Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hva skjer egentlig i Egypt?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-11, 22:08   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Hva skjer egentlig i Egypt?

Ikke kan jeg geografi, og i allefall ikke politikk. MEN jeg har jo fått med meg at det er krise i Egypt. Det protesteres mot den gamle presidenten og han går sikkert snart av, dog ufrivillig. Men HVEM er det som står på trappene til å overta?? Noen sier at det kommer til å bli muslimsk styre hvilket vil gjøre Egypt mindre tilgjengelig, og samtidig skumlere for andre land (?), mens andre igjen vet ikke hva man kan vente. Hva skjer egentlig?? Noen her som har peil??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 22:13   #2
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer egentlig i Egypt??

Det er ingen pr i dag som står på trappene til å overta sånn som jeg forstår det utfra nyhetene. Det er visst heller ikke sikkert at presidenten kommer til å gå. Det det hele koker ned til er at det er usikkert hva som skjer videre og hvem som kommer til å sitte med makta når det hele er over.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:17   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer egentlig i Egypt?

Ja... Hva kommer til å skje NÅ da??

Jeg hørte på radioen at både USA og Israel likte at Mubarak satt ved makten for han hadde de en viss kontroll over..

OG det de var redde for nå var at det skulle bli et nytt styre som blir værre enn det Al-Qaida og Hizbollah kan bli tilsammen...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:27   #4
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Sv: Hva skjer egentlig i Egypt?

Presidenten har nå gått av og hæren har midlertidig tatt over.
Det hele startet med en gruppe misfornøyde unge som er høyt utdannet men ikke får jobb, fattigdom og undertrykking og diktator tendenser førte til dette.
Hæren skal sitte frem til de kan holde ett demokratisk valg for første gang på 30 år...

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:30   #5
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skjer egentlig i Egypt?

Ja- nå gikk altså den kristne diktatoren Mubarak. Egypt har en stor masse med muslimer som er kjempefornøyde, for de ble veldig undertrykket under diktatorstyret (som drev med valgfusk o.l). Imidlertid kan vi nå se at landet kommer inn i et "maktvakum". Det er ingen umiddelbare kandidater som har sagt at de vil overta. Dersom ikke Suleiman innsettes som midlertidig statsoverhode kan dette maktvakumet gi rom for ekstremister. Jeg tror ikke al Quaida opererer så langt vest, men det finnes helt sikkert andre ekstreme grupperinger i de arabiske, nordafrikanske statene.

Jeg tror ikke vi skal spekulere så mye på om Egypt blir lukka for turister... Det er mye verre å tenke på at landet har kristne og muslimske folkegrupper, og at de uten en sterk overmakt kan ende i fæle konflikter med hverandre. Vi har jo sett hvordan slike konflikter kan utarte seg... Det er det USA og vesten er så redde for.

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 21:01   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer egentlig i Egypt?

Så det som kan skje er at det går fra et kristent diktatur til et demokratisk muslimsk styre..?

Tror det er mange naboland som er spente nå... + USA da.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo i Egypt R0SA Generell diskusjon 13 18-05-10 09:10
Egypt here I come! Catwoman Ketolysekuren 6 25-04-10 09:59
Hva er det egentlig som skjer når man plutselig går opp? Lykkelig Ketolysekuren 7 25-09-08 21:37
Ville DU dratt til Egypt? Siljevanilje Spørsmål og svar 9 07-07-06 01:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no