Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva gjør saltstenger så grusomme på karbene?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-09-13, 14:29   #1
Bonjævel
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 60
Bonjævel er ny på veien

Hva gjør saltstenger så grusomme på karbene?

I min latskap og lyst kjøpte jeg saltstenger i går, uten å lese på innholdsfortegnelsen. Spiste sikkert 100 gram og skjønte ikke i dag morges hvorfor magen var blitt så pløsete. Når jeg så leser på pakken ser jeg at det står 75 g karber pr 100 g. Og jeg hadde ikke så mye igjen i går kveld å gå på. Er det hvetemelet som gjør saltstenger så grusomme på lavkarbo?

Bonjævel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og fokus på proteinkost Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 14:37   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør saltstenger så grusomme på karbene?

Hvetemelet ja. Jeg er overrasket over at de ikke inneholder mer enn 75g!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 14:40   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør saltstenger så grusomme på karbene?

Hvetemel har vel aldri vært akkurat anbefalt på lavkarbokost da.. Ikke rart det er mye karber, det er jo rent sukker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 16:08   #4
Nuttidamen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Brøttum
Innlegg: 6
Nuttidamen er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør saltstenger så grusomme på karbene?

Kan hende jeg har misforstått,me jeg tenker det er lov å kose seg en gangi blant, om man begrenser seg til en gang i blandt.....
Og skal ikke jeg ha lov å gå berserk i karber en gang i blandt så kommer jeg ikke til å holde ut, for jeg er et kakemonster,,,,
Og min filosofi er at de gangene man sjeier ut så er man fartisk med på å ungå deprivasjon om man elers er sund og frisk........

Så heg spiser eplepai nå med karber i bøtter og spann

Nuttidamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blir vell egendefinert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 16:19   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør saltstenger så grusomme på karbene?

Opprinnelig lagt inn av Nuttidamen, her.

Kan hende jeg har misforstått,me jeg tenker det er lov å kose seg en gangi blant, om man begrenser seg til en gang i blandt.....
Og skal ikke jeg ha lov å gå berserk i karber en gang i blandt så kommer jeg ikke til å holde ut, for jeg er et kakemonster,,,,
Og min filosofi er at de gangene man sjeier ut så er man fartisk med på å ungå deprivasjon om man elers er sund og frisk........

Så heg spiser eplepai nå med karber i bøtter og spann

Det bestemmer man helt selv!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 17:00   #6
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Hva gjør saltstenger så grusomme på karbene?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvetemelet ja. Jeg er overrasket over at de ikke inneholder mer enn 75g!

i ren hvetemel er det jo "bare" 64 gr karbo så derfor blir det ikke så mye mer i en ferdig vare

Opprinnelig lagt inn av Nuttidamen, her.

Kan hende jeg har misforstått,me jeg tenker det er lov å kose seg en gangi blant, om man begrenser seg til en gang i blandt.....
Og skal ikke jeg ha lov å gå berserk i karber en gang i blandt så kommer jeg ikke til å holde ut, for jeg er et kakemonster,,,,
Og min filosofi er at de gangene man sjeier ut så er man fartisk med på å ungå deprivasjon om man elers er sund og frisk........

Så heg spiser eplepai nå med karber i bøtter og spann

Man bestemmer jo selv om man vil ha noen utjeelser en gang i blant. Men så finnes det jo så mye fantastisk godt lavkarbobakst Jeg koser meg akkurat nå med eplemuffins etter Mat for sjelen sin oppskrift der de eneste få karber er faktisk fra epler og litt fra rømmen jeg hadde i røra. Så det gir sånn ca 1 g karbo per muffins/kakestykket. Og da kan man virkelig kose seg med det med god samvittighet. Godt for oss kakemonstrene

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 18:40   #7
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Hva gjør saltstenger så grusomme på karbene?

Opprinnelig lagt inn av Nuttidamen, her.

Kan hende jeg har misforstått,me jeg tenker det er lov å kose seg en gangi blant, om man begrenser seg til en gang i blandt.....
Og skal ikke jeg ha lov å gå berserk i karber en gang i blandt så kommer jeg ikke til å holde ut, for jeg er et kakemonster,,,,
Og min filosofi er at de gangene man sjeier ut så er man fartisk med på å ungå deprivasjon om man elers er sund og frisk........

Så heg spiser eplepai nå med karber i bøtter og spann

Handler vel ikke om å 'ha lov', du har da fri vilje Men, etter egen erfaring, tar det relativt lang tid å få tilbake en radig vektnegdang når man sprekker her og der. Dessuten mener jeg det er lite heldig å blande LCHF med skikkelige høykarbosprekker titt og ofte, ikke bare for vektnedgangen, men for kroppens generelle helse. Lær heller å lage gode lavkarboalternativer

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 22-09-13, 18:42   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør saltstenger så grusomme på karbene?

Og det er ofte det man er mest hekta på som man helst bør holde seg unna, for helsas skyld...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 10:27   #9
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 45
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg
Red face

Sv: Hva gjør saltstenger så grusomme på karbene?

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

i ren hvetemel er det jo "bare" 64 gr karbo så derfor blir det ikke så mye mer i en ferdig vare



Man bestemmer jo selv om man vil ha noen utjeelser en gang i blant. Men så finnes det jo så mye fantastisk godt lavkarbobakst Jeg koser meg akkurat nå med eplemuffins etter Mat for sjelen sin oppskrift der de eneste få karber er faktisk fra epler og litt fra rømmen jeg hadde i røra. Så det gir sånn ca 1 g karbo per muffins/kakestykket. Og da kan man virkelig kose seg med det med god samvittighet. Godt for oss kakemonstrene


Det fikk jeg lyst på. Kan du legge ut oppskrift?

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 28-09-13, 13:19   #10
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Hva gjør saltstenger så grusomme på karbene?

Ja heldigvis finnes det mye god lavkarbobakst!
I går lagde jeg cookies fra fristende lavkarbo sin blogg!
Fyyyyyy så gode de er<3

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-09-13, 11:31   #11
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Hva gjør saltstenger så grusomme på karbene?

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

Det fikk jeg lyst på. Kan du legge ut oppskrift?

Fant oppskrifta på bloggen til Mat for sjelen. Brukte bare et passelig stort eple som veide litt over 100 gr når kjærnen er tatt ut. Men skulle æ ha tatt norske eple ville det sikkert blitt et par stykker. http://sjelemat.blogspot.no/2013/09/...-og-kanel.html

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grusomme alt-mulig-vafler TanteGrusom79 Bakst 7 07-10-11 22:29
Øke karbene? Spinnerette Lavkarbo generelt 3 03-10-11 15:57
Er det viktig å fordele karbene? Hundedamen Ketolysekuren 6 29-01-11 23:28
Rabarbarasaft, hva skjer med karbene? BlueFairy Ketolysekuren 10 06-06-08 23:04
Fordelingen av karbene Fjonken Spørsmål og svar 1 10-02-06 12:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no