Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Lavkarbobrødet mitt er borte

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-13, 12:59   #1
knuttien
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Nesodden
Innlegg: 36
knuttien er på en erverdig vei

Lavkarbobrødet mitt er borte

Er på vedlikehold og har lenge elsket Meny&Kiwi sitt "sunt og grovt - fiber" - brød i lilla pose.

Kjempegodt på smak og bare 22 gram karbo per 100 gram. Til og med resten av familien som ikke er på lavkarbo elsker det brødet..

Og i dag var sjokket derfor stort når Meny sa at leverandøren hadde byttet ut "sunt og grovt"-serien med noen andre alternative brød. Og jeg sjekket med Kiwi og det var det samme der. Og ingen av "alternativene" som var kommet istedenfor egner seg som lavkarbobrød... æsj.. frustrerende!

Hver gang jeg blir glad i nye produkter, forsvinner de brått igjen..

Måtte bare lufte min frustrasjon... da blir det "Fiber&Frø" fra Rema som ligger på samme karboinnhold men smaker på langt nær like godt... kjipt..

Er det andre som liker det brødet her inne? Så skriv gjerne en epost til post@din-baker.no og uttrykk din misnøye med at brødet er borte... Det var det første jeg gjorde når jeg kom hjem fra butikken... Takk.

knuttien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 19:38   #2
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbobrødet mitt er borte. :(

Fiber&frø er vel coop som har? Rema har fedon sitt brød... Jeg liker best ingers lavkarbobrød.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 20:53   #3
Engelen
Medlem
 
Engelen sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør Norge
Alder: 55
Innlegg: 124
Engelen er ny på veien

Sv: Lavkarbobrødet mitt er borte :(

Rimi har et lavkarbobrød fra Norgesbakeriet.

Det har 6-7 kh pr. 100 gram og smaker veldig godt.

__________________





Engelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 21:55   #4
knuttien
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Nesodden
Innlegg: 36
knuttien er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrødet mitt er borte :(

Opprinnelig lagt inn av Engelen, her.

Rimi har et lavkarbobrød fra Norgesbakeriet.

Det har 6-7 kh pr. 100 gram og smaker veldig godt.

Åja, det har jeg ikke hørt om. Må teste!
(før det forsvinner det også etterhvert sikkert..)

knuttien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 21:56   #5
knuttien
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Nesodden
Innlegg: 36
knuttien er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrødet mitt er borte. :(

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Fiber&frø er vel coop som har? Rema har fedon sitt brød... Jeg liker best ingers lavkarbobrød.

aha, stemmer. Jeg har vel kjøpt det på Prix ja. Handler på så mange butikker at jeg går litt i surr. Jeg har prøvd Ingers lavkarbobrød noen ganger, og synes det koster mest og smaker lite godt... dessverre..

knuttien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 19:39   #6
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbobrødet mitt er borte

Rimi sitt er fullt a soya, men det er godt da.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 22:16   #7
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbobrødet mitt er borte :(

Opprinnelig lagt inn av knuttien, her.

Åja, det har jeg ikke hørt om. Må teste!
(før det forsvinner det også etterhvert sikkert..)

Veldig godt,og selges ut på 1 2 3 her som jeg bor.:

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 09:41   #8
IngerA
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 2
IngerA er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrødet mitt er borte

Hei!

Jeg spiser Ezekielbrød. Alle Menybutikker har det, eller kan ta det inn om de får spørsmål om det. Dette brødet er frossent og finnes i frysedisken hvor de oppevarer andre brødvarer i samme kategori (allergikermat osv). Det er også noen helsekostbutikker som har det inne, og samme der- har de ikke brødet kan man spørre om de kan ta det inn. Men da kan det variere i pris, så vær obs på det. Jeg betaler 44,90 for ett brød i min lokale Menybutikk, og der tar de inn brød som bare er halvstekt. Da kan jeg selv velge om jeg vil steke det i 20 min ekstra i stekovnen og få nystekt brød til hele familien, eller jeg bare putter skivene i brødristeren ettersom hvor mye jeg trenger. Andre Menybutikker og Helsekostbutikker selger ferdigstekte brød.
Jeg kan anbefale dette på det sterkeste, også for allergikere fordi brødet er laget på bl.a. spirer, spelt og bønner, og har lite gjær. Det er litt dyrt, men metter ganske bra synes jeg og er absolutt værdt pengene!

Lykke til Hilsen Inger

IngerA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 09:56   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrødet mitt er borte

I følge det jeg kan se inneholder ezekielbrød rundt 45g karbo/100g. I grunn like mye som vanlig brød. Ville i allefall vært forsiktig med det, men jeg spiser ikke brød i det hele tatt i grunn( jo et og annet rundstykke av mandler og frø en gang i måneden eller sjeldnere).
Men brødet har kanskje lav GI pga en del bønner?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 11:59   #10
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrødet mitt er borte

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

I følge det jeg kan se inneholder ezekielbrød rundt 45g karbo/100g. I grunn like mye som vanlig brød. Ville i allefall vært forsiktig med det, men jeg spiser ikke brød i det hele tatt i grunn( jo et og annet rundstykke av mandler og frø en gang i måneden eller sjeldnere).
Men brødet har kanskje lav GI pga en del bønner?


Det har en del kh, men påvirker ihvertfall ikke mitt blodsukker i den grad som tilsvarende varer gjør. Dessuten er det veldig mettende og jeg klarer meg fint med en skive og godt med f.eks makrell i tomat som et måltid. Det er absolutt et alternativ så sant man ikke er på strikt lavkarbo.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 19:25   #11
IngerA
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 2
IngerA er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrødet mitt er borte

Det kan godt hende at det er for mye KH hvis man er strikt lavkarbo. Jeg ble anbefalt det brødet av en ernæringsfysiolog, som hjalp meg med å finne bedre alternativer i kosten (også fordi jeg har endel allergier og intollerans), og på samme måte som Lillemy71 sier, så påvirker dette brødet mitt blodsukkernivå i liten grad, noe som er viktig for meg i min diett/livsstil Jeg er ihvertfall kjempefornøyd

IngerA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-13, 20:17   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrødet mitt er borte

Opprinnelig lagt inn av IngerA, her.

Det kan godt hende at det er for mye KH hvis man er strikt lavkarbo. Jeg ble anbefalt det brødet av en ernæringsfysiolog, som hjalp meg med å finne bedre alternativer i kosten (også fordi jeg har endel allergier og intollerans), og på samme måte som Lillemy71 sier, så påvirker dette brødet mitt blodsukkernivå i liten grad, noe som er viktig for meg i min diett/livsstil Jeg er ihvertfall kjempefornøyd

Jeg tenkte nok mest på at Knutien skrev at brødet med bare 22g karbo/100g var bort, og at forskjellen opp til 45g var litt mye. Tviler IKKE på at du har funnet et brød som passer deg altså. Ei heller at Ezekielbrød kan gå inn under kategorien lavkarbo( som jo er helt opp til 150g karbo om dagen).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 18:31   #13
knuttien
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Nesodden
Innlegg: 36
knuttien er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrødet mitt er borte

Da har jeg endelig fått testet Rimi sitt lavkarbobrød om engelen (og andre) anbefalte! Det blir det nye lavkarbobrødet her i huset. Og med så lite som 2,5 karber per skive er det jo til og med mindre enn en skive av fibberrik.

Så det kan jeg jo til og med spise et par skiver av når jeg ligger på under 20karber om dagen. Meget bra!

knuttien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Å spise borte ulrikkeaskelien Lavkarbo generelt 19 22-05-12 17:01
Pålegg på lavkarbobrødet Retina Frokost og kveldsmat 5 08-10-11 23:32
De første 10 kg er borte tattoogl Lavkarbo generelt 11 23-03-11 19:07
Noen som har prøvd dette lavkarbobrødet? Tiki Spørsmål og svar 4 17-01-11 20:49
Dette er absolutt det beste lavkarbobrødet jeg har smakt i hele mitt liv! Iset Lavkarbo generelt 59 27-06-06 23:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no