Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Starte med LCHF

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-05-10, 21:59   #1
Lille_Ku
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 2
Lille_Ku er på en erverdig vei

Starte med LCHF

Hei!

Kanskje jeg poster på feil sted, men én ting jeg lurer på... jeg skal begynne på LCHF (Doktor Dahlquist), også lurer jeg på om man kan starte dette gradvis? Eller må man bare hoppe ut i det, og kutte på karbohydratene med én gang?

Har ennå ikke lest ut boken til Dahlquist, men har hørt at om jeg sprekker en kveld og mumser en hel pose potetgull er det full krise.... andre steder leser jeg at det ikke gjør noe dersom man ikke går på dietten for å gå ned i vekt. Hva stemmer?

Jeg blir takknemlig for svar, da akkurat det punktet med potetgullet (og lade) er viktige for meg... sjokoman...

Lille_Ku er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 22:45   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Starte med LCHF

Hei,
Det blir som med bading i sjøen sakte pining eller stupe i det, det er snakk om smak og behag. Jeg leste meg opp i ca et halvt år og så bare stupte jeg i det og spiser fortsatt ketogent. Det e r ikke uvanlig at man føler seg litt uvel i overgangen fra høy- til lavkarbo og derfor er det en del som foretrekker og kutte ned på kh over en periode.
Potetgull er ikke særlig lavkarbovennlig nei, og ikke noe man bør sprekke med på ukentlig basis. Det er mange som har begynt på lavkarbo og hardnakket påstått at man ikke greier seg uten ditt eller datt, men så viser det seg at når kroppen har omstilt seg til lavkarbo så er ikke de varene man trodde man skulle savne noe man tenker på. Dersom jeg får i meg nok fett i løpet av dagen så har jeg ikke behov for noe ”snop”. I begynnelsen kan det være lurt å ha noen lavkarbo vennlig alternativt ”snop” tilgjengelig. Erstatning for potetgull vil i så fall bli fleskesvor/bacon krisp – husk og sjekk kh innholdet på posen noen varianter er ikke ekte saker og inneholder derfor mye kh. Det finnes sukkerfrie sjokoladealternativer på markedet ofte søtet med maltitol somvær obs på at enkelte reagerer på maltitol med magesmerte og/eller diare, derfor er det en del som heller spiser litt mørk sjokolade 70% +.
Legger ved en informativ link beregnet på nykommere i lavkarboverdenen.
Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Doktor Dahlquists blogg

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan starte? birgitte Spørsmål og svar 2 01-10-08 23:14
Starte på ED? paprika Eurodiett 6 16-04-08 00:45
Hvordan starte? Vivsy Spørsmål og svar 4 31-05-07 11:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no