Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Er det noe som er mer viktig?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-06-12, 00:11   #1
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Er det noe som er mer viktig?

enn noe annet å få i seg når man trener og går på ketolyse samtidig?

Noe mer kroppen trenger, tenker jeg? Jeg har null peilig på hva kroppen trenger når man trener!

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 07:44   #2
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Er det noe som er mer viktig -

fett (energi) og protein (byggeklosser)!
dersom du nylig begynte å spise ketogent anbefales det å ta det med ro med trening. om du også er utrent, ville jeg også vært litt forsiktig for å unngå å gå på en smell og skader.
hva trener du og hvor ofte?

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 09:57   #3
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Er det noe som er mer viktig -

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

fett (energi) og protein (byggeklosser)!
dersom du nylig begynte å spise ketogent anbefales det å ta det med ro med trening. om du også er utrent, ville jeg også vært litt forsiktig for å unngå å gå på en smell og skader.
hva trener du og hvor ofte?

Trener 30 day shred! Det er Kardio, styrke ++ Det er 27 minutter med øvelser uten pause. Smellen gikk jeg på etter dag 3. (kan jo hende det kommer fler, for hva jeg vet) men av en eller annen grunn har jeg fått "stålånden" over meg. Å lemster/vondt er borte.

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 11:21   #4
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Er det noe som er mer viktig -

Opprinnelig lagt inn av Fancy, her.

enn noe annet å få i seg når man trener og går på ketolyse samtidig?

Noe mer kroppen trenger, tenker jeg? Jeg har null peilig på hva kroppen trenger når man trener!

Du trenger den samme maten som du gjør uansett ellers i livet - det eneste du bør passe ekstra godt på, er å få i deg stor nok mengde med animalske proteiner (fisk, egg, fugl, skalldyr, kjøtt). Veier du femti kilo og trenger med tunge vekter, bør proteininntaket ligge på 100 til 125 gram per dag. Trener du mest saltimer (zumba, aerobic, spinning o.l.) eller løper, holder det med mellom 50 - 100 gram, om du veier 50 kilo. Altså: Trener du med vekter for å bli stor og sterk, bør du innta mellom 2 - 2.5 gram protein per kilo kroppsvekt, mens du bør ligge på mellom 1-2 gram per kilo kroppsvekt om du driver med annen trening.
Fokuset ellers bør ligge på MAT. IKKE erstatning for kaker, brød og lignende. Mat er: Grønnsaker, bær, og all mulig animalia og urter. Det er basisen. Eventuelle kakemikser og brødmikser fra ketolyse bør begrenses til helgen.
Om du spiser variert fra det mangfoldet som finnes i naturen, finnes det ingen grunn til at du ikke skal få i deg det du trenger. Det er svært lett på et riktig lavkarbo kosthold å få i seg lettopptagelig føde - lettere enn på tradisjonelt kosthold, der det er mye mat som gjør det vanskelig for kroppen får å ta opp næringen.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 12:49   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe som er mer viktig -

Jeg ville vel ha passet spesielt på saltinntaket, å få i seg nok mineraler og vitaminer. Folk på ketolyse trenger ekstra av det - og de som trener mye har også et økt behov, så gjør man begge deler på en gang ville jeg passet spesielt på her

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 13:29   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Er det noe som er mer viktig -

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Jeg ville vel ha passet spesielt på saltinntaket, å få i seg nok mineraler og vitaminer. Folk på ketolyse trenger ekstra av det - og de som trener mye har også et økt behov, så gjør man begge deler på en gang ville jeg passet spesielt på her

Enig. Dvs - alt som gjør at man "omsetter mer" enn før vil kreve bedre/mer byggesteiner.

Når det gjelder å få alt fra mat så er jeg enig forutsatt at man
- spiser mest mulig økologisk mat (les om den utarmingen av sporstoffene som mangeårig dyrking på samme sted med kun kunstgjødsling og lite dyrkingsrotasjon medfører)
- spiser mest mulig "vill" mat (husdyra våre er like utsatt for dårlig tilpasset kosthold som vi er, og heller ikke de blir "bedre enn den maten de spiser")
- spiser mat og grønnsaker (tang) fra havet (det er den siste kilden til mange sporstoff)
- spiser innmat (lever er naturens egen multivitamin, gelatin og beinmarg inneholder mye av amminosyrene som man betaler for i proteinpulver)

Og så avhenger det selvfølgelig av hvor god den enkelte kroppen er til å resirkulere.

Men - mat av grønnsaker, urter, bær, litt frukt og animalia er en veldig god begynnelse og kanskje tilsterkkelig for deg.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 16:14   #7
Fancy
Medlem
 
Fancy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 34
Innlegg: 282
Fancy er ny på veien

Sv: Er det noe som er mer viktig -

Tusen takk for svar!

__________________


Fancy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 20:07   #8
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Er det noe som er mer viktig -

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Enig. Dvs - alt som gjør at man "omsetter mer" enn før vil kreve bedre/mer byggesteiner.

Når det gjelder å få alt fra mat så er jeg enig forutsatt at man
- spiser mest mulig økologisk mat (les om den utarmingen av sporstoffene som mangeårig dyrking på samme sted med kun kunstgjødsling og lite dyrkingsrotasjon medfører)
- spiser mest mulig "vill" mat (husdyra våre er like utsatt for dårlig tilpasset kosthold som vi er, og heller ikke de blir "bedre enn den maten de spiser")
- spiser mat og grønnsaker (tang) fra havet (det er den siste kilden til mange sporstoff)
- spiser innmat (lever er naturens egen multivitamin, gelatin og beinmarg inneholder mye av amminosyrene som man betaler for i proteinpulver)

Og så avhenger det selvfølgelig av hvor god den enkelte kroppen er til å resirkulere.

Men - mat av grønnsaker, urter, bær, litt frukt og animalia er en veldig god begynnelse og kanskje tilsterkkelig for deg.

Hadde dette vært på face, hadde jeg trykket "liker"

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Viktig for oss, når man når et platå senka Lavkarbo generelt 6 30-04-12 19:45
Mosjon er VIKTIG!!! AltforStor Ketolysekuren 5 18-08-07 01:51
Lusekilo ja, men viktig for meg. Tuttan Spørsmål og svar 7 06-02-07 00:02
Ang Gjester! Viktig Les Her! HP Informasjon 2 10-02-04 16:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no