Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

5 uker - 5 kg

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-14, 14:58   #1
Lotte31
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Alder: 41
Innlegg: 2
Lotte31 er på en erverdig vei

5 uker - 5 kg

Hei!
Jeg trenger hjelp fra dere dyktige jenter og gutter.

Jeg har plutselig blitt nesten 72 kg og er 170 cm høy (etter to tette graviditeter, siste fødsel i mars). Min trivselsvekt ligger godt under dette. Hovedsakelig legger fettet seg over mage og rygg.

Jeg ønsker I DAG og starte på en diett som så kjapt som mulig får mest mulig fjernet dette overflødige.

Kan noen hjelpe meg med gode tips og f.eks på dagsmeny/linker til ukesmenyer? Jeg har stor kapasitet til trening.

Jeg skal til New York første uken i desember og ønsker å ha dette som et mål på kalenderen for å i alle fall ha 5 kg mindre på vekten. Hvor stort vekttap er det realistisk å tenke seg?

Takk for alle små og store svar!

Lotte31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert.. Svar med sitat
Gammel 24-10-14, 15:26   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: 5 uker - 5 kg

Man kan tenke seg hva som helst, men hva som faktisk skjer er noe helt annet!

Når det er sagt så trenger ikke 5 kg på 5 uker være så urealistisk. Kutt ut alt med mel og sukker i, samt poteter/ris/pasta og rotgrønnsaker. Spis kjøtt, mye grønnsaker av de som vokser over bakken minus mais, mer fett enn du er vant til etc. Mye egg er også bra. Om du bruker 2 uker eller 20 uker på å nå målet er det egentlig kroppen din som bestemmer, ikke hodet ditt. Men å være på rett vei, det er det viktige.

Når det er sagt så ville jeg ikek tatt omstillingen til lavkarbo kun for å miste 5 kilo og så gå tilbake til "vanlig" mat igjen. Er det kun snakk om kortsiktig effekt ville jeg heller ha valgt lavkalori. Kroppen har det bedre på lavkarbo, men ikke for kun fem uker. Dessuten merkes omstillingen godt på kroppen de første ukene for å si det slik...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 24-10-14, 16:00   #3
Lotte31
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2014
Alder: 41
Innlegg: 2
Lotte31 er på en erverdig vei

Sv: 5 uker - 5 kg

Takk for svar!
Jeg tenker nok lavkarbo fremover også. Av forskjellige årsaker, passer den livsstilen meg veldig bra.

Lotte31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av hvert.. Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 16:04   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 5 uker - 5 kg

Kan du fortelle litt om det kostholdet du har i dag? Det kan være til hjelp. For mange er det veldig ok å ta ting ut av kosten gradvis. Man begynner kanskje med de mest sukkerholdige matvarene, som godteri og brus, så går man over til å kutte ut pasta, brød, og så etterhvert rotgrønnsaker, samtidig som man øker litt på fetere og renere matvarer. Andre igjen skifter over natta. Om du i dag spiser mye sukker og stivelse, er det i grunn snillest for kroppen å ta det litt gradvis.
Det har litt å si om du ønsker å gå for en moderat type lavkarbo, altså fra 50/70-150 gram karbohydrater om dagen, og moderat med fett, eller et ketogent kosthold - det vil si fra 30-50 gram karbohydrater om dagen eller mindre, og mer liberale mengder fett. Det er veldig forskjellig hvordan en enkelt kropp responderer på den enkelte diett. Mange vil si at ketose er det mest effektive, mens andre igjen ikke opplever dette. Særlig når man alt er så og si normalvektig, som du jo faktisk er, hender det at ketose ikke er en mirakelkur, men at det gir større effekt når man har en betydelig overvekt. Mange igjen opplever at de må passe litt på kaloriinntaket når spiser moderat lavkarbo for å gå ned i vekt, eller når de er nærme målvekten. Selv vil jeg si at valget er høyst personlig, og situasjonsavhengig, og noe som jeg anser som veldig viktig er å se på hvilke mål man har, og hva man kan leve med på sikt.
Personlig forektrekker jeg å leve ketogent med et tilnærmet steinalder/paleo-kosthold. Ikke minst det å har "næringsvett", hvilket for meg vil si at jeg stort sett kun spiser av næringsbehov, hvilket betyr at jeg mot normalt ikke småspiser eller snacker, men spiser når jeg er sulten, til jeg er passe mett. Det har fått meg normalvektig, men så hadde jeg et annet utgangspunkt enn deg.

Det er veldig positivt at du ønsker å ha dette som livsstil på sikt! Det beste rådet jeg kan gi deg er å lese deg opp, og ha et visst grunnlag for å vite hvordan du skal gå frem. Bøker av både Fedon, Hexeberg, Andersen (Ketolyse), for ikke å snakke om Lutz og Atkins skal være tilgjengelig både i bokhandler og på biblioteket. Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-10-14, 22:28   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 5 uker - 5 kg

Å tenke at man MÅ ned x antall kg på kortes tl mulig tid er den sikreste måten å ikke gå ned noe som helst på...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned 10 kg på under 7 uker! Supah Livets lyse side 42 24-06-11 21:14
2 uker på OE, opp 4 kg Chantelle Lavkarbo generelt 5 24-04-09 10:40
4 uker, hva nå? aggie Ketolysekuren 5 12-03-08 16:48
0,5 kg på 2 uker Mayella Ketolysekuren 21 14-12-07 11:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no