Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ferdig operert/Bukplastikk

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-05, 20:32   #1
pandalakris
Juniormedlem
 
pandalakris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Buskerud
Alder: 54
Innlegg: 37
pandalakris er ny på veien
Smile

Ferdig operert/Bukplastikk

Tenkte jeg skulle fortelle litt om min bukplastikk på Drammen Private Sykehus tirsdag 8 februar.

Tok bussen til Drammen tidlig, tidlig om morgenen!! Ble innmari bilsyk på turen og magen slo fullstendig klikk på seg da jeg nærmet meg Drammen. Heldigvis var doen på klinikken åpen. Ellers kunne det ha blitt et lite problem!! Gjorde unna betaling,og ble litt betenkt da sekretæren mente jeg ikke skulle ha dren. Så for meg en forferdelig hoven mage pga alt vesken. Så kom kirurgen for å hente meg. Han tegnet opp streker og føringer, samt tok bilder for og fra siden.Og selvfølgelig skulle jeg ha dren. Et på hver side.

Så bar det rett opp på operasjonsstua. Måtte kle av meg, men fikk beholde trusen på. Alle var svært hyggelige, og anestesisykepleieren var en drøm til å stikke. Kjente nesten ikke at hun satte veneflonen. Så ble bedøvelsen satt. Som vanlig kjente jeg meg svært ruset,og så ble det mørkt.

Lå på oppvåkningen noen timer før jeg ble hentet hjem. Det var en svært hyggelig pleier der, som hele tiden passet på at jeg var smertefri. Var ikke flink nok til å drikke, så det ble pøset på med intravenøs veske. Kikket litt i papirene,og de hadde fjernet 810 gram hud, 1500 gram veske, hvorav 900 gram var rent fett. Operasjonen hadde tatt nøyaktig 3 timer.

Dro hjem 1520,og det ble en forferdelig biltur. Ble fryktelig kvalm, og måtte ha vinduet åpent hele veien hjem. Var stiv som en pinne, da jeg endelig kunne legge meg under 2 dyner. Tok en smertestillende utpå kvelden, og den ble jeg fryktelig kvalm av. Nådde akkurat å få satt en bøtte foran meg før jeg måtte sp…. Ble fryktelig redd for at stingene skulle ha røket opp, men fant ut at det måtte være et plaster som hadde sprukket.

Neste døgn: Vondt, vondt, vondt!!

3.Dag: Måtte ned til Drammen for å fjerne bandasje og dren. Det gjorde skikkelig vondt, det!!! Drenet hadde nok festet seg i såret, og det kjentes ut som hun dro ut alt jeg hadde i magen. Kjente smerten ½ time etter at det var over.

Etter dette har alt gått greit framover. Stingene er så klart vonde. Jeg har vært veldig sliten, og ryggen har vært vond pga all gåingen med bøyd rygg. Har også problemer med at jeg ikke tåler plaster, så huden har vært svært irritert. Hevelsen begynner nå å gå ned, og jeg kommer nå inn i mine gamle ola-bukser som egentlig er 2 nummer for store. Regner med at jeg har vært ca 10-15 cm hevet i livet. Det tar vel noen mnd før jeg er normal igjen i livet. Såret er kjempepent. Navlen likeså. MEN den er skeiv. Ca 2 cm til venstre for midtlinjen. Håper enda på at det kan rette seg, ellers må jeg inn å flytte på den. Jeg har også noen kuler under huden som jeg regner med er etter fettsugingen. Alt er stramt enda, og det vil vel ta en tid før det retter seg. Men jeg kan allerede nå se at magen blir pen. Og det er deilig å være kvitt den fæle valken og alle strekkmerkene.

Jeg hadde ikke trodd at det skulle være så vondt, men alt i alt er jeg fornøyd med at jeg har utført dette.

Så nå må jeg bare klare å komme meg tilbake til dietten, slik at jeg ikke går opp i vekt igjen. Orker jo ikke så mye fysisk aktivitet enda.

__________________
pandalakris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-02-05, 20:41   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Flott å høre at alt gikk bra, pandalakris

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-02-05, 20:42   #3
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Fint og høre fra deg igjen!

Høres ut som om du etter forholdene har det bra. Får håpe navlen kommer på plass av seg selv

Må være fantastisk godt og bli kvitt både strekkmerker og valker!

Lykke til med dietten, hevelsen på vei nedover og at såret gror godt!

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-02-05, 20:57   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Drømmen min er å kunne gjøre dette en gang. Greit å vite hva en går til!

God bedring!

  Svar med sitat
Gammel 17-02-05, 21:10   #5
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

åh hei,,,,der var du ja,,,har vært veldig spent på åssen det har gått med deg...bra det går framover...og håper navlen din blir bra etterhvert altså......lykke til med kuren og alt sammen framover.....ta godt vare på deg sjøl.....

snart er det min tur,,,,må ned kun 6 kg til jeg så skal jeg til pers......jippi

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-05, 21:12   #6
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Ååå, så flott å høre at du har det bra nå!! Høres ut som du har hatt en gansgke vond tid.....


Lykke til videre!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 17-02-05, 22:57   #7
lillemy
Medlem
 
lillemy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 98
lillemy er ny på veien

En flink jente har du vært

Det er nok ikke smertefritt nei, men er man motivert nok så går det jo på et vis. Synst du har vært veldig flink jeg. Jobber selv på plast.kir. avdeling og har vært borti mange buk plast. De pleier jo å ligge på avd. noen dager, så du skal være veldig fornøyd med deg selv at du har klart deg hjemme.

Om du skal bruke tape en annen gang kan jeg tipse deg om å bruke silke tape. Den er det ikke så mange som reagere på.

god bedring

__________________
lillemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse kuren Svar med sitat
Gammel 23-03-05, 14:17   #8
jonas77
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 47
Innlegg: 3
jonas77 er på en erverdig vei

Jeg tok full bukplastikk for 1 uke siden på Drammen. Godt at det er andre i samme situasjon, blir litt lettere da Er ikke mange menn som tar en sånn operasjon tror jeg men har hatt mye ekstra hud osv etter slanking.
Har gått veldig greit bortsett fra den pantyn, er ganske lei den allerede Er så deilig å ta den av innimellom. Har også blitt litt hoven på høyre side av magen de 2 siste dagene og det gjør vondt når pantyen presser på dette. Men ellers så har det godt veldig bra og har så langt bare gode ting å si om Drammen private.

jonas77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 23-03-05, 17:01   #9
Nirren
Medlem
 
Nirren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: I hedmark
Alder: 51
Innlegg: 236
Nirren er en juvelNirren er en juvelNirren er en juvel

Hvor mye koster er slik operasjon???

__________________
Ny kamp mot kiloene
Nirren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-03-05, 17:14   #10
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Vel, Nirre, hvis du overbeviser legen din om at du trenger bukplastikk pga psykisk helse og velvære, så kan du få det dekket. Min tante fikk brystreduksjon dekket av denne grunn, selv om hun var overvektig. Ellers så tror jeg det koster ca. 20 000 - 30 000 kr.

__________________
LilNoor
Min dagbok
LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-05, 09:08   #11
Kanel
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 51
Innlegg: 119
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Gratulerer med vel overstått operasjon!

Jeg tok selv en slik operasjon for et halvt år siden og kjenner meg igjen..
Jeg hadde ikke særlig vondt etter operasjonen, men kjente meg sliten i lang tid etterpå.
Såret var rufflete og huden kjentes hard og klumpete..og navlen min var også skeiv!

Nå er jeg kjempefornøyd!
Arret er bare en blek stripe,navlen er der den skal være og magen er flat og fin!

Det er jeg sikker på at din også blir, men du må være forberedt på at det tar litt tid

__________________
Hilsen Kanel


Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 26-03-05, 09:43   #12
studentberta
Medlem
 
studentberta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 297
studentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlys

Så deilig det er at det er overstått!! Dette er min drøm, og legen min har lovt meg at jeg kan få full bukplastikk når jeg når 75 kilo. Jeg har det de på fagspråket kaller "fettforkle", og derfor skulle jeg få det dekket. Dette er min motivasjon for å holde ut, for magen går jo ikke bort av seg selv når den har vært så stor. Håper at de kan gjøre noe med mine hengepupper også .

__________________
Hilsen Studentberta

studentberta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-03-05, 06:22   #13
Leena
Medlem
 
Leena sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 57
Innlegg: 90
Leena er på en erverdig vei

Gratulerer Pandalakris (er finsk lakris by the way ) for vellykket slanking og operasjon!

det samme operasjon venter meg og, når eg har komt ned i målet mitt.
Det var artig å lese, korleis det føles!

Lykke til videre!

fra meg!

Leena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet/Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-03-05, 12:04   #14
pandalakris
Juniormedlem
 
pandalakris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Buskerud
Alder: 54
Innlegg: 37
pandalakris er ny på veien

Takker for alle hilsner!! Magen ser veldig bra ut. Navlen er på vei til riktig plass. Det er ikke mye som mangler nå. Er så lite at jeg kan leve med det,hvis det ikke retter seg. Det har absolutt vært verdt smertene og ubehaget å gjøre dette. Man føler seg så flott etterpå. I starten var jo magen svært hoven,og det var litt plagsomt. Måtte tilbake til avlagte bukser! Men nå er hevelsen nesten borte,og det er en nytelse å gå i skjørt og stramme bukser!

Gratulerer til Jonas med vel overstått. Kanskje vi ble operert av samme kirurg?!

__________________
pandalakris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-03-05, 12:07   #15
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Flott å høre det begynner å "glatte" seg... og at du er i vanlig gjenge snart.
Skjønner deg godt....det er deilig

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ferdig med fase 1 Donkea Fase I 4 24-07-07 17:34
Ferdig med arbeidskrav på skolen HP Generell diskusjon 7 07-10-04 00:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no