Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Mindre eksem

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-11, 14:44   #1
000p
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 18
000p er på en erverdig vei

Mindre eksem

Jeg har nå spist lavkarbo i flere uker og selv om vekten ikke raser ned, så er det en annen positiv effekt jeg har merket av kostholdet.

Fra jeg var 13-14 år har jeg vært plaget med eksem på kroppen, men hovedsaklig på hender. Dette har vært svært, svært hemmende til tider med hud som "sprekker" og blør. Ikke ser det noe pent ut, og det gjorde fryktelig vondt. I over ti år har jeg smørt meg inn med sterke kremmer av kortison og annet som legen skrev ut på resept, men dette er ikke en nødvendighet lenger, nettopp på grunn av lavkarbo!
Tidligere slapp jeg kun disse hudplagene når jeg reiste i varmere strøk, men nå er huden kjempe fin selv om det er september.
Generelt så har jeg fått mykere hud over hele kroppen og mye mye mindre tørr hud

Jeg tror fast at denne endringen i mindre eksem kommer av kostholdsendringen jeg har gjort, og tviler på at det er en "tilfeldighet". Huden har ikke vært så fin siden barneskole-alder.

Er det andre som har denne erfaringen med lavkarbo, ketolyse eller tilsvarende kosthold?

000p er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - lchf Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 17:30   #2
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Mindre eksem

Ikke personlig, men en kollega på jobben har fått langt mindre problemer med psoriasis etter han kuttet ned på sukker og stivelse

Flott resultat for deg

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 18:25   #3
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Mindre eksem

Har hatt eksem siden jeg ble født. Ikke noe bedre på lavkarbo enn ellers. KUN sol som hjelper for min del.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 18:30   #4
Aisen
Juniormedlem
 
Aisen sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 29
Aisen er på en erverdig vei

Sv: Mindre eksem

Jeg har blitt mye bedre av psoriassisen min etter jeg la over til lavkarbo. Nesten uten på hendene, mye bedre på albuene, og resten av kroppen som til tider var preget av dråpeformede psoriassisflekker har blitt helt symptomfri. Kjempedeilig!

__________________



Aisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF <40 gram Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Seboréisk eksem kentiver Lavkarbo generelt 0 17-03-11 16:41
Eksem? sjarmisa Spørsmål og svar 5 27-03-10 09:33
Eksem og sitrus Huldr Fysisk og mental helse 10 30-01-08 19:39
Ekkel eksem! cozymum Fysisk og mental helse 8 01-05-07 22:59
Eksem Tidligere bruker Kosttilskudd 6 25-03-06 14:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no