Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Opp i vekt med trening?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-07, 13:53   #1
xCamilla
Juniormedlem
 
xCamilla sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 39
Innlegg: 27
xCamilla er på en erverdig vei

Opp i vekt med trening?

Hei
Jeg startet på ketolysekuren igjen for to uker siden. Jeg har holdt meg til samme planen som sist, da jeg tok av meg 8 kg., men denne gangen har jeg trent veldig mye mer. Jeg har fått litt dilla på spinning.. Så jeg er å sykler 3-4 ganger i uken. Det er relativt harde økter. Utenom det trener jeg litt styrke på overkropp.
Problemet mitt er at jeg, istede for å gå ned i vekt, går heller opp. Jeg har seriøst gått opp 4 kg siden jeg begynnte..
Har dette noe med treningen å gjøre,..eller hva?
Kan ikke skjønne det helt..hehe..

__________________



xCamilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 14:52   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt med trening?

Muskler veier mer enn fett.
Jeg har ikke nok kunnskap om deg til å si hva din vekt skyldes, for det kommer jo an på så mangt (hvor mye du veide i utgangspunktet, hvor mye du trener, hvordan du spiser osv). Men generellt kan jeg si at muskler veier mer enn fett, og det er ikke alltid at vekten er den beste indikator på at det skjer noe positivt i kroppen vår.

Jeg har sett flere selv som har stått i ro på vekten, men likevel fått omfordelt kroppsmassene sine og skrudd inn belter, og kjøpt mindre bukser osv. Men å gå opp i vekt er vel kansje litt uvanlig. Hvor lenge har du spist ketosekost? Hva spiste du før det?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 15:14   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt med trening?

Jeg vil tro at du har gått opp litt i vannprosent. Ikke uvanlig at musklene beskyttes med litt ekstra vann i den første treningsperioden...
Hvis du ikke har endret spisemønsteret ditt, så tror jeg ihvertfall ikke det er fett.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 15:19   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt med trening?

Har du fått lest boka nå ?
Syns å huske sist periode at du ikke hadde bok ? Og at du ikke tok noen kost tilskudd.

Uten å vite hva du spiser er det vanskelig å si hvorfor du går opp. De vanligste feilene er for lite mat, for lite fett, for lite grønnsaker og for lite vann. Lavkalori/lavfett lar seg ikke helt kombinere med lavkarbo. Det er på ketolysekuren spesielt vitkig med kost tilskudd, det er derfor Ketolysepillene er utviklet. Der får du i deg det du trenger av vitaminer og mineraler i tillegg til kosten. (se også www.ketolyse.no)

Post en gjennomsnitts dagsmeny med hvor mye du spiser av alt, så skal vi nok finne ut av om det er maten som er årsaken.


Det er også ganske vanlig at vekttapet stanser opp etter en uke eller tre. Det er kroppen som "tenker seg om" og trenger tid til å venne seg til det nye regimet. Stansen kan vare alt fra en til 4-6 uker. Da gjelder det å ikke gi seg, for vekttapet vil ta til igjen... Men OPP et det jo ikke vanlig at man går.

Husk også at tallet på vekta bare er et tall. Du bør kontrollmåle deg i tillegg. mange som opplever at vekta står stille har allikevel gått ned i størrelse.

Det er mange årsaker til at vekttapet stanser opp, men vi får se på en ting om gangen.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 15-01-07 kl 19:15.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 15:31   #5
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill

Sv: Opp i vekt med trening?

Jeg bare lurer på om du syntes det går greit å trene hardt ved siden av å spise lite karbohydrater? Blir du fortere sliten og har du like mye å "ta i med" nå i forhold til før?
Jeg spinner mye vinterstid og sykler ute når det går an, og jeg lurer litt på hvordan det blir å kombinere det..

__________________

Cathrine
cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 19:18   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Opp i vekt med trening?

Opprinnelig lagt inn av cathrine, her.

Jeg bare lurer på om du syntes det går greit å trene hardt ved siden av å spise lite karbohydrater? Blir du fortere sliten og har du like mye å "ta i med" nå i forhold til før?
Jeg spinner mye vinterstid og sykler ute når det går an, og jeg lurer litt på hvordan det blir å kombinere det..

Vet ikke om det er meg du spør altså....
Men jeg svarer allikevel jeg.

For en som er vant til å trene går det helt fint å trene hardt ved siden av å spise lite karber. Men du må lytte til kroppen din. Det er veldig veldig viktig. Føler du deg utmattet og uvell må du stoppe treningsøkten og ta det roligere. Noen blir fortere slitne, spesielt i begynnelsen, når kroppen er i en omstillingsprosess og i begynnelsen av ketosen. Når kroppen venner seg til ny forbrenningsmetode er det faktisk flere som får MER energi og orker mer.

Men clouet er alså å lytte til kroppen og ikke overdrive !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 19:30   #7
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill

Sv: Opp i vekt med trening?

Mmm...jeg er litt nyskjerrig på dette fordi det er på riktig side av året..Dvs at nå er vi på vei mot vår, og så snart isen og vinteren er over (selvom det ikke akkurat har vært mye til vinter med snø, så er det glatt på veiene..) er det ut på lange sykkel turer minst en dag i uka. Jeg starta opp med sykling i fjor og fikk mersmak, så i år blir det tre ritt. De krever jo at man "orker" i ganske mange timer..(Satt på sykkelen i litt over syv timer under det ene rittet i fjor)
Men det er kanskje ved sånne anledninger man må ha litt oppkarbing i forkant?
Finner vel ut av det etterhvert...
Hovedsaken nå er vel å få minst 10 kilo mindre å ha med på ritta

__________________

Cathrine
cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 19:55   #8
xCamilla
Juniormedlem
 
xCamilla sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 39
Innlegg: 27
xCamilla er på en erverdig vei

Sv: Opp i vekt med trening?

okei. takk for gode ord.
Jeg er litt vant med å trene, å for meg har det gått ganske greit å ta opp treningen for fullt igjen ihvertfall. Jeg får bare ha tålmodighet, så ¨håper jeg det snur

__________________



xCamilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Sten Sture Skaldemann - Spis deg ned i vekt donjuanwannabe Lavkarbobøker 14 27-10-05 20:43
Fettforbrennende treningstips mofe Trening 4 28-04-05 19:18
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no