Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mye er vanlig å gå ned?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-11, 10:21   #1
Mysticgirl
Gjest
 
Innlegg: n/a
Question

Hvor mye er vanlig å gå ned?

Hvor mye går dere ned i løpet av ei uke?
Og hvor mye på en mnd ca har dere gått ned?
Jeg har gått i litt over ei uke på denne ketolysekuren og har lagt på meg 3 kg!
Er redd for å fortsette itilfelle jeg bare legger på meg og legger på meg. Gikk på Grete Roede før og da gikk jeg jo ned i vekt. Har tatt av meg 36 kg på Grete Roede kuren og tenkte jeg skulle prøve denne nå og ta av siste rest, ca 20 kg.
Men så går jeg opp!!
Noen som har noen råd på hva jeg skal gjøre? Stagnerte jo på Grete Roede kuren og, derfor jeg tenkte jeg skule begynne på denne, men blir litt oppgitt når jeg istedet for å gå ned, går opp

  Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 11:16   #2
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Legg ut hva du har spist så kan proffene her inne hjelpe deg å se hvorfor du ikke går ned!

Alt ettersom hvor mye man har å ta av så går man ned 0,5 kilo i uka eller mer tror jeg.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 12:04   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Opprinnelig lagt inn av Mysticgirl, her.

Noen som har noen råd på hva jeg skal gjøre? Stagnerte jo på Grete Roede kuren og, derfor jeg tenkte jeg skule begynne på denne, men blir litt oppgitt når jeg istedet for å gå ned, går opp

Som sagt kan det ta noen uker før fettforbrenninga kommer skikkelig igang. Siden du går fra GR til lavkarbo har du mest sannsynlig ikke så mye vann i kroppen, noe det første vekttapet pleier å være. Som sagt tidligere er det nok bare å smøre seg med litt tålmodighet og gi kroppen tid til å legge om til fettforbrenning
Kroppen er ikke en maskin man kan stille inn på ønsket vekttap, kjedelig nok

Hva som er vanlig å gå ned er forøvrig ganske individuelt

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 12:33   #4
ccgirl1982
Medlem
 
ccgirl1982 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 69
ccgirl1982 har en fantastisk aura rundt segccgirl1982 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Den første uka gikk jeg ned 3 kg, totalt etter 2 uker så har jeg gått ned 5 kg. Jeg har ikke for mye å ta av så jeg er fornøyd med dette vekttapet samme om en del er væske som kommer i henhold til at kroppen kvitter seg med karbohydratlagrene..
Men dette varierer veldigt fra person til person.
Vanligt etter hvert når forebrenningen kommer igang er 0,5-2 kg i uka.

Ha is i magen, vekten løsner etter hvert Samme om kg ikke forsvinner, så kan det være cm rundt på kroppen minsker betraktelig.

Ikke gi opp, kontroll vei maten så du ser at du ikke får i deg for mye karbohydrater og tell alt du spiser i løpet av dag. Viktigt å spise nok fett og drikke masse vann (iallfall 2 l).

__________________

Er nå inne i runde nr 2 med livstilsendring og Ketolyse
Tok av 10 kg sist. Er ikke av di største å tyngste men vil ner til idealvekta mi som er om ca 5-10 kg
ccgirl1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten/ Skaldemann/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 13:54   #5
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Jeg må bare få legge til her at det absolutt ikke er mange som går ned så mye som 2 kilo i uka.

De fleste som regner på dette etter en stund (2-3 måneder) er egentlig fornøyde om de har over 0,5 kilo nedgang i snitt.

De som har veldig mye å miste, og som kuren fungerer veldig bra for (les: menn og noen få kvinner) vil kunne ligge på et snitt på over kiloen, men de fleste vil ligge under dette. Selv lå jeg på et snitt på 666 gram i uka (jada, jeg er satan sjøl, og mann)

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 19:25   #6
Mysticgirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Såpass ja?
Hmm jeg gikk ned 500 gram til 1 kg med Grete Roede i uken og da skeiet jeg skikkelig ut hver lørdag., og trodde at man gikk ned mye mer på denne kuren?
Men etterhvert stagnerte vekten på GR, og da trodde jeg at jeg kunne finne en snarvei, siden det står på nett, at med denne kuren skal du gå raskt og effektivt ned i vekt
Men jeg er ganske langt nede nå, siden jeg har gått opp 3 kg og ikke har jeg skeiet ut i helga heller
Så lurer på nesten å gi opp med engang, siden dere sier at et vektap pr uke er bare ca 500 gram og det UTEN å skeie ut med smågodter på lørdag ?

Mitt matinntak er som følger
Frokost, litt salat, med ost og skinke og salami,
Formiddag , stekt egg og bacon
Middag , to koteletter, eller kjøttdeig og ost
Kveldsmat, egg og bacon eller baconsvor og pisket krem uten sukker

  Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 19:31   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Opprinnelig lagt inn av Mysticgirl, her.

Såpass ja?
Hmm jeg gikk ned 500 gram til 1 kg med Grete Roede i uken og da skeiet jeg skikkelig ut hver lørdag., og trodde at man gikk ned mye mer på denne kuren?
Men etterhvert stagnerte vekten på GR, og da trodde jeg at jeg kunne finne en snarvei, siden det står på nett, at med denne kuren skal du gå raskt og effektivt ned i vekt
Men jeg er ganske langt nede nå, siden jeg har gått opp 3 kg og ikke har jeg skeiet ut i helga heller
Så lurer på nesten å gi opp med engang, siden dere sier at et vektap pr uke er bare ca 500 gram og det UTEN å skeie ut med smågodter på lørdag ?

Mitt matinntak er som følger
Frokost, litt salat, med ost og skinke og salami,
Formiddag , stekt egg og bacon
Middag , to koteletter, eller kjøttdeig og ost
Kveldsmat, egg og bacon eller baconsvor og pisket krem uten sukker

Noen spm:
1 Hvor mye skal du ned?
2 Hvor mange karber spiser du for dagen?
3: Hvor er de varierte grønnsaker og blandet salat man skal ha på ketolyse?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 19:48   #8
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Du har gått ned mange kilo, og det er helt normalt at kroppen tar seg en pause (platå). Som nevnt tidligere så tar det litt tid før kroppen å sette i gang fettforbrenningen. Dersom du har levd på kraftig kaloriunderskudd over lengre tid kan det også være at kroppen din tror at det er dårlige tider og har satt ned forbrenninga. Den vil da tviholde på alt du får i deg inntil den skjønner at "Hey, nå er det visst ikke hungersnød lengre så nå er det trygt å forbruke det jeg får tilført". Dersom du klarer å holde hodet kaldt og ikke får panikk og er litt tålmodig skal du se at kiloene slipper litt etterhvert. Det er en stor overgang for kroppen å gå fra lavkalori til lavkarbo og høyfett

Kan jeg få spørre hva du har tenkt å gjøre etter at du har gått ned de kiloene du vil ned? Har du tenkt å gå tilbake til vanlig høykarbokosthold igjen, eller har du tenkt å gå over på en mer moderat lavkarbo a'la Fedon? Dersom du har tenkt å leve høykarbisk etterpå så kan det kanskje være like greit å gå tilbake til det du gjorde før eller å velge en mer moderat retning som Fedon/South beach, for ellers kommer du høyst sannsynlig til å legge på deg igjen etterpå. Grunnen til at jeg spør er fordi det virker som du er på jakt etter å finne en måte med å kvitte deg med de siste kiloene fortest mulig og at du kanskje ikke helt trives med det kostholdet du har nå (siden du ikke kan skeie ut med smågodt og sånn i helgene)? Jeg sier det ikke for å være slem altså, men for at det kan være lurt å tenke gjennom hva du egentlig vil med å endre kostholdet ditt. Jeg har en formening om at det aller viktigste er å finne ut hvordan man vil leve etter at man har kvitta seg med de kiloene som skal bort og så velge slankekuren deretter. Da har man større forutsetninger for å lykkes


Sist redigert av Cyan : 21-02-11 kl 19:54.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 19:50   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Når du går fra lavkalori til lavkarbo trenger kroppen en tid til å omstille seg. Det kan godt stå stille et par uker før du begynner å merke nedgang på vekt. Mange opplever at de allikevel går ned i mål.

Alle måltider bør inneholde både proteiner, fett og grønnsaker. Ut fra hva du spiser ser jeg at det mangler en del grønnsaker:

Frokost, litt salat, med ost og skinke og salami -

Hva mener du med "litt salat". Om du spiser issalat er det stort sett bare vann. Dess mørkere grønn salat dess bedre. Legg gjerne til litt paprika, cherry tomater, selleri etc.
Formiddag , stekt egg og bacon
Flott, men det mangler grønnsaker her og !
Middag , to koteletter, eller kjøttdeig og ost
Grønnsaker ?
Kveldsmat, egg og bacon eller baconsvor og pisket krem uten sukker
Grønnsaker ? Og hvor mye pisket krem ? Mange opplever krem/meieriprodukter som en partystopper. Mulig det kan lønne seg å prøve uten et par uker for å se om det hjelper.

Grønnsaker er veldig viktig på Ketolysekuren. Det har tre hovedårsaker i følge TorkiL:

1. Kolesterolet øker ofte hos de som ikke spiser grønnsaker/salat
2. Kroppen trenger vitaminer,mineraler og sporstoffer fra ovennevnte for optimal energiomsetning.
3. Erfaringsmessig stagnerer vekttapet når man spiser lite grønnsaker/ salater.

På Ketolysekuren og andre ketogene dietter er det absolutt IKKE rom for å spise smågodt hver lørdag. Da er det som å ta et skritt frem og et tilbake. Vektnedgang vil ibeste fall være minimal. Koppen fungerer annerledes på lavkarbo enn på lavkalori. Når du har fått kroppen igang med fettforbrenning, dvs. kommet skikkelig i ketose, kan du heller prøve deg frem med hva kroppen tåler av sukkerfrie alternativer; nøtter, bær med en kremklatt, hjemmelaget gele etc.

Og hvor mye vann drikker du ? Vann er også viktig for veknedgangen. 2-3 liter pr dag bør du iallefall få i deg. Noe av dette an godt inntas som leskedrikker eller saft, men rent vann er alltid best.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 19:50   #10
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Og hva gjelder vekttap er det fryktelig individuelt. Noen raser ned i vekt (jeg anser 0.5-1 kilo i uken å rase ned i vekt ), mens flere her inne har hatt flere månedslange platå.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 19:56   #11
Mysticgirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Jeg drikker masse liter vann daglig, og spiser opp mot 15 karbo om dagen , litt under av og til.
Ja jeg vil ikke gå på dette hele livet, men gjerne bare ned i vekt før jeg begynner å spise normalt igjen, men vil holde meg på et lavt karbonivå uansett.
Bør jeg kanskje skifte til Grete Roede kuren igjen ?
Tar sånne stixprøver og de viser at jeg er i ketose hele tiden .
Trodde denne kuren fikk folk raskt ned i vekt , så er litt skuffet over 3 kg vektoppgang!
Skal prøve å spise mer grønnsaker. Og nei jeg setter pris på at dere er ærlige for er selv begynt å bli usikker på om denne kuren er rett for meg?
Er livredd for å gå mer opp i vekt, men bør vel se det an ei uke til eller noe?
jeg er jo overvektig enda og skal ned minst 20 kg til

  Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 19:58   #12
Mysticgirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Og en ting til, er det vanlig å ha kjempevondt i magen, vondt i hodet, slapp og kvalm hele tiden ?
Føles ut som jeg har forstoppelse og, Er det vANLIG?

  Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 19:58   #13
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Du kan f.eks. sjekke ut Fedon Lindberg: Mindre fett og litt mer karber. Å kutte ned på karbohydratene er bra for helsa, men det er ikke nødvendig å leve ketogent for å få de samme helsefordelene

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 20:00   #14
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Opprinnelig lagt inn av Mysticgirl, her.

Og en ting til, er det vanlig å ha kjempevondt i magen, vondt i hodet, slapp og kvalm hele tiden ?
Føles ut som jeg har forstoppelse og, Er det vANLIG?

Det er helt vanlige bivirkninger i starten av ketosen og vil gå over.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 21:17   #15
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

I ketolyseboka side 90 står det:

uke 2 til 3: Ned 3-7 kilo er normalt.
Uke 4 og fremover: 1/2 - 2 kilo i uken.

  Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 21:22   #16
Etherena
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 179
Etherena er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

------


Sist redigert av Etherena : 27-05-11 kl 21:43.
Etherena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 21:38   #17
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Opprinnelig lagt inn av Mysticgirl, her.

Jeg har gått i litt over ei uke på denne ketolysekuren og har lagt på meg 3 kg!

Tviler på de tre kiloene er noe annet enn vann, hvis du har fått de på én uke

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 21:58   #18
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Enig med jbv. Til sammenlikning gikk jeg ikke ned et gram på de 6 første mnd på lavkarbo... men jeg har tatt en avgjørelse om å leve lavkarbo resten av livet - så jeg orker ikke stresse mer en av og til (med innlagte panikkanfall som vanligvis går over )

Også enig med anbefaling gitt lengre opp - hvis du har planer om å gå tilbake til såkalt vanlig kosthold bør du heller velge fedon eller kjøre GR til siste slutt. Det har ingen hensikt å stresse kroppen med å endre til lavkarbo - og så gå tilbake til sulte-foring igjen (les lavfett).

Hva om du nå heller prøver å finne et kosthold du kan leve med OG holde vekta på - og så heller redusere inntak/karbo ettersom hvilket kosthold du har valgt? Mindre stress både for kropp og hjerne

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 22:20   #19
Kremtoppen
Medlem
 
Kremtoppen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 52
Kremtoppen er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Jeg er en av de heldige som har fått en pangstart, gikk ned 6,6 kg de første 4 ukene. De 3 siste ukene har jeg gått ned tilsammen 0,2 kg. Som du ser kan det gå i rykk og napp. Totalt sett er det et flott resultat som jeg er veldig fornøyd med.

__________________

Kremtoppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP/maks 60 karber Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 09:41   #20
Mysticgirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Uff nå har jeg lagt på meg ytterligere 500gram!! Vil bare skrik

  Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 09:52   #21
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Opprinnelig lagt inn av Mysticgirl, her.

Uff nå har jeg lagt på meg ytterligere 500gram!! Vil bare skrik

Har du forsøkt å følge menyforslagene i ketolyseboka? Litt slavisk?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 10:07   #22
Mysticgirl
Gjest
 
Innlegg: n/a
Unhappy

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Har du forsøkt å følge menyforslagene i ketolyseboka? Litt slavisk?

Nei jeg har ikke boka, men tror jeg heller skal begynne på fedon, for jeg går jo bare opp her. Tørr rett og slett ikke å følge denne ketolysekuren lengre, siden jeg nå er 3,5 kg tyngre enn for 1 ,5 uke siden da jeg begynte
Skremmende

  Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 10:58   #23
ccgirl1982
Medlem
 
ccgirl1982 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 69
ccgirl1982 har en fantastisk aura rundt segccgirl1982 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Opprinnelig lagt inn av Mysticgirl, her.

Nei jeg har ikke boka, men tror jeg heller skal begynne på fedon, for jeg går jo bare opp her. Tørr rett og slett ikke å følge denne ketolysekuren lengre, siden jeg nå er 3,5 kg tyngre enn for 1 ,5 uke siden da jeg begynte
Skremmende

Legg ut en oversikt over hva du spiser på en dag så kan vi hjelpe deg

Tror du får i deg mer karbohydrater en du skal og kanskje tror, å da kan vekten gå oppover pga vi spiser så mye fett på ketolyse at det er nok til vi legger på oss for vi detter utav ketose..

__________________

Er nå inne i runde nr 2 med livstilsendring og Ketolyse
Tok av 10 kg sist. Er ikke av di største å tyngste men vil ner til idealvekta mi som er om ca 5-10 kg
ccgirl1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten/ Skaldemann/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 11:18   #24
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Opprinnelig lagt inn av Mysticgirl, her.

Nei jeg har ikke boka, men tror jeg heller skal begynne på fedon, for jeg går jo bare opp her. Tørr rett og slett ikke å følge denne ketolysekuren lengre, siden jeg nå er 3,5 kg tyngre enn for 1 ,5 uke siden da jeg begynte
Skremmende

Legg ut ekstakt hva du spiser og drikker, hvor mye, antall karber osv

Syns dette er rart

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 11:40   #25
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 36
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Hvor mye er vanlig å gå ned?

Hei
Du kan jo kanskje ta en titt på denne siden, for å sette deg inn i hvordan et lavkarbokosthold fungerer Lavkarbo trenger ikke å være komplisert.

Siden du ikke har ketolyseboka, og ikke vet om dette er det riktige for deg kan det enkleste kanskje være å begynne litt smått med å kutte ut de største karbohydratkildene. Etterhvert finner du nok ut hva som passer for deg, om det er noe som ligner mer på fedon eller om et ketogent kosthold er det du vil trives med.

Sitat:

Ja jeg vil ikke gå på dette hele livet, men gjerne bare ned i vekt før jeg begynner å spise normalt igjen, men vil holde meg på et lavt karbonivå uansett.

Det virker jo som du har lyst til å ha et karbohydratredusert kosthold uansett Lavkarbo trenger ikke å være ketolyse, men det å ha et mindre inntak av karbohydrater enn på et "vanlig" høykarbokosthold vil uansett gi helsegevinster

Lykke til med valget ditt!

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En vanlig dag.. tattoogl Lavkarbo generelt 3 23-01-11 04:39
Hvor mye er vanlig å gå ned i uken? vimsi Ketolysekuren 1 28-02-10 15:37
Hvor mye er vanlig å gå ned i uka? Tojne Ketolysekuren 7 25-02-10 11:24
Hvor mange karber innholder et "vanlig" kosthold Gabben Spørsmål og svar 7 15-05-09 16:36
Hvor mye mat er vanlig for sånne som oss? smilefjes Lavkarbo generelt 4 04-08-08 21:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no