Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ny her

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-16, 22:57   #1
Nuniz
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2016
Innlegg: 6
Nuniz er på en erverdig vei

Ny her

Hei jeg har startet på lavkarbo idag. Lurer på om jeg gjør det riktig. Ikke vant med å spise så mye.. Skjønner at kaloriene går opp pga fettet,men.. Har spist 1900 kcal i dag, 65% fett 30 % protein og 5% karbohydrat. Spist avokado,egg,nøtter,kylling med bacon og fløte,brie,yougurt naturell. Er jeg på rett spor?
Hvis jeg skal ligge på under 30g karb, er det lov å drikke et glass rødvin i ny og ne?
Håper inderlig noen vil svare meg og rette meg... takk

Nuniz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-08-16, 23:51   #2
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Ny her

He og velkommen hit.

Vi er alle forskjellige og vi har alle ulike grenser for hvor mye karbohydrater vi kan spise før det vises på vekten så her må du bare prøve deg fram etterhvert. Men sånn til å begynne med er 30g helt greit som maks grense. Antall kalorier også greit, ingen grunn til å gå hverken opp eller ned der sånn i starten i alle fall.

Selv teller jeg hverken kalorier eller karbohydrater. Med tanke på karboene er min eneste regel at det skal være "minst mulig".

Når det gjelder rødvin så finnes det rødvin med lite og med mye sukker, ofte vil du finne opplysninger om sukkerinnholdet i vinen på vinmonopolets hjemmesider. For min del går det mye i druesort Pinot Noir fra New Zealand, den er smaker ofte frisk og fruktig uten at den har for mye sukker. I starten ville jeg nok ha droppet vinen de første 2-3 ukene.

Lykke til videre og fortell oss gjerne hvordan det går. Dette forumet er ikke like aktivt som det var for noen år siden, men noen av oss holder fortsatt til her.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-16, 14:44   #3
Nuniz
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2016
Innlegg: 6
Nuniz er på en erverdig vei

Sv: Ny her

Opprinnelig lagt inn av jankph, her.

He og velkommen hit.

Vi er alle forskjellige og vi har alle ulike grenser for hvor mye karbohydrater vi kan spise før det vises på vekten så her må du bare prøve deg fram etterhvert. Men sånn til å begynne med er 30g helt greit som maks grense. Antall kalorier også greit, ingen grunn til å gå hverken opp eller ned der sånn i starten i alle fall.

Selv teller jeg hverken kalorier eller karbohydrater. Med tanke på karboene er min eneste regel at det skal være "minst mulig".

Når det gjelder rødvin så finnes det rødvin med lite og med mye sukker, ofte vil du finne opplysninger om sukkerinnholdet i vinen på vinmonopolets hjemmesider. For min del går det mye i druesort Pinot Noir fra New Zealand, den er smaker ofte frisk og fruktig uten at den har for mye sukker. I starten ville jeg nok ha droppet vinen de første 2-3 ukene.

Lykke til videre og fortell oss gjerne hvordan det går. Dette forumet er ikke like aktivt som det var for noen år siden, men noen av oss holder fortsatt til her.

Tusen takk for svar! det var hyggelig. Da fortsetter jeg i samme duren og holder meg unna vinen en stund. Idag når jeg stod opp så jeg allerede mye mindre oppblåst ut og følte meg mett i hele går. Iom at jeg har lavt stoffskifte har jeg lest at denne livsstilen skal passe meg.

Nuniz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-08-16, 18:21   #4
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her

Lykke til

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-16, 14:52   #5
Maja Èlen
Seniormedlem
 
Maja Èlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2016
Innlegg: 903
Maja Èlen har en fantastisk aura rundt segMaja Èlen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny her

Heia! Jeg er ny jeg også
Håper på å lære masse her inne.

__________________
Resultat 2018: -3,2 kg
Maja Èlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: http://litekarbo.blogg.no/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no