Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Endelig ,vekten beveger seg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-04-05, 04:01   #1
sunny
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 46
Innlegg: 8
sunny er på en erverdig vei

Endelig ,vekten beveger seg

det var en lettelse,tre kg selvom det ikke er allverden,moren min har ikke turt å gå på vekten ennå vi prøver å ta det hver søndag men vekten vi har måler ikke gram,kunn rene kg..har igjen noen spørsmål,å takker for alle svar jeg får

1. jeg har kuttet ned på cola light inntaket mitt,men hvor mye slik brus drikker dere? (jeg for min del er fort oppe i en liter om dagen)
2.hva slags nøtter er dt snakk om som snack;el har dere noen gode ideer der ang annen snack ?
3.Jeg har bursdag snart å lurer på om jeg for denne dagen kan spise et stykke sjokolade kake el to? (jeg liker ikke søtnings middlene vi bruker i kakene som står i ketolyeboka, det blir rett å slett for søtt for meg)
Ellers ønsker jeg dere en riktig god uke,selvom det kan gå litt trått så ikke gi opp mvh Sunny

sunny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 12:35   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av sunny

1. jeg har kuttet ned på cola light inntaket mitt,men hvor mye slik brus drikker dere? (jeg for min del er fort oppe i en liter om dagen)

Jeg drikker ikke lightbrus i det hele tatt. Dette fordi vekttapet mitt stoppet opp da jeg drakk det.... Aspartame (søtstoffet) sannsynligvis. Det er en kjent sak i lavkarbo kretser at Aspartame virker slik. personlig syns jeg en liter til dagen er litt i overkant av hva man bør drikke av brus, uansett type.
MEN, mange tåler det. Hvis du har problemer med å ta av kan det være lurt å prøve uten lightbrus en periode på en uke for å se om vekta beveger seg da.....

Opprinnelig lagt inn av Sunny

2.hva slags nøtter er dt snakk om som snack;el har dere noen gode ideer der ang annen snack ?

De nøttene som er best (med minst karber) er macadamia, mandler, vanøtter. Pistasjnøtter er også OK, men de er det bittelitt mer karber i. Cashews og peanøtter har enda litt mer karber. mange tåler ikke nøtter heller. Av en eller annen grunn stopper vekttapet når de spiser dem.... Her også må du prøve deg frem hva du tåler...
Utenom nøtter har du jo baconsvor (maaruds Gammeldagse Baconsvor er den med mist karber i - som jeg vet og har sett næringsinnhold på, men andre hær sier at Kim's heller ikke har mye karber - 0 karber er det ingen av dem som har, men de er ikke pliktig til å oppgi karbetallet om det er under 0.5 pr 100 gram. Ellers får det på ost (babybel) og grønnsaks snacks med dip........

Opprinnelig lagt inn av Sunny

3.Jeg har bursdag snart å lurer på om jeg for denne dagen kan spise et stykke sjokolade kake el to? (jeg liker ikke søtnings middlene vi bruker i kakene som står i ketolyeboka, det blir rett å slett for søtt for meg)

Kan du vel, men da ødelegger du kuren for den uka (eller de neste 2-4 dagene står det klart og tydelig i Ketolyseboka - side 71). Så lenge du er klar over hva du ofrer og syns det er greitt så. Og syns du kakene i boka er for søte er det vel bare å ta mindre søtstoff i vel ?

Ha en god dag

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 19-04-05 kl 18:47. Årsak: lagt inn side henvisning Ketolyseboka
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-04-05, 13:18   #3
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Hei Sunny!
Så flott at vekten har begynt å gå nedover! Gratulerer!
Ser at du synes det går trått, men 3 kilo er jo flott! Hvis du vil at det skal gå enda tregere må du bare ta 1par vanlige sjokoladekakestykker, men jeg regner med at det ikke er det du vil!
Prøv heller å lage bløtkake etter oppskriften som står i boken, ha i litt kakao i deigen. Du kan også pynte kaken med fløte eller fromasje (f.eks. med kakaosmak) Som Nille skriver, kan du bare redusere mengden søtningsstoff.
Et annet friskt og godt alternativ finner du om du går inn på linken under. Det er ikke noen rund kake, men likner mer på vannbakkels, ser du. (Du behøver du ikke søtningsstoff i selve rollsene) De smaker nydelig med friske bær og kremfløte!
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=Rolls

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 20-04-05, 02:23   #4
sunny
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 46
Innlegg: 8
sunny er på en erverdig vei

Hei komkari Takker for gode råd,det skal jeg heller prøve enn den sjokoladekaken,jeg vil jo ikke ødlegge så mange dager.. klem sunny

Opprinnelig lagt inn av komkari

Hei Sunny!
Så flott at vekten har begynt å gå nedover! Gratulerer!
Ser at du synes det går trått, men 3 kilo er jo flott! Hvis du vil at det skal gå enda tregere må du bare ta 1par vanlige sjokoladekakestykker, men jeg regner med at det ikke er det du vil!
Prøv heller å lage bløtkake etter oppskriften som står i boken, ha i litt kakao i deigen. Du kan også pynte kaken med fløte eller fromasje (f.eks. med kakaosmak) Som Nille skriver, kan du bare redusere mengden søtningsstoff.
Et annet friskt og godt alternativ finner du om du går inn på linken under. Det er ikke noen rund kake, men likner mer på vannbakkels, ser du. (Du behøver du ikke søtningsstoff i selve rollsene) De smaker nydelig med friske bær og kremfløte!
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=Rolls

sunny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-04-05, 02:31   #5
sunny
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Alder: 46
Innlegg: 8
sunny er på en erverdig vei
Smile

Takker for gode svar NilleJeg skal følge dine råd å bruke mindre søtningsmiddler, jeg vil jo ikke ødlegge dietten nå...lagde vaffler i dag,di ble gode,nå når jeg å har fått tak i soyaprotein er alt mye lettere,å imorra skal jeg handle litt snacks.. å så skal jeg kutte cola lighten en uke å se om det hjelper:-) drikker du fun lightsaft???? klem sunny

Opprinnelig lagt inn av Nille

Jeg drikker ikke lightbrus i det hele tatt. Dette fordi vekttapet mitt stoppet opp da jeg drakk det.... Aspartame (søtstoffet) sannsynligvis. Det er en kjent sak i lavkarbo kretser at Aspartame virker slik. personlig syns jeg en liter til dagen er litt i overkant av hva man bør drikke av brus, uansett type.
MEN, mange tåler det. Hvis du har problemer med å ta av kan det være lurt å prøve uten lightbrus en periode på en uke for å se om vekta beveger seg da.....

De nøttene som er best (med minst karber) er macadamia, mandler, vanøtter. Pistasjnøtter er også OK, men de er det bittelitt mer karber i. Cashews og peanøtter har enda litt mer karber. mange tåler ikke nøtter heller. Av en eller annen grunn stopper vekttapet når de spiser dem.... Her også må du prøve deg frem hva du tåler...
Utenom nøtter har du jo baconsvor (maaruds Gammeldagse Baconsvor er den med mist karber i - som jeg vet og har sett næringsinnhold på, men andre hær sier at Kim's heller ikke har mye karber - 0 karber er det ingen av dem som har, men de er ikke pliktig til å oppgi karbetallet om det er under 0.5 pr 100 gram. Ellers får det på ost (babybel) og grønnsaks snacks med dip........

Kan du vel, men da ødelegger du kuren for den uka (eller de neste 2-4 dagene står det klart og tydelig i Ketolyseboka - side 71). Så lenge du er klar over hva du ofrer og syns det er greitt så. Og syns du kakene i boka er for søte er det vel bare å ta mindre søtstoff i vel ?

Ha en god dag

sunny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-04-05, 08:50   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

light saft og light brus blir det samme

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekta rikker seg ikke ... cathrine Induksjonen 5 15-01-08 21:08
Et bedre forhold Marianne Fysisk og mental helse 4 21-02-06 02:15
Åhhhh endelig!!! Nooria Barns kosthold 17 02-06-05 14:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no