Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Vitaminer jeg trenger

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-11, 22:43   #1
Juliod
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 3
Juliod er på en erverdig vei

Vitaminer jeg trenger

hei
er helt ny på lavkarbo. begynte mandag.
men noe jeg lurer på. hvordan få i meg vitaminer utenom de jeg får gjennom tran. de som erstatter feks ;frukt?????

hvilke vitaminer bør jeg ta?

noen som vil ramse opp alle vitaminer jeg bør få imeg?

(jeg spiser minimalt med karnohydrater)

Juliod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo 100karbs pr dag MAX Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 23:26   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vitaminer jeg trenger

Har du lest denne nybegynner- tråden?

Står på denne siden hva du trenger!

Krom, kalsium,selen, sink, magnesium og vitaminer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 23:33   #3
Juliod
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 3
Juliod er på en erverdig vei

Sv: Vitaminer jeg trenger

går ikke på ketylose, bare lavt karboinntak...

Juliod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo 100karbs pr dag MAX Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 23:38   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vitaminer jeg trenger

Opprinnelig lagt inn av Juliod, her.

går ikke på ketylose, bare lavt karboinntak...

Vel, du trenger jo akkurat de samme vitaminer og mineraler uansett hva du kaller det!
Dr. Torkil er den eneste jeg har sett som har satt ord på hva man trenger av tilskudd, så derfor anbefales det å følge de retningslinjene for sikkerhets skyld!

Du sier minimalt med karber, men skriver max 100 i filosofiboksen din. Minimalt er fra 0-15, men vi regner stort sett alt under 150 som lavkarbo.....
Bare lurer på hva du mener egentlig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 23:44   #5
Juliod
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 3
Juliod er på en erverdig vei

Sv: Vitaminer jeg trenger

hehe er helt GRØNN på dette.

jeg går vel på lchf livsstilen... jeg teller ikke karbs.

spiser egg bacon litt paprika og grønn salat til frokost.

egg og lavkarbo brød med skinke og ekte majones til lusnj.

lavkarbo middag veldig mye forskjellig. prøver med mye fett og fløtesauser

kvelds ikke så mye....

trodde igrunnen man ikke trengte så mye vitaminer og kosttilskudd. pga det er en livsstil og ikke en kur. om det er bra for kroppen trenger man vel ikke å spise så mye som du skrev lenger oppe?
er magnesium og c-vit bra nåkk? pluss tran? tenker siden jeg bare spiser bringebær i ny og ne og ikke annen frukt trenger jeg vel c vitmin?

Juliod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo 100karbs pr dag MAX Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 00:05   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vitaminer jeg trenger

Det er mer c-vit i paprika enn i mye av frukten de påstår vi trenger!

En av grunnene til at man trenger tilførsel, og det særlig i starten, er at man gjerne mister en del vann som drar med seg vit+ mineraler. Mange blir svært tørste og drikker/tisser mye etter hvert også, noe som gjør det viktig å få i seg nok for å veie opp for det som skylles ut av kroppen!

Foreslår at du leser nybegynner- tråden jeg linket til lenger oppe her. Det er viktig at du vet hva du holder på med! Pluss at du får en masse gode tips!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar

Emneord
frukt, vitaminer. mangel


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
vitaminer? Løvemamma83 Lavkarbo generelt 0 06-02-11 00:14
Vitaminer? Hette Mer enn 30 kg overvekt 12 16-08-09 23:06
Vitaminer? Marita Ketolysekuren 2 02-04-08 17:25
B-vitaminer Helene Kosttilskudd 35 24-06-07 17:52
Vitaminer Anitave Atkins kosthold 11 02-07-04 21:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no