Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvilken trim skal jeg velge?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-08, 22:58   #1
*lilje*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 49
Innlegg: 38
*lilje* er på en erverdig vei

Hvilken trim skal jeg velge?

Jeg MÅ finne en trimform å starte opp med. Både pga vekt, men mest for helsa generelt.
Problemet er at jeg IKKE liker å trimme.

Er absolutt ikke en lat person, men har lett for å gi opp når det butter i mot på treningsfronten. Og så syns jeg det er kjedelig.
Trenger gode gode tips nå, til hva som er gøy.
Skulle ønske jeg kunne jogget. 15 min jogging høres kjapt og greit ut. Men det er ikke aktuelt. Bekkenet tåler det ikke, og det gjør dritvondt i pupper og flesk når det hopper opp og ned
Svømming er også uaktuelt pga bekken.
Trimsykkel er gørrkjedelig OG man får vondt i hekken.

SNU meg kjære trim damer
Hva gjør dere?

*lilje* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 23:03   #2
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

JEG trener styrke på sats og syns det er helt all right. Varier med alle apparatene og du kan presse deg selv akkurat som du vil. Og så har de mange forskjellige kondisjonsapparater der. Anbefales !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 23:03   #3
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Pilates? Yoga?

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 23:08   #4
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Kondisjonstrening på ellipseapparat (sliter ikke like mye på kroppen som jogging eller tredemølle) og styrketrening kanskje?

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 23:15   #5
*lilje*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 49
Innlegg: 38
*lilje* er på en erverdig vei

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Jeg har en leddsykdom og sliter med bekken. Så jeg trener og får behandling hos manuell terapaut 2 ganger i uken + at jeg gjør styrkeøvelser for rygg hver dag hjemme.

Jeg trenger altså litt kondis trening. Har tenkt på helsestudio, bare det å få komme seg vekk litt og trene og dusje i ro og fred

*lilje* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 23:16   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Gå raske turer.

Rockering

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-10-08, 23:38   #7
*lilje*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Alder: 49
Innlegg: 38
*lilje* er på en erverdig vei

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Gå raske turer.

Rockering


Som begge er veldig vanskelig med dårlig bekken

*lilje* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 02:16   #8
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Jeg hater egentlig trening, og var nokså redd da jeg skulle begynne. Det var nok litt tungt de første turene.

Men nå sykler jeg ca en mil stadig vekk - uten problemer. Prater med venninner på mobilen/hører radio m øreplugg/fin musikk på ipoden underveis. Sykler til et spesielt punkt, der jeg tar et bilde som "bevis" på at jeg har vært der.

Kjøpte ekstra bredt sete til sykkelen min for å sitte mer komfortabelt, kan det være noe for deg òg?

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 08:37   #9
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Jeg har prøvd mange forskjellige apparater og sånt, prøvetimer på treningsstudio og trimrom på hoteller. Du kan jo se om du finner noe som tiltaler deg på den måten. Er så ergelig å kaste bort penger på noe en ikke bruker. Jeg sparer til romaskin for øyeblikket, det er visst det som er mest effektivt. Og så tiltaler det meg å sitte på baken når jeg trener, blir ikke så mye som rister da. Du kan jo også prøve pilates, kan gjøres hjemme på stuegulvet og det strammer opp muskulaturen i bekken og mage/rygg, og det letter jo overgangen til mer actionpreget trim.
.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 10:30   #10
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Når jeg tenker etter har jeg faktisk en pilates ball her hjemme. Kanskje jeg skal få den pumpet opp igjen snart?

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 11:27   #11
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Er du medlem av treningsstudio? Da er det jo bare å prøve seg fram med forskjellige timer! De har mange som ikke er sånn hopp og sprett. Kjenner godt til det med smerte i mage og pupper når det disser som verst ... Men jeg vil likevel framheve sykkel som glimrende. Det er ikke så kjedelig, og det gjør bare vondt i rompa de første gangene. Og hvis du er med på en spinningtime er du nødt til å fullføre timen, på en måte. Er jo litt pinlig å gå midt i økta Og uansett kan du følge ditt eget tempo, bare kjøre så hardt som du klarer.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 13:06   #12
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Anitra, her.

Når jeg tenker etter har jeg faktisk en pilates ball her hjemme. Kanskje jeg skal få den pumpet opp igjen snart?

Jeg prøver å ikke tenke etter, for jeg har både pilatesball, trimsykkel, slynge, vekter mm. som er medlemmer i "støvete treningsapparaters forening" …

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 14:20   #13
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Hehe, den kategorien faller nok min pilatesball i også

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 16:26   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av JenJen, her.

Kondisjonstrening på ellipseapparat (sliter ikke like mye på kroppen som jogging eller tredemølle) og styrketrening kanskje?

Ellipseapperat er genialt. Bekkenet mitt har ikke problemer med det så lenge "pedalene" sitter tett inntil hverandre. Noen av dem har drivverket i midten av "pedalene". Da kommer beina mine for langt fra hverandre og bekkenet protesterer.
I tillegg får man jo mosjonert armene litt om man tåler den bevegelsen.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 17:52   #15
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

La deg inspirere av denne treningsvideoen. Den er bare fantastisk. http://forum.lavkarbo.no/showthread....tarte+med+turn

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 20:54   #16
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

La deg inspirere av denne treningsvideoen. Den er bare fantastisk. http://forum.lavkarbo.no/showthread....tarte+med+turn

Å herregud. Denne er kostelig. Jeg har tårevått ansikt og vondt i magen. Denne skal sendes til min godt voksne turnvenninne. Takk, Pearl.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 21:38   #17
vilya
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 38
vilya er på en erverdig vei

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Min favoritt blandt treningsapparatene er også elipsemaskin.

Da jeg meldte meg inn i Sats hadde jeg en gratis veiledningstime hos en fysioterapaut, som satt opp et program som passet for meg og det jeg ville oppnå, og anbefalte ulike treningsformer for meg.

Jeg liker godt timene på treningssenterene, blir eksta motivert av musikken og instruktørene som pusher på! Synd Sats har blitt for dyrt for meg nå

vilya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 11:13   #18
Sari
Juniormedlem
 
Sari sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 23
Sari er på en erverdig vei

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Jeg trener styrke fellestimer (Bodypump) 2 ganger i uka; jeg har slitt med bekkenløsning gjennom og etter 2 svangerskap, og kan vel med hånden på hjertet si at dette er blitt MYE bedre etter at jeg begynte med styrketrening igjen. Kombinerer styrketrening med danceaerobic og steptimer samt at jeg går 3-4 korte/lengre turer i uka.

Det er alltid hardt å komme igang med treningen, ikke så kult heller å tråkke inn på treningsstudio de 4-5 første gangene fordi man føler seg så ufresh og dårlig på alle apparater. Snakk med en treningsveileder og finn ut hva som passer deg, kanskje du har mulighet til å trene tidlig morgen eller formiddag eller evt. sent om kvelden hvor senteret ikke er stappfullt av folk; snakker av erfaring her ... Vet ikke om dette er en sperre for deg, men vet det er det for mange. Nå har jeg kommer over bøygen og det bryr meg midt i... hvor pene og veltrente alle andre er. Jeg merker stor fremgang hos meg selv og det er det viktigste.

Alternative treningsformer kan jo være å låne "naboens hund", småturer i skog og mark, stepmaskin hjemme i stua etc.

Men jeg anbefaler å være med på organisert trening, har så god erfaring med dette selv (kontra hjemmetrening).

Lykke til!

__________________


Sari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/ketolyse - der omkring.. Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 23:09   #19
YvonneP
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 10
YvonneP er på en erverdig vei

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Svømming er jo perfekt for vondt bekken. Man blir jo "vektløs" i vannet.
Min lege og min fysioterapeut anbefalte dette da jeg sleit veldig med bekkenløsning under og etter svangerskap.
Man belaster jo ingenting i vann. Rart.

YvonneP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter etter rett "diett" Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 03:40   #20
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Jeg danser en del jeg da. Så bruker jeg rockering.
Blitt litt dårlig med trening i det siste. Hender jeg får styret meg til treningstudio. Men jeg blir så dårlig av og trene for mye osv. Så det nøyer seg med det hjemme. Og gå turer. Nå kan jeg begynne og sykle igjen.

Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 10:53   #21
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av YvonneP, her.

Svømming er jo perfekt for vondt bekken. Man blir jo "vektløs" i vannet.
Min lege og min fysioterapeut anbefalte dette da jeg sleit veldig med bekkenløsning under og etter svangerskap.
Man belaster jo ingenting i vann. Rart.

Skal love deg at bevegelsene i seg selv er mer enn nok for å få vondt i bekkenet, har ikke noe med belastningen å gjøre!
Jeg er ikke sterk nok til å sparke opp og ned og vanlige svømmebevegelser stopper seg selv fordi det gjør alt for vondt!
Så svømming er ut med vondt bekken!

Hadde basseng- trening da jeg hadde bekkenløsning under svangerskap. Det var noe helt annet enn svømming og gikk greit! Vanlig svømming går ikke! Selv 11 år etter siste svangerskap!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 20:54   #22
Lenel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 40
Lenel er på en erverdig vei

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Opprinnelig lagt inn av YvonneP, her.

Svømming er jo perfekt for vondt bekken. Man blir jo "vektløs" i vannet.
Min lege og min fysioterapeut anbefalte dette da jeg sleit veldig med bekkenløsning under og etter svangerskap.
Man belaster jo ingenting i vann. Rart.

Stemmer ikke. Har aldri hatt så vondt i bekkenet som da jeg var i syden og svømte i basseng hver dag..
Man skal ikke gjøre svømmebevegelsene med beina, men kan svømme som ei bikkje, hehe, med bare armene feks..

__________________




Start: 07.04.10
Første delmål: -10 kg
Skal ned ca 28kg
Lenel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 22:21   #23
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Støtter tidligere forslag om spinning. Ergometersykkel er PYTONGRUSOMTKJEDELIG! Spinning kan ikke sammenlignes, og en ekstra motivasjon er at man merker resultater veldig fort, etter 3-4 ganger kjenner man stor forskjell. Lett og bli avhengig.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 22:53   #24
stirol
Nytt Medlem
 
stirol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6
stirol er på en erverdig vei

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Jeg klarer ikke treningsstudio, vet ikke hvorfor men jeg bare takler det ikke..
Derfor har jeg pilatesball med instruksjonsdvd, rockering, hoppetau og manualer hjemme og får trent allsidig med dette Ellers går jeg til og fra jobben hver dag og litt turer utenom

__________________


stirol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 23:05   #25
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken trim skal jeg velge?

Med mine hofter kan jeg bare glemme alle former for sykling, ergometer eller spinning. Selv disse sitte/liggesyklene har for vonde seter.
Skal jeg på en ellipsemaskin, må det være en med pedalene ved siden av hverandre. De med drivverket mellom pedalene tar knekken på bekkenet mitt etter få minutter!

Tror vel det aller viktigste er å finne noe man syns er litt gøy, som man orker holde på med over lengre tid!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken diett skal jeg velge? rsnblaa Spørsmål og svar 3 04-08-07 23:18
Hva skal jeg velge? *anne* Spørsmål og svar 4 13-05-07 17:40
Hvilken olje skal jeg velge? Mambo Spørsmål og svar 5 26-02-06 21:18
Hvilken kur skal jeg velge. andersdupp Spørsmål og svar 11 06-01-06 21:45
Åssen bestemme hvilken kur man skal velge da? litajenta Lavkarbo generelt 5 04-06-04 21:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no