Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

En slags oppsummering

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-08, 00:44   #1
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

En slags oppsummering

nå har jeg vært lite her inne ei stund. tenkte det var greit med ei lita oppsummering på hvordan det har gått med meg så langt.
de siste to ukene har vi hatt besøk nesten hele tida. først gikk det greit, selv om jeg var matlei som f og ikke hadde matlyst heller.
andre uka ble det fest en kvald. gikk fint til å begynne med, lavkarbo øl og sprit med lightbrus. men utpå kvelden ble det både baileys og southern comfort (forøvrig en blanding som tigger og ber om ullhode dagen etter..!).
dagene etter spiste jeg ca det samme som før, men veide ikke maten og regna ikke karbser. stixen ble hvit og vekta opp 700gr. nå har jeg hatt mange frustrasjoner her inne ang lav vektnedgang, så DET hjalp ikke på humøret. selv om alt er selvforskyldt.
jeg har hele tida vært nærmest panisk ang ketosen, og har sjekka stixen nesten daglig. jepp, i know..
blir fort litt vel opphengt i dette, og synes ikke dette var en sunn utvikling, ble nesten besatt.
har vært skikkelig deppa over lite vekttap og mister lett motet. det hjalp ikke når matlysten sank til de grader. lyspunktet er at en fornuftig sjel her inne sa det kanskje var lurt å droppe stixene ei stund, og heller bruke målebånd.
jag var på nippet til å gi opp denne kuren også, som alle andre. men målte kroppen da, bare for å ha gjort det. og se resultatet:
på 7 uker har jeg gått ned 3 kg.
minka 10 cm rundt bysten,3 cm i midjen,9(!!) cm rundt magen3 på rumpa, ca 2 på lår og overarm!!!
vet dere, jeg ble så lykkelig!!! dette ga meg motivasjon til å fortsette ei stund til!

det jeg nå har gjort er at jeg må skifte fokus og ikke stresse sånn. litt stressa for å komme inn i ketose igjen, men valgte dette nå.
den siste uka har jeg bare spist vanlig ketolysemat, sånn ca ihvertfall. lagd en del av de lappene og gått mye i cottage cheese med syltetøy- frister ikke akkurat med varme fete retter i 32 grader. spist en god del salat. men de to siste dagene har jeg vært flink til å få i meg mer grønnsaker, og idag lagde jeg grønnsaks lasagne-kjempegodt!!
stixen har kommet tilbake til rosa igjen (min har aldri vært lilla), det har den vært ca siden mandag.
foreløpig er stixen rosa, og da tenker jeg at det må være godt nok? har kanskje roa litt ned på fettet.
så nå er jeg spent til lørdag, om jeg har mista det kiloet som kom på i "alko-uka"!!!

vil gjerne høre andres synspunkter, og håper dette kan være til motivasjon for de som kanskje går litt treigt ned i vekt

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 10:48   #2
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: en slags oppsummering

Jeg tror det er viktig å ha litt tålmodighet. Kroppen trenger ofte litt tid på å omstille seg. Dersom en forventer en rask og kontinuerlig vektnedgang fra dag en, kommer man til å bli skuffet. Man kan forvente noe nedgang, noe stillstand og innimellom noe opp. Det som er viktig er at en ser litt stort på det, ser at det blir nedgang over tid og ikke la stillstander og litt vektoppgang gå ut over humøret. Vektsvigninger er en del av pakken.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 10:51   #3
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: en slags oppsummering

Momsa, så flott innlegg! Og du må ha tolmodighet, du ser jo at det funker da
Masse lykke til i morgen, gleder meg til å lese rapport

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 15:52   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: en slags oppsummering

Se der ja Momsa Nå går ting masse bedre og du har jo minka selv om nødvendigvis ikke vekta viser det helt ennå. Flott at du har fått fokuset på sticken litt vekk og vet at du gjør ting riktig.
Supert og jeg heier på deg videre

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 01-08-08, 20:44   #5
tammen
Medlem
 
tammen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 38
Innlegg: 79
tammen er på en erverdig vei

Sv: en slags oppsummering

Takk for at du delte dette Momsa!

Kjenner at motivasjonen er nede i en bølgedal (ikke veldig, men dog). Har gått på så mange dietter ol. Tror ikke tålmodigheten min kan regnes som en sterk side nå, men slike innlegg er veldig flott for ferskinger som meg. Vet jeg kommer til å tenke på dette om motivasjonen svikter helt. Godt å vite at en ikke er alene om å tvile i perioder.

Lykke til videre Momsa!

__________________
Journal


tammen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 11:48   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: En slags oppsummering

Veldig oppløftende å lese, Momsa! Jeg har jo sett frustrasjonen din, men godt å lese at du har roa litt ned. Jeg (eller andre) har sikkert sagt det før, men det spiller OVERHODET ingen rolle hvilken farges stixen din har, IKKE I DET HELE TATT! Utslag er utslag, det finnes ingenting som heter "dyp ketose" eller noe, det er bare snakk om konsentrasjon i urinen.
Håper det fortsetter å gå bra for deg! Grattis med alle cm borte, måtte du aldri se dem igjen

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 14:54   #7
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: En slags oppsummering

hei hei alle sammen
takk for tilbakemeldinger! fint å høre man kan være til hjelp for de som "sliter" med motivasjon og tålmodighet.
siste nytt er at jeg har gått ned 1,6 kilo siden den gangen jag var gått opp 800 gram! en gledelig dag!
meeeen, så ser dere det da.. at stixen er nå hvit. oops!
hvis dere orker kan dere lese bloggen min for idag, og se noen tanker jeg har gjort meg opp. gidder ikke skrive det om igjen her
hadde vært fint med noen erfaringer eller deres tanker og meninger rundt dette. skal nok selv ta avgjørelsen;P , men kjekt å høre uansett! dere er jo så glupe og erfarne her inne!

skal ihvertfall ikke sjekke stix på en stund, det er jeg fast bestemt på. vil ikke stresse nå!

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 16:23   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: En slags oppsummering

Bra! Drit i stixen. Jeg bruker stix toppen en gang i måneden, og kun i de tilfeller jeg har noen direkte interesse av å være i ketose, ellers ser jeg det på fargen på urinen (typ signalgulaktig).

Og vekttap!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 16:51   #9
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: En slags oppsummering

mener du at så lenge urinene er litt gul så forbrenner man fett uansett? selv om man ikke er i ketose? hva med fargen på urinen ifht inntak av vann, den blir jo lysere hvis man drikker mye?
for tanken (og håpet) er jo at jeg skal kunne gå ned litt selv om jeg ikke følger ketolyse slavisk eller er i ketose.. ?

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 20:21   #10
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: En slags oppsummering

obscura!! svar da!!

trenger hjelp til et par ting til jeg..
som sagt usikker om jeg skal prøve å spise slik at jeg kommer inn i ketose igjen. vil jeg kunne gå ned selv om jeg fortsetter med samme ketolyse-aktige maten, men ikke veier og teller karbs?
burde vel i så fall kutte ned på fett? og er det fettet som gjør at jeg kommer i ketose igjen, eller minke på ant. karbs?
hvis jeg bestemmer meg for å IKKE kjøre på med ketose igjen, kan jeg uansett ta vitaminene tilhørende ketolysekuren? vil de hjelpe med fettforbrenning,mot søtsug osv.?
eller blir dette bare crazypazy hele greia?

somebody!

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 21:24   #11
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: En slags oppsummering

OOOOG,en ting til...
kan vekttapet komme av at jeg gikk inn og ut av ketose et par ganger? i så fall kommer det vel på igjen ganske fort..? :O

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 23:23   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: En slags oppsummering

Hold your horses, girl! Jeg er ikke her 24/7

Jeg skal prøve å forklare så godt jeg kan, og gi deg noen gode råd samtidig:
De fleste får en mer sterk farge på urinen, om alle får det aner jeg ikke, og det har ingenting direkte med fettforbrenning å gjøre, du må ikke en gang være i ketose for å forbrenne fett (som f.eks de som går på Lindberg, de går også ned, endog noe saktere). Om du er i ketose eller ei, glem det! Spis etter ketolyseprinsippene og ta det for all del med ro! Det er en av de største partystopperne som finnes; å stresse! Kroppen skiller ut kortisol når du stresser, og det stimulerer til produksjon av glukose, og setter dermed i gang fettlagring, noe du ikke vil.
Ikke kutt ned på fettet. Fett trenger du for å holde deg mett og for å ha energi. Det er mengde karbohydrater som avgjør om du er i ketose, selvfølgelig av den langsomme typen.
Om du bare kan glemme stix og alt det der, og bare spise som boka forteller, og slappe av og nyte livet, så går dette kjempefint! Det behøver ikke å gå i rasende fart, det behøver ikke å være jevnt, men vekttapet kommer, og hvorfor har du det så innmari travelt?

Jeg blir nesten litt frustrert, hehe, du tar jo alt så bokstavelig

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 00:04   #13
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: En slags oppsummering

hehe,nettopp derfor jeg skrev det! trodde du bodde her inne jeg???!
neida. tusen takk for at du tar deg tid til meg.
hør her snuppa, nå er jeg jo faktisk ikke stressa!! bare spør litt rundt omkring, mye jeg ikke kan enda vettu. og forøvrig så er det mange av oss som gjerne vil ting skal gå litt fort serru,vi bare er sånn! men vi trenger sånne tålmodige sjeler som deg for å balansere oss.
men nå er jeg blitt sååå mye glupere, at jeg kommer til å spise fett,ikke bruke stix,ikke veie og telle- da blir jeg stressa! for utskilling av kortisol og glukoseproduksjon, det vil vi ikke ha!

tusen hjertelig for super forklaring, i am now officially a smartass!
natta damer

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 02:30   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: En slags oppsummering

Hehe, det føles liksom litt sånn når spørsmålene kommer i maskingeværfart
Nei, jeg har bare nettleseren oppe hele tiden, sånn at det ser ut som jeg bor her Glemte å stille den tilbake sånn at man ikke ser om jeg er pålogga, like greit når det ser ut som jeg er her hele tiden

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 16:17   #15
Paradis-Oscar
Medlem
 
Paradis-Oscar sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 252
Paradis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlysParadis-Oscar er et fyrlys

Sv: En slags oppsummering

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kroppen skiller ut kortisol når du stresser, og det stimulerer til produksjon av glukose, og setter dermed i gang fettlagring, noe du ikke vil.



*notere og henge på kjøleskapet og få tak i en meditasjons-CD*

...skal jeg ta med en til deg i samme slengen, Momsa?

__________________
Poscar = hunnkjønn ;-)
Paradis-Oscar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon & Ren mat Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 16:19   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: En slags oppsummering

Et godt eksempel her!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 00:28   #17
Flisa
Medlem
 
Flisa sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Innlegg: 75
Flisa er på en erverdig vei

Sv: En slags oppsummering

Så utrolig flink du er momsa :-)
Jeg har ikke holdt igjennom sommeren, så de 2 kiloene som gikk av før ferien, de er kommet på igjen. Men nå skal jeg jobbe virkelig hardt for å gå ned de igjen og mange cm.

Lykke til videre!!

__________________
Hilsen Flisa



Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 15:32   #18
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: En slags oppsummering

Opprinnelig lagt inn av Paradis-Oscar, her.



*notere og henge på kjøleskapet og få tak i en meditasjons-CD*

...skal jeg ta med en til deg i samme slengen, Momsa?

hahahaha! you do that!

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 15:59   #19
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: En slags oppsummering

Godt du ser forskjell i cm, og du har da gått ned i vekt også! Og, man leser jo ofte om de som går ned veldig mye i starten, men det kan jo ha sammenheng med hvor mye man har å ta av også!

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 16:11   #20
medas
Seniormedlem
 
medas sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.388
medas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt likt

Sv: En slags oppsummering

Nå har jeg sitti og lest og smilt her Det er jo supert at du går ned i cm. Det er jo det vi vil? Vekta betyr egentlig så lite. Og som photobscura sier så er det bare ta livet med ro Jeg surra fælt en periode og tenkte jeg heller skulle prøve generell lavkarbo, men plutselig var jeg i ketose helt uten å mene det, hehe. Man trenger ikke telle karbene slavisk, så lenge du vet hva du får i deg sånn ca Tror dette kommer til å gå kjempebra jeg

__________________
medas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En slags pølsegrateng :) Seigdama Middag 13 05-01-11 19:41
Hva slags trening? monki Generell diskusjon 1 04-07-07 13:55
Hva slags kur passer best? Feline Spørsmål og svar 11 02-02-06 10:17
Hva slags dyr? nalana Livets lyse side 30 30-10-04 19:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no