Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Fettspisere forbrenner MER fett ved trening...

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-07, 14:14   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Fettspisere forbrenner MER fett ved trening...

http://www.woman24.no/trim_og_fitness/article41407.ece

Sitat:

Målingene viste at gruppen med ekstremt lavt fettinntak, hadde betydelig lavere andel fettforbrenning under trening sammenlignet med de som hadde et høyere fettinntak.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 15:17   #2
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Fettspisere forbrenner MER fett ved trening...

Det er ikke så rart det fordi de som spiser mye fett mister også masse fett uten å trene. De kunne sammenlignet dette uten trening også og resultatet hadde vært det samme.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 17:54   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fettspisere forbrenner MER fett ved trening...

I tillegg har vel de som psier lite fett endel mer kabrohydrater å brenne på, mens de som spiser mye fett ofte spiser mindre karber og brenner rett på fettet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-07, 18:39   #4
slaskalainen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettspisere forbrenner MER fett ved trening...

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

http://www.woman24.no/trim_og_fitness/article41407.ece

Flott innlegg Borealis! Dette stemmer og er viktig for alle som innser at trening er viktig for den menneskelige kroppen og sinnet!

  Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 00:10   #5
Sondre
Medlem
 
Sondre sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 43
Innlegg: 161
Sondre har en fantastisk aura rundt segSondre har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fettspisere forbrenner MER fett ved trening...

Noen som har gode ressurser på ulemper med høyere forbrenning? At kroppen skal jobbe i raskere tempo hele tiden høres ikke positivt ut.

"I tillegg fant man at de intramuskulære fettlagrene (fett som ligger lagret inni muskulaturen) ble mest redusert i den gruppen som hadde det laveste fettinntaket."

Høres heller ikke positivt ut for dem som inntar mye fett. Personlig så følger jeg lavkarbo-lavfett inntak.

Sondre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ray & Terry's Longevity Program - www.fantastic-voyage.net - Leve lenge: http://longevus.blogging.no Svar med sitat
Gammel 23-05-07, 09:59   #6
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Fettspisere forbrenner MER fett ved trening...

Opprinnelig lagt inn av Sondre, her.

Noen som har gode ressurser på ulemper med høyere forbrenning? At kroppen skal jobbe i raskere tempo hele tiden høres ikke positivt ut.

"I tillegg fant man at de intramuskulære fettlagrene (fett som ligger lagret inni muskulaturen) ble mest redusert i den gruppen som hadde det laveste fettinntaket."

Høres heller ikke positivt ut for dem som inntar mye fett. Personlig så følger jeg lavkarbo-lavfett inntak.

Intramuskulært fett, -det har jeg lært ikke er så skadelig.Tvert imot:

Sitat:

Lagrene av intramuskulære triglyserider øker ved utholdenhetstrening og kan betraktes som
et energitilskudd til glykogen. Det er nylig gjort studier på intramuskulære triglyseriders
påvirkning på prestasjonsevnen i ultrautholdenhetsidretter som ironman. Resultatene tyder på
at det kan ha positiv effekt å gjennomføre en "Fat loading" før ultrautholdenhetskonkurranser.

Hentet fra en artikkel på fitnessprat, (hvor kilder er oppgitt); http://www.fitnessprat.no/showthread.php?t=24105

Fett inni blodkar, og fett inni buken (visceralt), -det er det farligste.

Forøvrig;

Sitat:

Kroppsfett er triglyserider lagret i fettcellene. Det finnes også en liten mengde intramuskulært fett, men det er en minimal mengde sammenlignet med det som er lagret i "flesket". Kroppen har cirka 30 milliarder fettceller, som er sammensatt av 90% triglyserider og 10% vann, samt det enzymatiske maskineriet som styrer metabolismen.

Hentet fra http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=138


Sist redigert av Borealis : 23-05-07 kl 10:07. Årsak: la til info.
Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Hva skjer ved for lite fett? Carbokiller Lavkarbo generelt 19 09-02-07 13:20
Rød i ansiktet ved trening Hege_ Trening 7 25-06-06 22:01
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
På forsiden... André Buskevekster Lavkarbo generelt 1 19-09-04 13:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no