Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-10, 12:26   #2626
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er ein serie på dvd eg har tenkt å kjøpte på amazon, den britiske amazon altså. Men dei skriv på sida si at info om innhold blir skrive på pakken, og at ein sjølv må finne ut kva som er tollreglane for sitt land. Så då får eg heller ta den med i bagasjen, OM den kjem fram i tide.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-07-10, 12:37   #2627
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

Jeg pleier å få sendt ting til en amerikans venn som deretter videresender til meg, så om du har den muligheten går det fint! Evt om du finner tingene du vil ha på ebay? Der er det mange som er villige til å merke ting som gave...

Husk at det kan bli surt om pakka åpnes i tolla likevel. Det behøver ikke nødvendigvis å gå så bra. Men nå er jeg tilhenger av å følge de der reglene da

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 20-07-10, 12:40   #2628
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

nei selvsagt, det trenger ikke å gå bra! Men om en venn sender det til deg skal det mye til at det ikke blir godtatt selv om de åpner pakken altså! Sjelden jeg og beveger meg over 200 grensa, men av og til blir det sånn...

Så lenge den norske stat ikke har hevet 200 grensa siden 1975, så får jeg heller bare være ulovlig av og til, det er jo helt på tryne! Hvor mye fikk en for 200kr i 1975 i forhold til nå?

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 20-07-10, 12:56   #2629
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

nei selvsagt, det trenger ikke å gå bra! Men om en venn sender det til deg skal det mye til at det ikke blir godtatt selv om de åpner pakken altså! Sjelden jeg og beveger meg over 200 grensa, men av og til blir det sånn...

Så lenge den norske stat ikke har hevet 200 grensa siden 1975, så får jeg heller bare være ulovlig av og til, det er jo helt på tryne! Hvor mye fikk en for 200kr i 1975 i forhold til nå?

..Jeg formulerte meg dumt! Jeg mente at den løsningen med å be ebay-selgeren sende som gave og slik ikke alltid går bra! Å sende det til en venn som videresender må nå gå bra, tror jeg!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 20-07-10, 13:13   #2630
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nei, den trenger absolutt ikke gå bra, men gjør som regel det lell...

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 20-07-10, 13:55   #2631
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan noe hjelpe meg med hvordan man kan sittere 2 eller flere innlegg samtidig?

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 20-07-10, 14:00   #2632
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

I høyre hjørne i hvert innlegg finner du en liten boks med "tødler" i. Merk av den i alle innleggene du vil sitere og trykk til sist på Skriv Svar boksen, nederst til VENSTRE. Da kan du redigere og ta ed det du vil fra hvert innlegg.
Ble dette forståelig da?
Lykke til!

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn

Sist redigert av Anne : 20-07-10 kl 15:54. Årsak: Feil side...
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 20-07-10, 14:54   #2633
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet hvor lenge tapetlim skal tørke før en kan male oppå? Står IKKE på embalasjen

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 20-07-10, 15:10   #2634
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

I høyre hjørne i hvert innlegg finner du en liten boks med "tødler" i. Merk av den i alle innleggene du vil sitere og trykk til sist på Skriv Svar boksen, nederst til høyre. Da kan du redigere og ta ed det du vil fra hvert innlegg.
Ble dette forståelig da?
Lykke til!

Takk Anne, det var jo enkelt

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 20-07-10, 22:53   #2635
Mill
Medlem
 
Mill sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 40
Innlegg: 201
Mill er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Noen som vet hvor lenge tapetlim skal tørke før en kan male oppå? Står IKKE på embalasjen

Standard er visst et par døgn, som et minimum...
Du kan se og kjenne på det om det er tørt.

Så sier i alle fall min kjære bedre halvdel, som har tapetsert noen meter i sitt liv. MANGE meter.

JEG derimot, aner ingenting om temaet.

__________________
Livsstilsendring in the making! Fortsettelse følger
Mill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten kaloritelling. Og vin. Vin er viktig.
Gammel 21-07-10, 00:52   #2636
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor er det så vanskelig å få bort det psykiske sukkersuget? Det fysiske er borte for lengst, men jeg har stadig "lyst på" sjokolade eller kake eller sånn. Jeg kjenner at kroppen ikke vil ha det, men hodet vil. Hvorfor det? Hvordan får man det til å forsvinne?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 21-07-10, 07:56   #2637
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hvorfor er det så vanskelig å få bort det psykiske sukkersuget? Det fysiske er borte for lengst, men jeg har stadig "lyst på" sjokolade eller kake eller sånn. Jeg kjenner at kroppen ikke vil ha det, men hodet vil. Hvorfor det? Hvordan får man det til å forsvinne?

Har dessverre ikke noe svar til deg, men jeg lurer på det samme
Falt utpå i går med sjokolade og boller, og selv om jeg jo raskt merket at kroppen ikke ville ha dette så ble alt spist uansett

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 21-07-10, 09:57   #2638
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hvorfor er det så vanskelig å få bort det psykiske sukkersuget? Det fysiske er borte for lengst, men jeg har stadig "lyst på" sjokolade eller kake eller sånn. Jeg kjenner at kroppen ikke vil ha det, men hodet vil. Hvorfor det? Hvordan får man det til å forsvinne?

Snodig det der. Om det er sånn så sier jeg til meg selv:"Men har jeg _egentlig_ lyst på det eller er det bare hodet mitt?" Og så spiser jeg f.eks. bær (har en del i fryseren fra egen hage, utrolig kjekt!) med eggedosis, eggedosisen blir tynnere med sukrin, men søt og god, istedetfor sjokolade.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 21-07-10, 19:39   #2639
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Leser stadig om dere andre kvinner som får diverse sug, oppgang og slikt ved
menstider. jeg har ikke hatt mens på .. 14 år pga hormonspiral, men jeg lurer på om jeg kanskje kan ha litt slike plager likevel?
Om kroppen jobber i "det skjulte" og markerer denne tiden, selv om jeg ikke får mens liksom.. føler hvertfall at noen ganger er jeg mer hissig, mer godtesyk osv, uten at jeg egentlig før nå kom på at det kanskje har noe med perioden å gjøre.
Får notere i boka mi hvis jeg husker det neste gang det oppstår, og se om det kommer igjen med jevne mellomrom.
Men, altså, noen som har en mening om dette?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 21-07-10, 19:54   #2640
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Leser stadig om dere andre kvinner som får diverse sug, oppgang og slikt ved
menstider. jeg har ikke hatt mens på .. 14 år pga hormonspiral, men jeg lurer på om jeg kanskje kan ha litt slike plager likevel?
Om kroppen jobber i "det skjulte" og markerer denne tiden, selv om jeg ikke får mens liksom.. føler hvertfall at noen ganger er jeg mer hissig, mer godtesyk osv, uten at jeg egentlig før nå kom på at det kanskje har noe med perioden å gjøre.
Får notere i boka mi hvis jeg husker det neste gang det oppstår, og se om det kommer igjen med jevne mellomrom.
Men, altså, noen som har en mening om dette?

Jeg går heldigvis ikke på noen form for hormonprevensjon, men har ikke noen slike sug allikevel, ikke øker vekten når mensen er i farta heller. Før jeg begynte på lavkarbo hadde jeg litt pms, men nå merker jeg ikke noe til det heller. Dessverre har ikke menssmertene blitt mindre.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 22-07-10, 02:22   #2641
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Onkelen min har en hund som dyrlegen har sagt at de må være forsiktig med fettet til. Dyrlegen hadde sagt at milten holdt på å ta kvelden på grunn av for mye fett. Dette får jeg ikke til å stemme... Hvis milten gjør det samme for hunder som for mennesker, så renser den blodet. Som har fint lite med fettinnhold i maten å gjøre... Mistenker heller at det har noe med sukkerbitene de pleide å gi hunden? Sukker er gift for hunder, så DET høres logisk ut i mitt hode. Noen idéer?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 22-07-10, 02:38   #2642
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Gav de hunden sukkerbiter?? Jeg tror jeg må si meg enig med deg. Tror også det kan ha mye med sukkerbitene å gjøre. I tillegg får hunden sikkert hundemat med masse karber i? Jeg mener. Sukker er elendig for oss mennesker, da må det jo være omtrent katastrofalt for en hund? Stakkar bikkja.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 22-07-10, 02:58   #2643
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Senest i går så jeg at de ga hunden rester fra middagen vår. Masse ris, litt salat, litt kjøtt og blandet dette godt sammen. Og de voksne satt der og sa at det var jo bare bra for hunden... Jeg ville ikke ta den diskusjonen akkurat der, for de hadde besøk andre enn oss også. Og ja, de har gitt alle hundene deres sukkerbiter, helt siden sekstitallet... Men har ikke sett noe til det nå heldigvis. Men altså, de fikk streng beskjed fra dyrlege om å gi hunden mindre fett. What the?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 22-07-10, 03:28   #2644
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Senest i går så jeg at de ga hunden rester fra middagen vår. Masse ris, litt salat, litt kjøtt og blandet dette godt sammen. Og de voksne satt der og sa at det var jo bare bra for hunden... Jeg ville ikke ta den diskusjonen akkurat der, for de hadde besøk andre enn oss også. Og ja, de har gitt alle hundene deres sukkerbiter, helt siden sekstitallet... Men har ikke sett noe til det nå heldigvis. Men altså, de fikk streng beskjed fra dyrlege om å gi hunden mindre fett. What the?

Oh my. I mitt hode kan det der nesten oversettes til "la oss se hvor lang tid det tar for hunden å dø" Stakkar, stakkar hunden! Dyrlegen er sikkert kompis med Drevon og gjengen... Hvorfor i all verden gir de hundene sine sukkerbiter? Nå vet jeg ikke om onkelen din har barn, men tror du han ville putta i barna sine sukkerbiter? Tviler. Det er jo usunt med sukker....

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 22-07-10, 03:56   #2645
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Oh my. I mitt hode kan det der nesten oversettes til "la oss se hvor lang tid det tar for hunden å dø" Stakkar, stakkar hunden! Dyrlegen er sikkert kompis med Drevon og gjengen... Hvorfor i all verden gir de hundene sine sukkerbiter? Nå vet jeg ikke om onkelen din har barn, men tror du han ville putta i barna sine sukkerbiter? Tviler. Det er jo usunt med sukker....

Sukkerbitene var belønning og kos, og de fikk noen sukkerbiter hver dag. Og onkelen min er ikke mye sunn... Onkelen min har bodd hos Mormor hele livet, så jeg har vært mye med Onkel, og han fôrer hvem som helst med sukkerbiter. Hans egne barnebarn blir proppet fulle av sukker når de er innom. (Han har en datter fra ett kortvarig forhold). Og de var en tur til Sverige på mandag, og han kom hjem med 20 kg sjokolade, minst like mye annet godteri, pluss masse brus, øl og whatnot. Heldigvis spiser jeg ikke sukker, så jeg slipper blodsukkerberg-og-dalbanen. Han er en god og rund mann... Jeg prøver å hinte innpå at han kan prøve lavkarbo. Han er veldig flink til å lage enorme mengder kjøtt til middagen, så akkurat på det punktet er han lovende.

Den forrige hunden fikk hjerteproblemer og este ut noe helt sinnsykt plutselig. Alt var vann. De behandler hundene veldig bra altså, bortsett fra uvitenheten. Den hunden de har nå er så skjønn. En supersnill dachshund med masse energi som alltid vil leke eller kose. Ligger gjerne i fanget i timesvis (litt korte bein, så han må få hjelp til å komme opp i sofaen da ). Hunden sover i senga til Mormor, helst under dyna. Men det passer Mormor fint, fordi hun er alltid så kald.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 22-07-10, 08:43   #2646
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kjøpte cocosa i helgen, den med grønn etikett.
Lurer derfor på hvor mye bør jeg ta i en kaffekopp, og hvor mye pr. dag.

Har jo lest at det er flere her inne som bruker det i kaffen.
Er nemlig redd jeg får i meg for lite fett.

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 22-07-10, 08:52   #2647
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

En rimelig toppet teskje i en kopp kaffe. Ha gjerne oppi en skvett fløte og litt kanel Det blir yummi!!
Jeg har blitt fortalt at jeg kan spise ca 100-150 g fett om dagen, vet ikke om det hjelper deg, da

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 22-07-10, 09:07   #2648
Orkide
Seniormedlem
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 3.961
Orkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt liktOrkide er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

En rimelig toppet teskje i en kopp kaffe. Ha gjerne oppi en skvett fløte og litt kanel Det blir yummi!!
Jeg har blitt fortalt at jeg kan spise ca 100-150 g fett om dagen, vet ikke om det hjelper deg, da

Takk Gracella, da skal dette prøves.

Men tror jeg skal ta det en dag jeg har fri, har nemlig reagert på fett noen ganger før, så da er det greit å ha toalettet lett tilgjengelig

__________________
Orkide -64

Start 16/6-13, (3/7: -1,8), (31/7: +1,7), (14/8 -1,5), (4/9. -1) (11/9: +0,4), (18/9: -1,1), (2/10: -0,7), (19/11: +0,6),
Orkide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 22-07-10, 09:37   #2649
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Cocosa (både den grønne og den brune..) er forøvrig veldig fint å tilsette i f.eks. tomatsuppe og gryteretter - spesielt godt hvis en liker kokossmaken, blir litt indiskinspirert

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 22-07-10, 11:10   #2650
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Om du ikker er vant til cocosa så begynn foriktig. Dyrekjøpt erfaring .

Sukkerbiter til hunder? ! Hjelp! Hundene våre har aldri fått andre matrester enn kjøtt, de har blitt fôret med mat som Vom, og noe tørrfôr fra Eukanuba f.eks, stort sett. Belønning er griseøre etc. Vi har alltid hatt sunne friske hunder som har levd lenge.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no