Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hvor viktig er proteinpulver?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-03-08, 09:51   #1
Gobolla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hvor viktig er proteinpulver?

Hvor viktig er inntak av proteinpulver for en som trener 3 dager i uka og lever lavkarbo. Helt vanlig dame som skal ned 10-12 kg og trener vekter 2 ganger á 1 time + 1 time skanetix i uka.

Vil jeg få bedre effekt av treningen hvis jeg tar proteinpulver, eller er det virksomt bare for de "store" gutta.
Vil proteinpulver øke forbrenningen og bidra til muskelvekst?

Er det viktig for meg å innta protein innen 30 min etter trening? Blir litt forvirret av alt jeg leser, kan liksom ikke tro at det gjelder meg, men at det gjelder de som er skikkelig seriøse og allerede har masse muskler.

Gobolla

  Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 09:56   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor viktig er proteinpulver?

Ikke viktig. Ha noe med deg, en ostebit kanskje, til å spise etter trening.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 10:16   #3
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor viktig er proteinpulver?

Jeg bruker proteinpulver kun som restitusjon og merker at restitusjonstiden er kortere med, kontra uten. Med 3 økter i uka rekker du uansett å restituerer deg godt mellom hver økt, så jeg ville kanskje sagt at det er unødvendig for deg.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 27-03-08, 10:18   #4
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Hvor viktig er proteinpulver?

Opprinnelig lagt inn av Gobolla, her.

Hvor viktig er inntak av proteinpulver for en som trener 3 dager i uka og lever lavkarbo. Helt vanlig dame som skal ned 10-12 kg og trener vekter 2 ganger á 1 time + 1 time skanetix i uka.

Vil jeg få bedre effekt av treningen hvis jeg tar proteinpulver, eller er det virksomt bare for de "store" gutta.
Vil proteinpulver øke forbrenningen og bidra til muskelvekst?

Er det viktig for meg å innta protein innen 30 min etter trening? Blir litt forvirret av alt jeg leser, kan liksom ikke tro at det gjelder meg, men at det gjelder de som er skikkelig seriøse og allerede har masse muskler.

Gobolla

Det som er viktig er at du inntar protein innen 30 min etter trening og har nok protein i kostholdet generelt. Proteinpulver er absolutt ikke nødvendig, men det er en enkel måte for å få i seg nok protein før og etter trening. Proteinpulver er bare en erstatning for vanlig protein holdig mat.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 11:59   #5
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: Hvor viktig er proteinpulver?

Hvilket proteinpulver anbefaler dere og hvor får jeg kjøpt det?
her må alt inn med teeskje!

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 16:58   #6
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor viktig er proteinpulver?

Jeg bruker fra Herbalife, fordi jeg kan justere proteinmengden. Ellers er det mye bra på f.eks helsekost, eventuelt proteinfabrikken eller også i Sverige til en mye rimeligere pris.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 22:53   #7
Solan
Medlem
 
Solan sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Grimstad
Alder: 57
Innlegg: 288
Solan er ny på veien

Sv: Hvor viktig er proteinpulver?

Dette med de 30 minuttene etter trening ... joda, så har man litt større opptak rett etter trening, men har det egentlig noe å si i forhold til om man passer på å få nok med protein i det generelle kostholdet?

Men er det var ganske mange myter som ble tilbakevist ganske nylig ... dvs sporet tilbake til noen gamle proteinpulver-reklamer. For eksempel den at kroppen ikke kan nyttegjøre seg mer enn 30 g protein per måltid / per 3 timer (noe som har fått generasjoner av bodybuildere til å pimpe proteindrikker hver 3. time tvers gjennom dagen og for noen til og med å avbryte nattesøvnen for å ta seg en "shake").

__________________
--Solan

Solan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen mix; utforsker Weston A Price / Mary Enig / Sally Fallon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye proteinpulver tilsvarer en eggeplomme? Christina Ketolysekuren 2 23-01-08 22:39
Proteinpulver eller lignende ... cilemora Dr Lindbergs 13 16-11-07 14:16
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
Spørsmål om proteinpulver monkey Lavkarbo generelt 4 19-04-06 18:53
Hvor mye proteinpulver oppveier høy karbo? Marianne Dr Lindbergs 22 20-09-04 16:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no