Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 15-11-14, 01:10   #24201
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hvordan i huleste kan Ica forsvare å ta nesten dobbelt så mye som Rimi for en avokado??? Er det ikke samme kjeden egentlig - bare at Rimi er billigutgaven av Ica? Sånn som Kiwi vel er billigvarianten av Meny og Prix av Mega?

Du har vel besvart ditt eget spørsmål der..

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 15-11-14, 07:50   #24202
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Løping på vinteren: Brodder eller investere i et par joggesko med pigger?

Jeg har et par Asics med pigger og de duger forsåvidt, men på hard is funker de dårlig. Best på hardpakket snø egentlig. Kjøpte brodder i fjor, men fikk aldri prøvd dem, det kom jo aldri snø her!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 15-11-14, 09:50   #24203
PT_Hege
Juniormedlem
 
PT_Hege sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2014
Hvor: Gjøvik kommune
Innlegg: 11
PT_Hege er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Løping på vinteren: Brodder eller investere i et par joggesko med pigger?

Jeg er svært fornøyd med mine piggsko fra Icebug.

__________________
Personlig trener, kroniker, glad i mat!
PT_Hege er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg
Gammel 17-11-14, 23:57   #24204
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Et spørsmål: Hva syns dere om Barglobus? Er det gammeldags eller ikke? Min mann ønsker seg, vurderer å kjøpe til jul...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 18-11-14, 00:00   #24205
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Og et annet spørsmål. Syns dere det er mye å spise en halv salmalaks og en boks creme fraise på en dag) Pluss en purre og en løk? Tror det er ca 400 gram i en sånn halv laks-pakke...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 18-11-14, 00:16   #24206
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Et spørsmål: Hva syns dere om Barglobus? Er det gammeldags eller ikke? Min mann ønsker seg, vurderer å kjøpe til jul...

Sambo drømmer også om en sånn. Det kommer ikke til å skje for å si det sånn. Jeg har sagt at han får kjøpe seg en å ha på kontoret
Om det er gammeldags veit jeg ikke, men det skal litt til å få en sånn til å gli inn i interiøret

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Og et annet spørsmål. Syns dere det er mye å spise en halv salmalaks og en boks creme fraise på en dag) Pluss en purre og en løk? Tror det er ca 400 gram i en sånn halv laks-pakke...

Ikke hvis det er alt du spiser på en dag. burde kanskje ha litt mere grønnsaker.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-11-14, 04:15   #24207
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Syns dere det er mye å spise en halv salmalaks og en boks creme fraise på en dag) Pluss en purre og en løk? Tror det er ca 400 gram i en sånn halv laks-pakke...

Spørs jo på personen og aktivitetsnivået. Regner det til å bli ca 2350 kcal.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 18-11-14, 07:02   #24208
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Du har vel besvart ditt eget spørsmål der..

Joooo, men nesten dobbelt så dyrt da???

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 18-11-14, 07:03   #24209
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Et spørsmål: Hva syns dere om Barglobus? Er det gammeldags eller ikke? Min mann ønsker seg, vurderer å kjøpe til jul...

Harry, harry og harry. Blir IKKE aktuelt i mitt hus for å si det sånn. Min far har en sånn da - jeg skal ikke arve den!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 18-11-14, 10:43   #24210
LinLeia
Medlem
 
LinLeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 108
LinLeia er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kunne tenkt meg en gammel barglobus. Stor og tung . Men disse nye, lagd av finer er liker jeg ikke Men man må jo finne plass til det begge liker, så gi din kjære den globusen han ønsker seg ( prøv heller å styre hvor den skal stå)

LinLeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt på leit
Gammel 18-11-14, 11:09   #24211
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Fytoøstrogener. De har vi jo lært at ikke er bra og vi må unngå (ref soya). Men, så hevdes det noen plasser at f.eks rødkløver er bra for PCOS pga fytoøsterogenet? Ville trodd at med østerogendominans burde man hvertfall ikke tilføre mer? Eller er det ønskelig med planteøsterogener som tar opp plassen for kroppens egne?
Noen som kan opplyse meg om dette?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-11-14, 11:47   #24212
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Fytoøstrogener. De har vi jo lært at ikke er bra og vi må unngå (ref soya). Men, så hevdes det noen plasser at f.eks rødkløver er bra for PCOS pga fytoøsterogenet? Ville trodd at med østerogendominans burde man hvertfall ikke tilføre mer? Eller er det ønskelig med planteøsterogener som tar opp plassen for kroppens egne?
Noen som kan opplyse meg om dette?

Fytoøstrogener er en fellesbetegnelse for plantestoffer med østrogenlignende hormonvirkning. Det finnes mange typer av fytoøstrogener i kroppen, og de fleste forekommer naturlig i matvarer og urter. Isoflavoner, som finnes i soya og andre bønner, har den høyeste østrogeneffekten av alle de fytoøstrogener. Andre fytoøstrogener er flavanoler, flavones, flavanones, lignans og parabener.

Så uten at jeg er ekspert har det kanskje noe å si hvilken type fytoøstrogen som er i varen, samt at soya er regnet som den som gir mest fytoøstrogen og at man dermed kan få for mye ved overdreven bruk.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 18-11-14, 22:15   #24213
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tusen takk for svar! Tenker at barglobusen får fast plass på kontoret! Er jo bare å selge den om vi ombedtemmer oss... ps, Salma laksen var bare 270g. Nam nam stekt løk, salma og creme fraise med carry. Må prøves!!

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 19-11-14, 21:24   #24214
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Når dere måler for ny BH, måler dere uten BH på, eller?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 19-11-14, 21:57   #24215
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Når dere måler for ny BH, måler dere uten BH på, eller?

Om man veier det samme som før trenger man ikke måle på nytt hver gang man skal kjøpe seg en ny bh? Hvis man er så heldig at man har pupper som strutter og holder seg selv oppe kan man sikkert måle uten bh på, men jeg må nok måle med bh'en på gitt...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 19-11-14, 22:38   #24216
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Om man veier det samme som før trenger man ikke måle på nytt hver gang man skal kjøpe seg en ny bh? Hvis man er så heldig at man har pupper som strutter og holder seg selv oppe kan man sikkert måle uten bh på, men jeg må nok måle med bh'en på gitt...

hehe, jeg har gått ned ja, men har fortsatt bryst, de bare strutter ikke så mye Når alt fylles i en bh er det "mye", men helt alene ser det ikke såå mye ut.

Har brukt 75D, men må nå ha 70, og usikker på hvilken bokstav jeg skal ha..

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 20-11-14, 00:42   #24217
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

I undertøysbutikker måler de med bh på så jeg regner med at det er rett

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 20-11-14, 05:27   #24218
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83, her.

I undertøysbutikker måler de med bh på så jeg regner med at det er rett

Måler de for å finne rett bh, da? Er det ikke bedre å prøve?
Jeg kjøpte nye i går, og det gikk for øvrig veldig bra. Traff rett på med to stykker. 70 G.
For ett år siden var jeg på Change, og der skulle de absolutt måle med målebånd. Der havnet jeg på 90 cm. Så min kjappe konklusjon er vel at det er umulig å måle rett, for den skal jo sitte ganske stramt.
Men det ble to fine da.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon
Gammel 20-11-14, 08:52   #24219
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vanlig å måle, ja. Målebåndet skal sitte stramt rett under puppa, der bhen skal gå. Det kan hende den som målte deg ikke helt har fått med seg dette med riktig målemåte

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 20-11-14, 10:20   #24220
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Vanlig å måle, ja. Målebåndet skal sitte stramt rett under puppa, der bhen skal gå. Det kan hende den som målte deg ikke helt har fått med seg dette med riktig målemåte

Jo, men det er da umulig å måle korrekt med et målebånd? Ikke faen (unnskyld) om jeg måler 70 under brystet.... men BHene sitter perfekt da

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon
Gammel 20-11-14, 10:28   #24221
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Jo, men det er da umulig å måle korrekt med et målebånd? Ikke faen (unnskyld) om jeg måler 70 under brystet.... men BHene sitter perfekt da

Nei, men så har også cupstørrelsen noe å si for omkretsen under. En 100D vil være like stor som en 95E, f.eks. Og hvor bh'ene er kjøpt spiller også en stor rolle. I en ordinær bh fra f.eks. KappAhl bruker jeg 95E (eller100D ), men på Change bruker jeg 90H... Så, bh størrelser, ikke så enkelt som man skulle tro (For ordens skyld måler jeg drøyt 100 cm under brystet)

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 20-11-14, 10:53   #24222
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Nei, men så har også cupstørrelsen noe å si for omkretsen under. En 100D vil være like stor som en 95E, f.eks. Og hvor bh'ene er kjøpt spiller også en stor rolle. I en ordinær bh fra f.eks. KappAhl bruker jeg 95E (eller100D ), men på Change bruker jeg 90H... Så, bh størrelser, ikke så enkelt som man skulle tro (For ordens skyld måler jeg drøyt 100 cm under brystet)

Jeg har gitt opp å kjøpe bh'er uten at jeg får prøve først, med unntak av sports-bh'er som jeg ikke har klart å oppdrive de jeg ønsker i en butikk i nærheten.

Jeg har lagt min elsk på merket Ella May og har to stk. i 75D som er alt for store rundt, en i 75D som er alt for trang rundt, 4-5 i 75D som er perfekt passe og en i 75E som er ørlite stor i cupen. Litt forskjellige modeller, men altså samme merke. Ganske håpløst med andre ord. Gjelder etter min erfaring også Triumph og sikkert mange andre merker også.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 20-11-14, 13:09   #24223
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg prøver også alltid når jeg kjøper hvis det er ulike modeller. Nå har jeg funnet en jeg syns er fin, på KappAhl, så har bare kjøpt akkurat denne i det siste, og da slipper jeg å prøve også

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 20-11-14, 13:40   #24224
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har målt meg hos Change (som har sitt eget merke og egne størrelser), og hos en annen butikk som fører div merker. Bh`ene jeg har er i forskjellige størrelser avhengig av merket, men det vet jo de som jobber der når de måler. Hvilke merker som er store og hvilke som er små. Hos Change må jeg ha 65 K, mens i andre merker som f.eks Freya og Panache bruker jeg 65 GG. Så det kan være veldig forskjellig

Det er heller ikke sånn at om man er 70 cm i omkrets så bruker man 70. Man skal som regel runde ned til nærmeste 5 cm. Altså 60,70,75 osv. Jeg runder ned mer enn det. Er vel rundt 73-74 cm under brystene men 70 føler jeg sitter for løst.

Cupstørrelsen har egentlig ingenting å si for omkretsen, men omvendt. Eller man velger cup utifra omkretsen da. Går man en ned i omkrets går man en opp i cup osv.

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 20-11-14, 14:03   #24225
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Påfallende få menn som deltar i diskusjonen her....!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no