Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Klassisk gløgg

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-12-04, 00:06   #1
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Klassisk gløgg



KLASSISK GLØGG


(6 glass)


1 flaske kraftig rødvin (helst fra Rhone i Frankrike eller Navarra i Spania

2 kanelstenger

4 hele kapsler kardemomme

2 hele nellik

1 dl rosiner

1 dl mandelspon

2-3 ss brunt rørsukker


Hell 1 dl vin i en kjele, og tilsett kanel, kardemomme og nellik. Kok opp og la det småputre under lokk i ½ time. La det trekke natten over i kjøleskapet. Dagen etter varmes resten av vinen opp til ca 60 grader sammen med vinen fra kjøleskapet (sil krydderne først). Tilsett rosiner og mandelspon, og smak til med rørsukker.


(fra bladet ”I Form”)

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 07-12-04, 00:37   #2
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Vet du sånn ca hvor mange karbohydrater det er i denne gløggen?
Har lurt litt på hva jeg skal drikke som kos istedenfor gløgg på julaften (litt trist om jeg ikke kan drikke gløgg ja)

__________________
Folk som sier de sover som et barn, er som regel barnløse

Delmål:


Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 07-12-04, 00:44   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Nei, det vet jeg ikke... men det er 2 karber i 115 ml rødvin... Lønner seg vel å ikke spise rosinene. Bortsett fra dem, rødvinen og mandlene er det ikke karber

...ja, du må jo ikke ha sukker i da selvsagt

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 11:55   #4
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Klassisk gløgg

hm ..... er dette en lavkarbo gløgg ?? jeg veit det finnes te- gløgg ..... altså te med gløgg smak men det er i sånn løsvekt så sikkert med sukker..

men altså gløgg er en del av jula for meg så nå må jeg finne en erstatning ... med andre ord jeg trenger litt hjelp !!! *som vanlig*

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 12:13   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Klassisk gløgg

nå satser jeg alt på et bra svar her , ser tråden er kommmet inn i varmen i 2005 juletråden

flinke guro ordner opp

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 12:24   #6
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Klassisk gløgg

hmm hva er det egentlig du lurer på da? Om du tar bort rosinene og søter med noe annet så er det vel ikke så verst lavkarbo eller?

Man kan kjøpe ferdigblandet gløggkrydder på apoteket, for enkelhetsskyld. Og krydder er jo bare sundt, masse antiosidanter, helt spesielt i nellik. Men noe må du ha som base, noe å krydre. Vanlig solbæresirupp er jo utelukket. Klassisk brygget på rødvin som her er jo veldig bra. Ellers kan du bruke eple juice (lys gløgg), men det blir jo litt mer karbo igjen. Ja så finnes det sikkert julete som du nevner, som smaker av gløggkrydder ...

Er dette svar eller?

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 12:58   #7
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Klassisk gløgg

Opprinnelig lagt inn av guro

hmm hva er det egentlig du lurer på da? Om du tar bort rosinene og søter med noe annet så er det vel ikke så verst lavkarbo eller?

Man kan kjøpe ferdigblandet gløggkrydder på apoteket, for enkelhetsskyld. Og krydder er jo bare sundt, masse antiosidanter, helt spesielt i nellik. Men noe må du ha som base, noe å krydre. Vanlig solbæresirupp er jo utelukket. Klassisk brygget på rødvin som her er jo veldig bra. Ellers kan du bruke eple juice (lys gløgg), men det blir jo litt mer karbo igjen. Ja så finnes det sikkert julete som du nevner, som smaker av gløggkrydder ...

Er dette svar eller?

ja det er et kjempe bra svar !! men jeg vil ikke bruke vin ..... ikke helt min stil men det med krydder fra apoteket var jo kjempe lurt

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 13:25   #8
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Klassisk gløgg

Opprinnelig lagt inn av nøtta

ja det er et kjempe bra svar !! men jeg vil ikke bruke vin ..... ikke helt min stil men det med krydder fra apoteket var jo kjempe lurt

Alkoholfri vin? Sukkerfri solbærsaft?

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 13:34   #9
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Klassisk gløgg

Gleder meg til gløgg, jeg

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 04-11-05, 14:31   #10
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Klassisk gløgg

Opprinnelig lagt inn av guro

Alkoholfri vin? Sukkerfri solbærsaft?

sukkerfri solbærsaft ja den var lur

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 22-12-05, 14:31   #11
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill

Sv: Klassisk gløgg

Opprinnelig lagt inn av Scilla



KLASSISK GLØGG


(6 glass)


1 flaske kraftig rødvin (helst fra Rhone i Frankrike eller Navarra i Spania

2 kanelstenger

4 hele kapsler kardemomme

2 hele nellik

1 dl rosiner

1 dl mandelspon

2-3 ss brunt rørsukker


Hell 1 dl vin i en kjele, og tilsett kanel, kardemomme og nellik. Kok opp og la det småputre under lokk i ½ time. La det trekke natten over i kjøleskapet. Dagen etter varmes resten av vinen opp til ca 60 grader sammen med vinen fra kjøleskapet (sil krydderne først). Tilsett rosiner og mandelspon, og smak til med rørsukker.


(fra bladet ”I Form”)

Hvor får man kjøpt kapsler med kardemomme og kanelstang? Supermarkeder? Helsekost?

__________________

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Gammel 22-12-05, 17:06   #12
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Klassisk gløgg

Opprinnelig lagt inn av Tricky

Hvor får man kjøpt kapsler med kardemomme og kanelstang? Supermarkeder? Helsekost?

Meny, Coop, invandrerforetninger etc. Det er snakk om hele krydder, ikke noe kunstige kapsler.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 22-12-05, 20:31   #13
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill

Sv: Klassisk gløgg

Opprinnelig lagt inn av guro

Meny, Coop, invandrerforetninger etc. Det er snakk om hele krydder, ikke noe kunstige kapsler.

Hmm. Var på ica og Helgø i dag og ingen av dem hadde hverken hel kardemomme eller kanelstang. Rart altså. Får prøve meg på en innvandrerbutikk ja.

__________________

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Gammel 22-12-05, 22:51   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Klassisk gløgg

Opprinnelig lagt inn av Tricky

Hmm. Var på ica og Helgø i dag og ingen av dem hadde hverken hel kardemomme eller kanelstang. Rart altså. Får prøve meg på en innvandrerbutikk ja.

De pleier å ha på Helgø. Jeg kjøpte der for et par uker siden. I den trådkurvhylla på enden av reolen der alle krydderne er. Det har de masse kryddere i store poser. Når du står med ryggen mot trådkurven ser du rett mot hjørnet med alle vaskemidlene.... Har du sett der, eller så du bare på lengdesiden av reolen ???

Har også sett at de har hatt det i Grønnsaksbua bak OBS på Mariero og Grønnsaksbua rett overfor Reinskau på Tasta. Om de ikke har det der kan du sjekke Middelthon når du først er der ute !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-12-05, 23:05   #15
Tricky
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Innlegg: 267
Tricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snillTricky er virkelig snill

Sv: Klassisk gløgg

Opprinnelig lagt inn av Nille

De pleier å ha på Helgø. Jeg kjøpte der for et par uker siden. I den trådkurvhylla på enden av reolen der alle krydderne er. Det har de masse kryddere i store poser. Når du står med ryggen mot trådkurven ser du rett mot hjørnet med alle vaskemidlene.... Har du sett der, eller så du bare på lengdesiden av reolen ???

Har også sett at de har hatt det i Grønnsaksbua bak OBS på Mariero og Grønnsaksbua rett overfor Reinskau på Tasta. Om de ikke har det der kan du sjekke Middelthon når du først er der ute !

Takker! Will do

__________________

Tricky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ren mat Svar med sitat
Gammel 11-01-06, 20:31   #16
gutt12
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Klassisk gløgg

Chuck norris liker gløgg!

en til fakta om chuck:

Chuck norris mista møydommen før sin far.

  Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 17:24   #17
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Klassisk gløgg

(A propos forumtroll )

Trekker opp denne igjen jeg, den er kjempegod! Man kan selvsagt erstatte rørsukker med søtstoff etter eget forgodtbefinnende og regulere mengden etter hva man liker.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 17:48   #18
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Klassisk gløgg

Mmmmmm. Gløgg <3

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lys gløgg guro Smoothies / drikke 6 13-10-04 22:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no