Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Noen som har lyst til å hjelpe meg å forandre en oppskrift?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-11-11, 13:33   #1
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Noen som har lyst til å hjelpe meg å forandre en oppskrift?

Dette er verdens beste brownies!!!!! Men den er ikke lavkarbo. Jeg kan bytte ut kokesjokolade med 70% sjokolade, og sukker med natreen/sukrin/annet søtstoff - men hva gjør jeg med melet?
Noen som har lyst til å foreslå, så skal jeg mer enn gjerne bake og gi tilbakemeldinger Oppskriften har jeg funnet her: http://blogg.hbsdyrehelse.no/#home - bloggen til min kjære venninne som er så god til å bake

500 gram kokesjokolade
200g smør
6 store egg
7 dl sukker
5 dl hvetemel
1 toppet ss vaniljesukker
200 gram kokesjokolade hakket
Sett ovenen på 180 grader
Smelt smøret og 500gram sjokolade(jeg bruker ofte dronning) sammen i en kjele, avkjøl litt. Rør sammen egg og sukker med en stålvisp, men det skal ikke bli eggedosis. Bland sammen sjokoladesmøret og eggeblandingen før du deretter har i det tørre. Rør sammen til en jevn deig. Rør inn den hakkede sjokoladen
Legg bakepapir i en langpanne og hel deigen i og stek midt i ovnen i ca 20 min. Obs må ikke steke for lenge, skal ha en stekeskorpe, men ikke være gjennomstekt
Dra kaka ut av langpanna ved hjelp av bakapapiret, pass på så den ikke knekker(kaka altså, hehe)
Avkjøl på rist. Når kaka er kald pakkes den inn i plast og settes i kjøleskapet.
Jeg pleier å stikke ut figurer med pepperkakeformer, dette er lettest når kaka er iskald og har fått satt seg noen timer, gjerne natta over. Her kan du lage hva som helst, hjerter, stjerner osv - legg på fat og sil melis over

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 13:36   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lyst til å hjelpe meg å forandre en oppskrift?

Sjekk ut nannahs brownies her:

http://lavkarbo.no/sokeresultat?cx=p...9-1&q=brownies

Og det ligger flere oppskrifter der også, sammenligne litt kanskje?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 13:38   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lyst til å hjelpe meg å forandre en oppskrift?

Jeg ville sett på oppskriftene her inne. f.eks black sunday eller brownie eller kladdkaka.
Det blir ikke like seige kaker som brownie, men veldig gode!

Så kan du se om du finner noen fellesnevnere som hjelper deg videre. Jeg er ikke så god på bakeegenskaper til diverse produkter, men jeg ville kanskje prøvd litt mandelmel? Ikke like mye som i oppskriften. Også ville jeg hatt mindre søtstoff enn det står i oppskriften

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 15:10   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har lyst til å hjelpe meg å forandre en oppskrift?

Litt tagatesse kan kanskje hjelpe på den seige følelsen som brownie har

Sitat:

Tagatesse er et strøsukker basert på Tagatose, og er ideelt til baking og matlaging. Det kan også brukes på yoghurt eller frokostblanding, til varme og kalde drikker, eller alle steder du ellers ville ha brukt vanlig sukker. I motsetning til mange sukkererstatninger kan Tagatesse karamelliseres, slik at bruksområdet utvides enda mer. Tagatesse har ingen kjølende effekt slik noen sukkeralkoholer kan ha. Bruk halv mengde av vanlig sukker, ettersom Tagatesse er dobbelt så søtt.

Tagatesse bør oppbevares i en godt forseglet boks. Det er viktig at Tagatesse ikke kommer i kontakt med fuktighet (varm damp, en våt skje osv.), ellers har det en tendens til å danne klumper eller bli hardt.

Noen enkle tips for vellykket baking med Tagatesse:
* La bakverket stå i ovnen litt lengre på litt lavere temperatur (f.eks 160 °C).
* Om bakverket ser ut til å bli litt for brunt, kan det med fordel dekkes med bakepapir de siste 10 minuttene i stekeovnen.

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har oppskrift på lyst brød? atle73 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 29-03-11 13:50
Noen som har lyst til å hjelpe meg med platået mitt? inot Ketolysekuren 12 25-03-11 15:23
Er det noen lavkarbere med kunnskap og lyst til å hjelpe her? Atkinsmadde Spørsmål og svar 30 26-01-10 21:12
Noen som kan hjelpe med jukse-ris oppskrift fort? Superleila Oppskrifter 7 01-04-09 09:48
Kan noen hjelpe meg oppskrift til ketolysevennlig brød? Lollypop! Ketolysekuren 20 31-08-07 17:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no