Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Lavkarbo Bountykonfekt... (med bilder)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-12-12, 22:53   #1
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Lavkarbo Bountykonfekt... (med bilder)

Konfekt hører med til jul. Hvorfor ikke lage en sukkerfri lavkarbo variant av Bounty - sjokolade...?
Disse godsakene holder seg godt i kjøleskapet, og kan gjerne fryses.

Oppskrift
1 boks kokosmelk
1 - 3 ss sukrinmelis
1 ts vaniljeekstrakt
ca 200 g kokosmasse

Sett kokosmelken i kjøleskapet, slik at den skiller seg. Bruk den faste delen av melken.
Smelt kokosmelken i en kjele, rør inn sukrinmelis og vanilje. Smak til hvor søt du vil ha massen.
Rør inn kokosmasse.

Ha massen over i en liten firkantet form, kledd med plastfolie.
Sett formen i kjøleskapet et par timer, til massen er stivnet.

Sjokoladetrekk
2 ss kokosolje eller usaltet smør
2 ss kakaopulver
2 ss sukrinmelis eller annet søtt etter smak
1/2 ts vaniljeekstrakt

Smelt kokosoljen i mikrobølgeovnen noen sekunder.
Rør inn kakaopulver, sukrin og vanilje. Smak til med søtt.
Hell sjokoladeblandingen over kokosmassen, og sett konfekten kjølig i ca 20 minutter - til sjokoladen har stivnet...

Skjær konfekten i passe store biter og oppbevar i kjøleskapet.
Kos deg...


Tips: Du kan også lage kuler av kokosmassen og dyppe i sjokoladen - dette blir penere, men jeg er litt lat, og velger å gjøre det på den lettvinte måten ;-D

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Bounty1.jpg (454,6 KB, 25 visninger)
__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 20:25   #2
Storemy
Juniormedlem
 
Storemy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 44
Storemy har en fantastisk aura rundt segStoremy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo Bountykonfekt... (med bilder)

Kjempegode! Jeg bruker hele boksen med kokosmelk, og lar det stå noen timer slik at kokosmassen blir juicy. Så har jeg oppi noen skjeer med kokosolje (Cocosa), slik at det blir fastere. Jeg har massen oppi isbitformer, bruker baksiden av ei skjei til å få de fint fulle og glatte på toppen. Setter de i fryseboksen til de er faste, og gjerne frosne før de dyppes i sjokolade. Gjerne litt kokosolje i sjokoladen, også, da synes jeg sjokoladetrekket blir passe tykt og penest. (Kokoskonfekten er kjempegod uten sjokolade, også, minner om Ferrero Rocher'ers Raffaelo)

Storemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse vanligvis, nå 50-70 gr karbo.. Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 21:35   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo Bountykonfekt... (med bilder)

Jeg har lurt på om det er godt å lage "marsipan" av kokos istedet, altså med eggehviter, kokosmasse eller kokosmel og sukrinmelis og om det blir godt. Noen som har prøvd?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 21:54   #4
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Lavkarbo Bountykonfekt... (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Storemy, her.

Kjempegode! Jeg bruker hele boksen med kokosmelk, og lar det stå noen timer slik at kokosmassen blir juicy. Så har jeg oppi noen skjeer med kokosolje (Cocosa), slik at det blir fastere. Jeg har massen oppi isbitformer, bruker baksiden av ei skjei til å få de fint fulle og glatte på toppen. Setter de i fryseboksen til de er faste, og gjerne frosne før de dyppes i sjokolade. Gjerne litt kokosolje i sjokoladen, også, da synes jeg sjokoladetrekket blir passe tykt og penest. (Kokoskonfekten er kjempegod uten sjokolade, også, minner om Ferrero Rocher'ers Raffaelo)

Jeg er litt ubegavet med baking,mener du at du bruker hele boksen også det "tynne"?
Dyppe i sjokolade ,hvordan foregår det ,hiver du dem oppi gryta eller har dem på en gaffel eller ? Og hvor legger du dem etter de er sjokoladisert,på bakepapir?

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 16:54   #5
Storemy
Juniormedlem
 
Storemy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 44
Storemy har en fantastisk aura rundt segStoremy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo Bountykonfekt... (med bilder)

Hei! Ja, jeg bruker det "tynne", også. Kanskje ikke riktig alt, det kommer an på innholdet i boksen. Noen har mere "tynt", og noen har mindre. Den tørre kokosmassen trekker til seg mye fuktighet. Fyller massen i 2-3 isbitformer (kjøpte noen på Europris som det var lokk til) og når jeg har lyst på godis, banker jeg kokos-(is)-bitene utav forma og trekker de med sjokolade. Smelt 150-200 gram sjokolade i en kopp, satt ned i en liten kasserolle med vann. Ha oppi 1-2 ss cocosa til det er passe flytende. Jeg bruker 2 kakegafler til å ta kokosbitene opp igjen fra sjokoladekoppen, og rister av det meste av den overskytende sjokoladen, før jeg setter de på et bakepapir. Er du kjapp, (det går veldig fort med fryste kokosbiter) så rekker du å pynte de med litt kokos eller noe annet, før sjokoladetrekket stivner.

Storemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse vanligvis, nå 50-70 gr karbo.. Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 22:57   #6
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Lavkarbo Bountykonfekt... (med bilder)

Vær obs på at "light" kokosmelk, dvs med mindre fettinnhold, ikke vil skille seg slik vanlig fullfett kokosmelk gjør
Jeg bruker vanlig kokosmelk i oppskriften Bruker du light varianten, må du nok ha i litt mer kokosmasse

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 22:59   #7
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Lavkarbo Bountykonfekt... (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg har lurt på om det er godt å lage "marsipan" av kokos istedet, altså med eggehviter, kokosmasse eller kokosmel og sukrinmelis og om det blir godt. Noen som har prøvd?

Har ikke prøvd, men hørtes utrolig godt ut...

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 01:16   #8
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Lavkarbo Bountykonfekt... (med bilder)

Tusen takk for presiseringer,da burde jeg få til dette.Har ikke bakt siden jeg la om til lavkarbo for ca 6 mnd siden,men snart er det jul ...

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
kokos, konfekt, sjokolade


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo skillingsboller (med bilder) Mat for sjelen Bakst 28 17-05-13 16:37
Lavkarbo betasuppe/kjøttsuppe (med bilder) Mat for sjelen Middag 10 14-08-12 09:43
Lavkarbo påskeegg - bilder |Ingrrid Lavkarbo generelt 1 17-04-11 19:43
Lavkarbo lasagne - (Bilder) Shrinking Line Middag 9 23-08-10 22:55
Lavkarbo sjokoladeis - bilder Shrinking Line Kake/dessert og snacks 4 04-07-10 18:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no