen fakta å komme med, bare forsvarte seg og sitt på en heller usaklig måte.

Skal en diskutere får en dikutere med fakta, og ikke bare si sånn er det, eller sånn er det ikke... Det er en argumentasjon som hører hjemme på barnehagenivå... og hvertfall ikke blandt velutdannede mennesker..

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 11-01-04, 02:32   #4
Caledonia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: London
Alder: 49
Innlegg: 7
Caledonia er på en erverdig vei

Neimen HERREGUUUD, hun argumenterer jo ikke i det hele tatt.

Merka pulsen min steg da jeg leste nedover siden. For ei dustekjaerring ja! Maatte bare kopiere et sp.mmal og lime inn her. Se hva denne saakalte eksperten sier til dette...:

Protein redsel i Norge

  • hvorfor er det slik at dere Ernæringseksperter er livredd for å innrømme at et redusert inntak av karbohydrater, da i hovedsak ved å kutte ned på brød, ris og poteter, og øke inntaket av protein, vil gi, om en opprettholder dietten over en lengre periode (4-6 mnd) en betraktelig vektreduksjon? Har selv gjort dette ved flere anledninger, med meget gode resultater. Disse nyreproblemene dine som du snakker om, er vel ikke realistiske ved et kosthold som holder 30% protein, 60% karbohydrater og 10% fett. På et inntak på 2000-2500 kcal/dag (for en person som veier rundt 90 kilo) vil jo ikke andelen av proteiner være av noen proposjon som skader nyrene?
    Denne promoteringen av "norsk kosthold" med overvekt på brød og poteter har jo ikke akkurat gjort befolkningen slankere de siste 10 årene. Tror vi må innse at folk idag sitter mye mer stille enn for bare 20-30 år tilbake, og derfor er jeg av den oppfatning at kostholdet må reguleres deretter. Ser gjerne at du svarer på dette med mer enn en setning.

    mvh

    Jon
    Innsendt av: jon
Det interssante er jo et vi spiser mindre poteter nå enn før. Dessuten er de potetne vi spiser ofte i form av chips og pommes frites med masse fett.

Interssant om du får til et kosthold ned 10% fett

Wenche Frølich


Hvorfor SVARER hun ikke, saa det flere steder. Argumente med poteten var meeeget sterkt maa jeg si. NOT! Alle vet vel at det ikke er poteten som er hovedgrunnen, men sukker og hvitt mel (broed)

Men hun har jo skrevet en bok om BROED da. Ha ha ha det er noe av det dummeste. Snakk om aa kjempe med nebb og kloer da. HAHAHAHA.

La dere merke til hvordan hun snakket om NORSKE ting. Ditt og datt NORSKE ting er BEST. Argh jeg blir helt matt av den mentaliteten! Det er saa altfor mange i Norge som er saann, som ikke aapner gluggene sine utenfor de norske landegrenser.

Gud jeg kunne sikkert skrevet myyyyye om henne, jeg tror jeg kunne faktisk argumentert mot hver eneste svar hun gav med GODE argumenter ikkebare viss vass.

Caledonia er avlogget   Svar med sitat
Gammel 12-01-04, 23:49   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

ja jeg blir helt matt, har nesten lyst å banke henne opp

leste du hva hun skrev om fruktose? at det var SÅÅ farlig, og at hvitt sukker var mye sunnere? HAHAHAHA. jeg vet ikke om jeg skal le eller grine....

har lyst å sende henne en mail....

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-01-04, 23:58   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Håper du vil legger svaret du får inn her!

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 13-01-04, 22:57   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

ja hehe, men saken er at jeg er for pysete til å se hva hun skriver tilbake. skrev en lang (seriøs) kjeftemail til en ernæringsfysiolog en gang, og jeg turde såvidt å åpne mailen jeg fikk tilbake hehehe. må tenke litt på det.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-01-04, 00:26   #8
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av
Red face

Hun innrømmer faktisk at karbohydrater kan gi fettavleiring i blodårene når hun forteller at fruktose gjør det. Vær forsiktig med fruktosen folkens, den er full av karbohydrater

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 24-01-04, 02:08   #9
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Fruktose vs/ sukker

Opprinnelig lagt inn av Iset

ja jeg blir helt matt, har nesten lyst å banke henne opp

leste du hva hun skrev om fruktose? at det var SÅÅ farlig, og at hvitt sukker var mye sunnere? HAHAHAHA. jeg vet ikke om jeg skal le eller grine....

har lyst å sende henne en mail....

Take a brake:

Nyere forsking viser at en faktisk kan bli raskere insulinresistent,dersom en spiser mye fruktose.

Tenkt deg selv,sukker har du vokst opp på.
Mange har blitt insulinresistente.
Så kommer fruktose på markedet som skal være mye sunnere enn sukker.
Så spises det fruktose istedet for sukker,men de blir insulinresistente kanskje enda raskere enn hvis de hadde holdt seg til sukker.

Husk her at det er snakk om mengdene av inntaket det er snakk om.
Å overdrive har aldri vært bra for noen. Så mitt råd er spis også fruktose med måte.

For en del år siden kom margarin på markedet,og skulle være så mye sunnere enn ekte smør.
Atkins forbyr margarin pga. transfettsyrene i det og nyere forsking sier det samme.

Men uansett smør og sukker i sammen,gjør oss alle feitere:-)

Klem Skorpia

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nettmøte i dag - Dagbladet.no janmesi Lavkarbo generelt 1 12-11-10 17:19
Dagbladet: nettmøte m/Børge Fagerli pågår nå 3/8-10 kl 12 arnakristin Nyheter / media 0 03-08-10 13:13
Dagbladet 13/7-10 - nettmøte med Sofie Hexeberg arnakristin Nyheter / media 3 12-07-10 16:37
Wenche Frølich i dagens Dagbladet aliasdictus Generell diskusjon 31 31-03-10 20:57
Dålig nårsk av Wenche Frølich donjuanwannabe Generell diskusjon 5 29-02-04 21:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no