Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ok..for de som er fristet til å skeie ut i påsken.....

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-03-08, 18:54   #1
Gunhild
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 86
Gunhild er en juvelGunhild er en juvelGunhild er en juvel

Ok..for de som er fristet til å skeie ut i påsken.....

hehehe... det var nemlig jeg

Jeg startet påsken med å sikle på påskeeggene til datteren vår. I tillegg fikk jeg mensen og jeg var så godtesyk at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre.
Hva skjedde?? Jo, jeg sprakk!! Med glans!!
Tenkte derfor at jeg like godt kunne ta meg "fri" fra hele opplegget i påsken og heller starte på ny frisk når hverdagene kom.
Dette var IKKE lurt.
Jeg har rett nok spist ganske lavkarbo mat de siste dagene men har skeiet ut litt med godterier på kvelden. Nå sliter jeg med en migrene som er helt ekstrem. Jeg har holdt meg i sengen stort sett i hele dag. Først nå på ettermiddagen begynner pinen i topplokket å lette såpass at jeg kan holde øynene åpne.
Jeg er helt (!!) overbevist om at dette skyldes et for høyt inntak av sukker. Jeg har ikke hatt antydninger til hodepine de ukene jeg har gått på ketolyse og det er jeg helt sikker på at skyldes at jeg ikke har spist hvitt raffinert sukker! Før jeg startet på ketolyse hadde jeg hodepine / migrene i snitt en gang pr uke!

På bakgrunn av dette har jeg derfor tatt valget i dag. Nå er det helt slutt på karbohydrater i form av hvitt raffinert sukker. Helt slutt. I morgen er det tilbake "på den smale sti" og til en hverdag som egentlig er så mange ganger bedre at jeg nesten ikke kan få sagt det.

Jeg skjønner virkelig ikke at jeg kunne falle for fristelsen engang. Jeg vet jo så utrolig godt hvor mye bedre jeg føler meg når jeg holder meg helt unna karbohydrater...... på alle måter.
Arghh.... Men ok... gjort er gjort og spist er spist.

Nå er jeg i alle fall tilbake på sporet.... og datteren vår får ikke mer hjelp av meg til å bli kvitt de enorme mengdene med godteri som besteforeldrene har kommet med

Pssst.... ikke si det til noen, men jeg kommer til å tynne ut utvalget i eggene (ja eggene i flertall faktisk) i kveld når hun har lagt seg..... og det som jeg anser som -for mye- skal jeg rett og slett kaste i søpla... Der hører det faktisk hjemme....

Fortsatt *God Påske* til dere alle
..... og jeg håper min historie kan være en vekker for de som måtte slite med samme fristelser som jeg gjorde

__________________
Mange klemmer fra Gunhild

Sist redigert av Gunhild : 21-03-08 kl 21:42.
Gunhild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-08, 19:09   #2
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Ok..for de som er fristet til å skeie ut i påsken.....

Takk for at du deler med oss.

Skjønner hva du mener, og du begynner bare på ny igjen. Jeg gjør det samme nå..
Tok "fri" mens vi var på ferie, og er nå i gang igjen.

Og ta ut noe snop ja, ikke bra for ungene det der, fysj

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Tror du det finnes engler? mofe Generell diskusjon 302 20-08-07 08:09
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no