Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ned i vekt på sydentur

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-10, 10:30   #1
Iza
Medlem
 
Iza sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 74
Iza er ny på veien
Smile

Ned i vekt på sydentur

Hei alle sammen. Jeg har nå spist lavkarbo i 6 uker (gått ned 7,4kg), og denne uken dro jeg til tenerife en uke, og jeg var veldig spent på om jeg skulle klare det. Vanligvis ville jeg jo gå opp minst 1-2 kg pga alt snacks og karbofull mat som finnes på slike steder. Målet var å stå stille. Jeg spiste 3 stoore måltider om dagen, null alkohol, men mye lightbrus. Fikk ikke trimmet, da jeg hadde med sønn på 4 år. Jeg bestilte frokostbuffet og det ble to speilegg, masse bacon og litt ost til frokost. Da var jeg mett i 5 timer. Spiste kjøtt eller kylling til middag. Koste meg med sauser og majones selv om jeg ikke visste hva de inneholdt, men var da forsiktig med løk og tomat f.eks. Var såå spent da jeg kom hjem i går og i dag tidlig viste vekta NED 700gram!!!! Jeg er såå glad nå, og ser at dette virkelig er livsstilen som passer min kropp. Jeg har ikke skjelvinger når jeg blir for sulten lenger og er ikke overopptatt av mat.
Livet er flott Tusen takk til alle inspirerende tråder her inne som stadig gjør at jeg får nye tips og råd jeg kan bruke. Jeg følger ikke slavisk noe opplegg eller teller karbo, men er jo veldig nøye på å spise fett og protein og litt riktige grønnsaker. Hvis vekten stagnerer tenkte jeg å se lit på mengde mat, for jeg spiser ganske mye tror jeg, men jeg skal jo ned over 20 kg til.

Håper med dette innlegg å berolige eller inspirere andre som skal til syden eller annen ferie til å ikke kaste alt man har lært på båten og frotse i ferien. Det var virkelig ingen forsakelse.

Hilsen Iza

Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 10:33   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ned i vekt på sydentur:)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 10:37   #3
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt på sydentur:)

SÅ flink du er og grattis med vektnedgangen.

Skal selv til Kreta i to uker og da her jeg tenkt å være flink. Blir nok muligens mer generell lavkarbo, så det er ikke sikkert jeg holder meg i ketose. Men det blir ikke noe søppelmat på meg, kun kjøtt/fisk og grønnsaker, samt litt vin.

Det eneste som er dumt der nede er at de serverer pommes frites til absolutt alt. Fikk det til og med servert til salaten jeg bestilte. Helt utrolig, men det er visstnok sånn turistene vil ha det. Desstuen ble de helst litt småfornærma over at jeg ikke ville spise pommesen deres

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 10:48   #4
Iza
Medlem
 
Iza sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 74
Iza er ny på veien

Sv: Ned i vekt på sydentur:)

Hei Lillemy.
Jeg ble veldig klar på å bestille uten det jeg ikke vill ha. Hvis de da ga med med brød eller pommesfrites sendte jeg det tilbake. De lærte fort og kjente med igjen hehe.
Be om noe annet i stedet. F.eks en halv avokado.

Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 18:10   #5
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt på sydentur:)

Opprinnelig lagt inn av Iza, her.

Hei Lillemy.
Jeg ble veldig klar på å bestille uten det jeg ikke vill ha. Hvis de da ga med med brød eller pommesfrites sendte jeg det tilbake. De lærte fort og kjente med igjen hehe.
Be om noe annet i stedet. F.eks en halv avokado.

Jeg prøver som oftest det jeg også, men det er ikke alltid like enkelt å få til. Så jeg pleier som oftest bare å dytte unna pottitter, ris o.l. og bestiller alltid ekstra salat. Nå skal jeg til Kreta og da fråtser jeg alltid i tomater, olivenolje og fetaost. Bestiller ofte det som tillegg til middagen for å få nok tilbehør.

Ellers blir joggesko og treningstøy med på turen, for jeg skal på to-tre laaange turer der nede Litt lenge til ennå, men jeg er i full gang med planleggingen.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 18:30   #6
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Ned i vekt på sydentur

Superdupert!
Dette likte eg å lesa (for eg skal til Spania med heile svigerfamilien i september og har store planar om å leva itt nye og betre liv der nede òg!)

Knallbra jobba!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 22:16   #7
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Ned i vekt på sydentur

Herregud så flott!!! Når vi reiser pleier jeg å ha med en del spekemat og så lager vi eggerøre der vi er. Deilig på kveldene og også til frokost. Men du har jo virkelig fått det til Flink er du!!!! Pokker så flink!! Øller litt jeg da, så ett kilo eller 2 er bestandig med hjem
Lurt å bestille presis det du vil ha og sende ut resten.

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 12:22   #8
Iza
Medlem
 
Iza sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
Innlegg: 74
Iza er ny på veien

Sv: Ned i vekt på sydentur

Tusen takk for ros dere! Veldig koselig at dere bryr dere på den måten. er så flott å ha noen å dele dette med. De fleste vennene våre syntes det er litt rart det vi gjør og tenker nok: enda en diett hun skal prøve...hehe, men jeg skal vise dem, at denne endringen skal gjøre meg slank for alltid

Hilsen Iza

Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 12:43   #9
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 59
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Ned i vekt på sydentur

Opprinnelig lagt inn av Iza, her.

Tusen takk for ros dere! Veldig koselig at dere bryr dere på den måten. er så flott å ha noen å dele dette med. De fleste vennene våre syntes det er litt rart det vi gjør og tenker nok: enda en diett hun skal prøve...hehe, men jeg skal vise dem, at denne endringen skal gjøre meg slank for alltid

Hilsen Iza

Du har jo fortjent det
Men jeg er så enig med deg, det er lissom det som det så bra med detta forumet, man får oppmuntring og gode råd hele veien. Og det av masse folk som er på den samma veien som en selv. Mange her har jo gått ned utrolig masse, og funker det for dem så kan det like gjerne funke for oss. Godt å høre at du er fornøyd du også, jeg lærer noe nytt hver dag og er strålende happy med det

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 12:52   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt på sydentur

Vi må ha vært veldig heldig med stedene vi har vært, for jeg har aldri hatt noe problemer med å få salat isteden for chips.
Porsjonene er vel uansett stortsett så store at man ikke trenger hverken salat eller chips ved siden av

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
Hva skjer ..? Opp i vekt, ned i vekt, opp og ned ..! Celba Lavkarbo generelt 11 18-08-11 14:32
Flymat/sydentur Robyn Ketolysekuren 20 03-10-07 09:49
Billig sydentur for en person i juni? mofe Generell diskusjon 33 23-05-07 09:11
Lettere å gå ned i vekt enn opp i vekt? Tidligere bruker Spørsmål og svar 7 20-02-07 13:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no