Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Noen som trener crossfit?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-06-12, 17:51   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Noen som trener crossfit?

Noen av dere her inne som trener crossfit?

Jeg synes det ser helt vanvittig gøy ut! Men det virker som dette er noe som tilbys i de største byene? Typ kun Oslo her på Østlandet?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 12-06-12, 18:38   #2
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som trener crossfit?

Jeg gjør det ikke da jeg dessverre bor laaaangt fra noen steder som tilbyr det, men åh jeg har lyst!! Ser knallgøy ut. Jeg tenkte jeg skulle ta en prøvetime en gang jeg er i byen så ikke helt svar på det du spurte om, men...

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 08:56   #3
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Noen som trener crossfit?

Hei Mofe,
Trener ikke crossfit selv, men tror nok foreløpig at dette er hovedsakelig i byområder ja, selv om det blir stadig mer populært. Eneste jeg vet om i Oslo-området er Oslo Crossfit Gym, og der må man gjennom et begynnerkurs på et par uker før man får lov til å gå inn i de vanlige timene.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 14:35   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Noen som trener crossfit?

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Hei Mofe,
Trener ikke crossfit selv, men tror nok foreløpig at dette er hovedsakelig i byområder ja, selv om det blir stadig mer populært. Eneste jeg vet om i Oslo-området er Oslo Crossfit Gym, og der må man gjennom et begynnerkurs på et par uker før man får lov til å gå inn i de vanlige timene.

På et par uker, ja? Såpass.. Synd, da er det ikke "bare" å stikke inn til Oslo en tur

Har forøvrig funnet ut at ett senter her i Hamar har noe crossfit-lignende på programmet sitt, tenkte å teste ut det ila. sommeren..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-06-12, 14:43   #5
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Noen som trener crossfit?

Man kan også ha en 'prøvetime' der en viser at en kan sakene sine, dersom man har erfaring med denne slags trening visstnok.
http://www.crossfitoslo.no/

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-12, 18:07   #6
flinkeellinor
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen som trener crossfit?

Hei! jeg trener crossfit i perioder. Er ikke tilknyttet senter, men bruker mye www.crossfit.com sine sider og går da inn på forumet, brandx scaled workeouts og dagens WOD, samt youtube til å se instruksjonsvideoene de legger ut der. Man trenger i grunn minimalt med utstyr. De fleste øktene tar jeg hjemme i garasjen, også drar jeg på det lokale treningssenteret hvis jeg vil ha mer utstyr en dag. Jeg har en kettlebell(12- 16 kg), hoppetau, medisinball, noen håndmanualer og en sånn pullupbar som jeg fester i dørkarmen, en haug med trepaller som jeg kan bruke til boxjumps, men hvis jeg vil trene mer, markløft f eks må jeg til treningssenteret for utstyr til det har jeg ikke hjemme. Jeg bruker mye tabataintervaller(20 sek på full guffe, 10 sek pause i 8 omganger). Veldig effektiv trening og sparer mye tid(de fleste øktene er ferdige på ca 20 minutter).
Anbefaler å få noen timer hos en crossfitinstruktør for å få inn riktig teknikk før man begynner for fullt. Først teknikk så intensitet! Er nok den treningsformen jeg har merket mest fremgang med iallefall.

Lykke til

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen her som trener P90X? simplicity Trening 5 17-06-12 01:00
Noen med eksem her som trener? ketoseprinsen Trening 12 11-11-11 23:30
Noen som trener på Nautilus? (Storgata) Sincity Trening 9 11-01-11 20:58
Noen som trener på Vallhall Trening og Terapisenter? Mosepjusk Trening 15 10-01-11 15:45
Noen som trener mye løping på lavkarbo? milla Trening 6 07-05-09 01:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no